Porsche Cayman 718

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Heb je @sitechris z’n blog al gelezen ter inspiratie?
Uiteraard lees ik zijn verslagen. Is ook 1 van de reden waarom een ST in het beeld komt. Moet ook zeggen, heb ik mijn bijberoep ooit eens een fiesta verkocht (een puur standaardtje), weekje mee gereden en was daar enorm van verrast hoe dat reed. Heel direct , voor een basis motor zelfs leuk, solide, klasse hoger dan zijn concurrenten. In die periode een fabia en een Corsa verkocht (en testgereden)…koekenblik tov fiesta.
 

leon-cupra

Forumguru
Ze zullen denk ik eerder de aanpassingen zoals de schroefset en spatborden bedoelen als tuning. Anders zouden ze er wel bijzetten hoeveel pk de Up heeft na tuning.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja denk ik ook. Niet dat je nou mega veel verschil merkt qua pk's (vnl bovenin), maar het rijdt net even lekkerder met wat koppel er bij.
 

sitechris

Donateur
Fiesta ST briljant autootje! Echt een heerlijk betaalbaar gooi en smijtautootje en snelheidsbeleving is dikke prima. Sound ook.
 

leon-cupra

Forumguru
@philippe bakker kan ook een mogelijkheid zijn, alleen moet ik dan voor mezelf even uitmaken of het echt iets voor mij is. Ben eerder van de jonge wagens maar eerlijk gezegd … E30 spreekt mij wel aan, alleen staan ze op een heel hoogprijsniveau en wat de regering nog zal doen met de oldtimers, zal de toekomstige prijzen gaan bepalen.
77D8F724-4EE5-4775-8A2C-554832DB62F0.jpeg
 

Kanerr

Forumguru
Ik denk dat een oldtimer niks voor jou is. Elke dag is een risico dat starten niet zal lukken ;)

Sja, ik denk je nog een fun auto wil hebben maar met het behoud van je rijbewijs, dan zou ik zeker kijken naar een laag pk laag gewicht auto. Veel fun voor weinig.
Is het broertje van de MX5 niks voor je? De Abarth 124
 

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr vrees daar idd voor. De dag dat zo een oldtimer/youngtimer niet start, staat hij dezelfde dag te koop. Nu, sta er zeker niet weigerachtig tegenover maar zou eigenlijk eens met zo een wagen moeten rijden om te voelen hoe het mij bevalt (los van mogelijke herstellingen).
Een fiat is geen optie. Geef mij dan maar de Mazda. Handbak en motor van de Mazda is 10 keer plezanter dan de fiat. Enigste wat mij van een mx5 weerhoudt is dat ze veel duurder geworden zijn dan een paar jaar geleden.

@philippe bakker neen, geen swift.
 

Tees

Donateur
Ik zat nou precies aan zoiets te denken @EdK! Of een Caterham. Of als je iets goedkoper wilt (maar wel een stuk minder stijlvol), een Lotus Elise?
 

leon-cupra

Forumguru
Is niet echt goedkoop zo een Donkervoort. Dan kan de Cayman evengoed blijven. Hetzelfde met een Lotus.
Zoek iets te kopen rond de 20.000€, max 25000km. Als het + 25k zou zijn , dan wel ik 100% mijn goesting en dan spreken we weer over wagens van +50k.
 

Tees

Donateur
Ik hoor t al, de Cayman blijft gewoon. Zou ook het beste besluit zijn in mijn ogen (maar daar moet je je vooral níéts van aantrekken!)
 

Tuner111

Forumguru
fiesta st, polo gti, audi s1, ibiza fr, mini cooper s, A35..... veel keuze heb je wel.
Maar heb je echt dan een 2de wagen nodig? aangezien de cayman niet van stal komt... ben je misschien beter om gewoon de wagen te verkopen & niks in de plek te nemen. die 2k dat je nu rijd kan je eventueel beter dan ook gewoon de wagen van je vrouw/vriendin doen :)
 

leon-cupra

Forumguru
Al QQ
Ik hoor t al, de Cayman blijft gewoon. Zou ook het beste besluit zijn in mijn ogen (maar daar moet je je vooral níéts van aantrekken!)
neen. Gaat volgend jaar weg.
Beste besluit is het zeker niet want uiteindelijk zit daar +50k eigen kapitaal en de wagen wordt amper gebruikt. Voordeel van een Porsche is dat hij wel zijn waarde behoudt maar dan nog. Denk mijn kapitaal de komende jaren anders te besteden in de hoop binnen 10jaar een 911 te kunnen kopen. :D
fiesta st, polo gti, audi s1, ibiza fr, mini cooper s, A35..... veel keuze heb je wel.
Maar heb je echt dan een 2de wagen nodig? aangezien de cayman niet van stal komt... ben je misschien beter om gewoon de wagen te verkopen & niks in de plek te nemen. die 2k dat je nu rijd kan je eventueel beter dan ook gewoon de wagen van je vrouw/vriendin doen :)
Als ik het puur rationeel en financieel bekijkt , heb ik inderdaad een tweede wagen niet nodig maar wil niet afhankelijk zijn van de wagen van mijn partner of vb van een wagen van mijn schoonouders. Moet ieder moment in een wagen kunnen stappen. Geen zin om bepaalde ritten vooruit te plannen.
 

Kanerr

Forumguru
Ik moet eerlijk toegeven dat het sturen in een Mini echt super is. Misschien toch een blik wagen? Al denk ik niet dat je voor plusmin 20k een S kan vinden met zo weinig km's
 

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr , Mini is zeker een kanshebber. Alleen moet ik dan mijn “eisen” qua leeftijd en kilometers een beetje bijstellen. Op zich maakt het niet zoveel uit aangezien er per jaar maar 2000km mee gereden worden, maar zal wel eens goed moeten zien naar de onderhoudskosten die eraan komen bij die leeftijd.
86CB3ED5-756B-4FEA-9B3A-D1321CD8514B.jpeg D38A7E9F-2513-48B3-BAFF-DE18EF97A103.jpeg 65AB8112-1F4D-4CF2-B67F-82329240277E.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan