Porsche Cayman 718

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Ze heeft dus hollandse genen ??? :cool:
Daarmee dat ze een slecht karakter heeft. Nu wordt het mij duidelijk. :deuk:

Vroeger was dat echt niet normaal. Als de kinderen nog peuters waren, moest ik alles van thuis meeslepen. Heel de kleerkast, al hun speelgoed, zelfs ooit nog zo een kinderbadje moeten meesleuren, … en dan had je nog een immens onhandige kinderwagen mee.

Gaan meestal naar zo een vakantiepark. In het begin hadden we ook quasi alles mee voor het verlof want “de kinderen moeten hetgeen ze van thuis uit gewoon zijn hebben” (en sommige Nederlandse producten zijn niet te vreten :deuk:). Laatste jaren heb ik haar beetje in toom kunnen houden. Voor de eerste dag is het gemakkelijk, daarna kopen we wel in de buurt. Scheelt toch een paar curverboxen:deuk:
De kids ook, is al wat gemakkelijk … een iPad neemt serieus minder plaats in dan al die boeken en gezelschapspelletjes :pardon:

Als we op verlof gaan is mijn madam 3 weken bezig met voorbereidingen. Bij mij duurt inpakken 10min.
 

leon-cupra

Forumguru
Tuurlijk zijn dat mijn woorden …
Dat slecht karakter heeft ze zowiezo .. dat weet ik al 17jaar (eerste 3 jaar leef je op een roze wolk hé) maar nu weet ik tenminste dat het door de Nederlandse genen is.
Miljaar, dan moet haar moeder toch zeker een Nederlandse vader of moeder hebben.
:deuk:
 

EdK

Forumguru
Als we op verlof gaan is mijn madam 3 weken bezig met voorbereidingen. Bij mij duurt inpakken 10min.
Is maar één remedie op !
Laat haar een lijst maken met wat er allemaal meegaat !
En dan in de vakantie de lijst laten turfen wat ze gebruikt heeft !
Dus 2 keer object A dan staan er 2x een ||
En dan eind van vakantie zien ze precies wat er gebruikt is en wat er voor noppes is meegenomen !
Dus dat hoeft het jaar er op dus ook niet meer mee !!!

Ging vloegel met vriendin op vakantie met motor, en dan liet ik één zijkoffer achter bij haar een 3 weken voor we gingen.
En zei dan, hier kunnen de kleren etc in voor je 3 weken vakantie.
Verder gaat er niets meer mee omdat er geen plaats is !
Klein rugzakje kun je nog doen maar thats it !

Wel dat was een uitdaging, en maar bellen of ik nog plek had in mijn koffer !
Nope heb ik niet wou je net gaan bellen of jij nog plek hebt !!
Maar na 2 keer zo'n motorvakantie was het geen probleem meer voor haar !!
 

leon-cupra

Forumguru
Is ondertussen al wat verbeterd. Geef aan dat ze haar lijstje moet beperken. Dat ik niet alles weer meepak. Heeft ze laatste jaren redelijk begrepen.

En de volgende oplossing komt er mss aan … een hybride 5-reeks :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
@Peter-036 je hoeft hier zeker niet in te grijpen. Heb er absoluut geen problemen mee.

Maar gezien je reactie als moderator is het praten over de BMW dan ook niet toegestaan Aangezien het geen Porsche is? Moet ik dan specifiek een nieuw topic aanmaken?
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Voor mij is 'praten' over een mogelijke volgende auto geen probleem, het is jouw 'mijn auto' topic.
Maar inmiddels bijna een volle(?) pagina over diverse andere auto types, en daaraan verwante (bagage-)inpakgewoontes van echtgenotes/partners??
Ik heb ook niets verwijderd, wijs er enkel op dat het wat (te ver?) off topic gaat.
 

EdK

Forumguru
Heren kan dit niet gewoon per PM zoals het behoort ?
Althans dat heb ik wel eens als opmerking gekregen als ik op een vergelijkende wijze reageerde !!! :cool:
 

leon-cupra

Forumguru
Even nog eens een update. Porsche staat stil, heel veel stil … en als je de wagen nog eens nodig had, zat er een nagel in de band … tap erin en probleem opgelost.

De mogelijkheid van zelfstandig consultant te worden bij mijn huidige werkgever is ook van de baan. Niet interessant genoeg tegenover de risico’s. Het enigste voordeel was een iets duurdere wagen kunnen kopen, voor de rest enkel risico’s. Dus maar vriendelijk bedankt en gekozen voor de mooie opslag als werknemer, maw een dikke 530e komt er niet.

Brengt mij bij het volgende: Porsche staat heel veel stil, beetje zonde. Daarom gedacht (en was eigenlijk al lang een mogelijkheid) om begin volgend jaar de Cayman te koop te zetten. Enkel bij een goede prijs weg te doen en dan iets veel goedkoper te kopen. Niet zozeer omdat het financieel moet of het veel goedkoper zou zijn in maandelijkse kosten (persoonlijk vind ik het nog redelijk betaalbaar om een Cayman in BE te rijden, het kapitaal dat erin zit is echter aanzienelijk) , maar gewoon omdat ik tegenwoordig veel te weinig rij (max 2k per jaar). Zeker ook omdat mijn madam een nieuwe Passat zal hebben. Familieritten zullen daar mee gebeuren, zoals net hetzelfde bij de Superb.

Nu al beetje aan het oriënteren wat de mogelijkheden kunnen zijn na de Porsche. Weet meestal perfect wat ik wil maar nu … heel uitzonderlijk dat ik het niet weet. Vind wagens tegenwoordig enorm duur dat de value for money redelijk belabberd is.

Nieuwe fabia vind ik vb een leuk wagentje maar tweedehands prijzen van 23-25k is het mij niet waard. Een wagen die ik al een tijdje volg is een Fiesta ST. Enorm van verschoten hoe goed een fiesta rijdt, dus zo een klein bakje met 200pk spreekt mij wel aan. Wagen die ook regelmatig bekijk is een Ford Focus. In zo een ST-uitvoering lekker sportief en nog 1 van de weinige modellen in hun segment dat nog veel waarde biedt voor je geld (21-22€ voor een zeer jonge Focus in ST-uitvoering). Zou eventueel terug graag cabrio rijden. Maar voor +/- 20.000€ is er weinig te vinden. Fiat 500 cabrio is wel mogelijk maar … Nope zoiets gaat het nooit worden. Dan nog eens terug gekeken naar een MX-5. Blijft een enorm plezante wagen. Wel wat nadelen aan. Piekt ook wel een beetje dat een MX-5 veel duurder is geworden tov toen ik hem paar jaar geleden gekocht had. Stijgende prijzen van tweedehandse wagens …

Iemand suggesties waar ik over zie (betwijfel het, AutoScout24 draait hier overuren)?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Tja, als het om auto's gaat, heb je alleen maar hinder van zo'n mevrouw. Terzake en niet meteen beginnen te schateren, maar ik kan de Up GTI van harte aanbevelen. Leuk qua beleving. Helemaal met een goede schroefset en een stage 1. En ook nog best praktisch. Vrij basic qua uitrusting, maar ik mis de Polo GTI die van praktisch alle opties was voorzien, geen moment.
 

dirkie996

Forumguru
Denk je niet, dat alles na de Porsche, terug naar af zal zijn? Eens je zo'n wagen in bezit hebt gehad, zal je toch moeilijk tevreden zijn met 'n Ford Focus ST, denk ik zo. Je zal er nog spijt van hebben, als je de Porsche verkoopt, vermoed ik.
 

EdK

Forumguru
Zou lekker inruilen voor een Dacia Duster.
Heb je dure wagens gehad en dan ook de goedkopere !
Geld wat je overhoud een mooie fiets voor jezelf en de kids kopen ....
Oja en uiteraard een regenpak voor de schaarse natte dagen... :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
@Rallye als eerste wagen zou ik het ook nooit kopen maar hier bij ons is het een tweede wagen.

@Rosinfield een Up is mss teveel naar “beneden” maar wie weet valt het nog mee.
Deze staat momenteel te koop in BE :dankje:
2560E189-CA25-4AC2-B100-59296916C414.jpeg

@dirkie996 natuurlijk is het meeste minder dan de Cayman. Aangezien ik maar max 2000km nog ga rijden en dat is dan meestal nog rond de kerk, denk ik dat de stap naar beneden (ok, dan nog wel een leuke wagen zoals een fiesta ST) nog niet zo pijnlijk zal zijn.
Haal nu ook maar een fractie van het kunnen uit de Cayman. Met die rondrit heb ik wel eens de Cayman ten volle kunnen gebruiken maar dat was dan ook continue over de limiet van “rijbewijs kwijt”.
Weet wel de dag dat de Cayman weg gaat , dat er toch enige vorm van spijt zal zijn. Het zo een verdomd mooie bak en rijdt super maar heb ondertussen andere doelstellingen bepaald (uitbouw van mijn eigen webshop, eventueel binnen paar jaar aankoop tweede opbrengstwoninig,…). Doelstelling op autovlak is er wel om ooit een overtreffende stap van de Cayman te bekomen, maar dan in een 911. Is uiteraard een totaal andere prijsklasse dan de Cayman en mss beter voor binnen 10j als ik de 50 aantik :D

@EdK de fietsen zijn er al, regenkledij nog niet :tongue:
 

Rosinfield

† In Memoriam
Deze is duidelijk al wel verlaagd. De vraag is hoe.En met de juiste schroefset (KW v1). Getuned ook
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan