Porsche Cayman 718

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb zat dagen dat ik mijn auto letterlijk zo'n 100x start, en waarbij ik gedurende de dag 10-20 km heb gereden
Als dat voor het werk is, dan is dat maar zo. Belangrijk verschil is wel dat een groot aantal van die startbeurten dan met (redelijk) warme motor worden uitgevoerd. Als ik de carport moet vrijmaken, dan is dat meestal op een moment dat de auto zowel daarvoor als daarna een of meer dagen stilstaat en dus steenkoud is en blijft. Voor mij een prima reden om 'm niet te starten.
 

leon-cupra

Forumguru
Idd @Kanerr zo denk ik er ook over.

Voel wel dat het langer stil staan nefaster is voor de wagen. Is nu de vierde week dat ik met de fiets ga. Gisteren nog eens een ritje gemaakt. Je voelde dat de wagen het de eerste km niet echt “leuk” vond … of kan ook puur aan mijn gevoel liggen.
 

Canon-Eye

Forumguru
@MarcoO2 Veel nut heeft het niet, nee. En offtopic bovendien. Maar toch, om het af te ronden:
Het verstand voorrang geven inplaats van toegeven aan de gevoelsmatige voorkeur is zeer wel mogelijk zonder dat daaruit de conclusie moet volgen die jij aangeeft.

Heel ander voorbeeld: ik doe ook wel eens iets wat ik eigenlijk liever niet wil - en wel omdat bv. mijn vrouw het graag wil.
Dat betekent helemaal niet dat ik het opeens toch wél wil, maar het is dan op dat moment toch de betere keuze.
Het omgekeerde komt overigens ook voor. Geven en nemen - zodoende zijn we inmiddels al dik 52 jaar getrouwd... :D
 

leon-cupra

Forumguru
Om lang bijeen te blijven, heeft mijn vader mij altijd geleerd “het is goedkoper om ieder jaar een wagen te kopen, dan af te wisselen van vrouw”. Altijd onthouden dus vandaar dat ik regelmatig wissel :D

“Geven en nemen” … heel belangrijk om voorgaande te kunnen realiseren.
Alleen … zorgen dat je meer neemt dan geeft en dat het niet zo hard opvalt :D
 

leon-cupra

Forumguru
Vandaag de Cayman nog eens buiten gelaten. Moest hem even buiten zetten om de fietsen in de garage te zetten. Eerst nog gedacht om hem buiten te duwen … neen tuurlijk niet :tongue::tongue: gestart en naar buiten gereden.

Dacht bij mezelf “mmm , mooi weer, weer een week geleden dat er een ritje mee gedaan is” .. schoenen aan gedaan en hulpa … ritje met de Cayman.

Rustig de olie op temperatuur laten komen. Eens de olie opgewarmd, het tempo af en toe wat opgedreven. Wat een heerlijke rijders-auto. De manier van zitten, het sturen, de beleving … heerlijk.

Wel weer een paar mensen tegen gekomen die toch maar wat “vies” keken. Kleppen stonden open, heerlijk geluidje maar niet iedereen apprecieert dat. door het geluid lijkt het of je veel harder rijdt. Als ik zie dat er fietser en wandelaars zijn pas ik mij wel netjes aan. Ga niet tegen hogere snelheid hen passeren. Daarna lekker terug het gas erop :D
 

leon-cupra

Forumguru
Deze week de Cayman nog eens een paar keer buiten gelaten. Maandag de beentjes eens gestrekt op de autostrade en vrijdag een avondje uit met de madam .. ideaal moment om dan de Cayman te nemen. Alleen … madam wordt misselijk in de Cayman. Bochtjes worden tegen een leuke snelheid gehaald (zonder onveilig te worden) en met een paar bochtjes na elkaar wordt de maag van de madam door elkaar gehaald :pardon:
Mijn vader kon er veel beter tegen :D

Gisteren de wagen ook eens goed verzorgd. Wasbeurt en volledige interieurreiniging. De stoelen eens volledig aangepakt. Gereinigd en gevoed met Gyeon Leather care setje. Weer beschermd voor enige tijd.

Ps : vrijdag de nieuwe Topgun film weesten gaan zien … Pfff flauw aftreksel van het origineel :nono:
 

leon-cupra

Forumguru
Nog eens een kleine update van de Cayman: staat veel stof te vangen. Sinds mei 1 keer getankt en dan nog een halve bak. Komt amper nog buiten. Juist een keer s morgens om brood te halen of wanneer het barslecht weer is om met de fiets naar het werk te gaan en dat is in die 4 maanden nog maar 1 keer gebeurd. :arghh:

Blijft wel een genot om iedere keer de Porsche te zien staan in de garage. Eerst omwille van de fierheid dat het gelukt is een mooie Porsche in de garage te staan hebben maar vnl omdat het een verdomd knappe bak is … rijden is natuurlijk een stuk leuker dan er enkel naar te zien maja … heb er nu voor gekozen om met de fiets naar het werk te gaan.

Om over het werk te spreken, vrijdag een enorm bevredigend gesprek gehad met mijn collega van HR. In september heb ik een evaluatiegesprek waarin mijn definitief loon zal bepaald worden. Aangezien mijn baas enorm tevreden is over mij, mag ik wel een mooie “beloning” verwachten. Ook aangegeven dat op zelfstandige basis werken een optie is voor mij en laat daar nu het leuke in zitten van het gesprek. Eens uitgerekend samen met mijn collega wat mijn dagvergoeding op zelfstandige basis zou zijn … serieus verrast. (Wat is arbeid reteduur in België :banghead:) dus hele grote mogelijkheid wanneer hetzelfde voorstel in september op tafel komt, dat ik zal ingaan op dat voorstel. Je bent uiteraard een hele boel voordelen kwijt maar er komen een hele boel andere voordelen in het vizier. Eentje ervan , om het toch autogerelateerd te houden : de keuze in iets leuk wordt wat groter:D

Er spelen nu heel wat scenario’s in mijn hoofd. Het meest verstandige scenario: voor de waarde van de Cayman iets fiscaal interessant te kopen (Volvo V60 hybride), minder verstandig scenario: iets kopen dat nog perfect betaalbaar is maar een stukje duurder. (Type Audi A6 55 e-tsi of een EV type EQE) En het autoliefhebbers-scenario en dus totaal niet verstandig: veel te duur maar uiteraard nog steeds betaalbaar (type Porsche Taycan Sport Turismo).:D
 

Kanerr

Forumguru
Hard werken kan beloond worden, goed bezig zeg! Het is zonde om een auto in de garage te hebben staan puur voor het staan, dat kan ik goed begrijpen ja.

Taycan is wel subliem hoor ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Thx @Kanerr
Hard werken is belangrijk maar ook durven om soms eens een andere richting in te gaan (wat ik vorig jaar gedaan heb).

Taycan is het droomscenario maar wss gaat zoiets het niet worden. Duur en wss ga ik als beginnende vennootschap niet een leasing daarvoor krijgen (kan niet voldoende cijfers voorleggen dan).

Allerbeste scenario is dat mijn partner haar bestelde bedrijfswagen-Passat kan annuleren. Dat deze naar een andere collega gaat. Gaat haar brutoloon terug omhoog. Kopen we op mijn vennootschap een wagen voor haar en kan de Cayman blijven. :D
 

Tees

Donateur
@leon-cupra bedoel je met op zelfstandige basis werken dat je als zelfstandige ingehuurd wordt door je huidige werkgever? Is dat in België toegestaan?

In NL zijn ze daar namelijk behoorlijk streng op. Sowieso is het bij veel bedrijven niet toegestaan om iemand die eerst in dienst is daarna als zelfstandige in te huren, maar daarnaast is de Belastingdienst tegenwoordig heel streng op zelfstandigen met maar 1 opdrachtgever. Dat worden schijnzelfstandigen genoemd, en als ze daar achter komen kunnen zowel de werkgever als de (schijn)zelfstandige een vervelende naheffing/boete krijgen.
 

leon-cupra

Forumguru
@Tees zal idd dan terug ingehuurd worden als zelfstandig consultant. Is dan idd schijnzelfstandigheid. In België ook verboden. Wordt mijn inziens niet zo heel veel op gecontroleerd. Het aantal schijnzelfstandige is in BE niet meer bij te houden. De IT sector zit zo vol met dergelijke gevallen.
Op zich voor mij niet zozeer een probleem. Het bedrijf waar ik voor werk heeft enorm veel vennootschappen. Kan nog altijd mijn factuur splitsen. Daarnaast heb ik zelf nog een zelfstandige activiteit (is ander btw-nummer) waar ik in extremis ook nog aan kan factureren.
Dus tja … genoeg achterpoortjes mogelijk.

En als je gepakt wordt , wordt de werkgever gestraft en niet de schijnzelfstandige.
DA5C4F98-9C5C-496B-8694-C2E8939DB7E3.jpeg
 

sitechris

Donateur
Feli met de opslag maar wel jammer dat je de cayman nauwelijks gereden hebt? Snel nog even wat ritjes maken dan en lekker de auto houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan