Porsche Cayman 718

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
Ze zullen denk ik eerder de aanpassingen zoals de schroefset en spatborden bedoelen als tuning. Anders zouden ze er wel bijzetten hoeveel pk de Up heeft na tuning.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja denk ik ook. Niet dat je nou mega veel verschil merkt qua pk's (vnl bovenin), maar het rijdt net even lekkerder met wat koppel er bij.
 

sitechris

Donateur
Fiesta ST briljant autootje! Echt een heerlijk betaalbaar gooi en smijtautootje en snelheidsbeleving is dikke prima. Sound ook.
 

leon-cupra

Forumguru
@philippe bakker kan ook een mogelijkheid zijn, alleen moet ik dan voor mezelf even uitmaken of het echt iets voor mij is. Ben eerder van de jonge wagens maar eerlijk gezegd … E30 spreekt mij wel aan, alleen staan ze op een heel hoogprijsniveau en wat de regering nog zal doen met de oldtimers, zal de toekomstige prijzen gaan bepalen.
77D8F724-4EE5-4775-8A2C-554832DB62F0.jpeg
 

Kanerr

Forumguru
Ik denk dat een oldtimer niks voor jou is. Elke dag is een risico dat starten niet zal lukken ;)

Sja, ik denk je nog een fun auto wil hebben maar met het behoud van je rijbewijs, dan zou ik zeker kijken naar een laag pk laag gewicht auto. Veel fun voor weinig.
Is het broertje van de MX5 niks voor je? De Abarth 124
 

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr vrees daar idd voor. De dag dat zo een oldtimer/youngtimer niet start, staat hij dezelfde dag te koop. Nu, sta er zeker niet weigerachtig tegenover maar zou eigenlijk eens met zo een wagen moeten rijden om te voelen hoe het mij bevalt (los van mogelijke herstellingen).
Een fiat is geen optie. Geef mij dan maar de Mazda. Handbak en motor van de Mazda is 10 keer plezanter dan de fiat. Enigste wat mij van een mx5 weerhoudt is dat ze veel duurder geworden zijn dan een paar jaar geleden.

@philippe bakker neen, geen swift.
 

Tees

Donateur
Ik zat nou precies aan zoiets te denken @EdK! Of een Caterham. Of als je iets goedkoper wilt (maar wel een stuk minder stijlvol), een Lotus Elise?
 

leon-cupra

Forumguru
Is niet echt goedkoop zo een Donkervoort. Dan kan de Cayman evengoed blijven. Hetzelfde met een Lotus.
Zoek iets te kopen rond de 20.000€, max 25000km. Als het + 25k zou zijn , dan wel ik 100% mijn goesting en dan spreken we weer over wagens van +50k.
 

Tees

Donateur
Ik hoor t al, de Cayman blijft gewoon. Zou ook het beste besluit zijn in mijn ogen (maar daar moet je je vooral níéts van aantrekken!)
 

Tuner111

Forumguru
fiesta st, polo gti, audi s1, ibiza fr, mini cooper s, A35..... veel keuze heb je wel.
Maar heb je echt dan een 2de wagen nodig? aangezien de cayman niet van stal komt... ben je misschien beter om gewoon de wagen te verkopen & niks in de plek te nemen. die 2k dat je nu rijd kan je eventueel beter dan ook gewoon de wagen van je vrouw/vriendin doen :)
 

leon-cupra

Forumguru
Al QQ
Ik hoor t al, de Cayman blijft gewoon. Zou ook het beste besluit zijn in mijn ogen (maar daar moet je je vooral níéts van aantrekken!)
neen. Gaat volgend jaar weg.
Beste besluit is het zeker niet want uiteindelijk zit daar +50k eigen kapitaal en de wagen wordt amper gebruikt. Voordeel van een Porsche is dat hij wel zijn waarde behoudt maar dan nog. Denk mijn kapitaal de komende jaren anders te besteden in de hoop binnen 10jaar een 911 te kunnen kopen. :D
fiesta st, polo gti, audi s1, ibiza fr, mini cooper s, A35..... veel keuze heb je wel.
Maar heb je echt dan een 2de wagen nodig? aangezien de cayman niet van stal komt... ben je misschien beter om gewoon de wagen te verkopen & niks in de plek te nemen. die 2k dat je nu rijd kan je eventueel beter dan ook gewoon de wagen van je vrouw/vriendin doen :)
Als ik het puur rationeel en financieel bekijkt , heb ik inderdaad een tweede wagen niet nodig maar wil niet afhankelijk zijn van de wagen van mijn partner of vb van een wagen van mijn schoonouders. Moet ieder moment in een wagen kunnen stappen. Geen zin om bepaalde ritten vooruit te plannen.
 

Kanerr

Forumguru
Ik moet eerlijk toegeven dat het sturen in een Mini echt super is. Misschien toch een blik wagen? Al denk ik niet dat je voor plusmin 20k een S kan vinden met zo weinig km's
 

leon-cupra

Forumguru
@Kanerr , Mini is zeker een kanshebber. Alleen moet ik dan mijn “eisen” qua leeftijd en kilometers een beetje bijstellen. Op zich maakt het niet zoveel uit aangezien er per jaar maar 2000km mee gereden worden, maar zal wel eens goed moeten zien naar de onderhoudskosten die eraan komen bij die leeftijd.
86CB3ED5-756B-4FEA-9B3A-D1321CD8514B.jpeg D38A7E9F-2513-48B3-BAFF-DE18EF97A103.jpeg 65AB8112-1F4D-4CF2-B67F-82329240277E.jpeg
 

Tees

Donateur
Ik vind je interpretatie van een auto op leeftijd wel vermakelijk, ik heb nog nooit een auto jonger dan 9 jaar gehad :deuk:. 5 jaar is superjong! Je kan altijd ergens tegenaan lopen, m'n ouders hebben een keer de hele aandrijfas kapot gereden bij een auto van 2 jaar oud. Maar normaliter zit er niet zoveel te verwachten onderhoudskosten die anders zijn bij een auto van 3, 4, 5 of 6 jaar oud. Zeker niet bij een lage km-stand zoals jij naar zoekt. 40k km, dan is een auto net ingereden!
 

leon-cupra

Forumguru
@Tees nog nooit een eigen wagen gehad die ouder dan 6jaar was en 60.000km had. Gemiddelde leeftijd van mijn wagens is 4 jaar en 35.000km. Dus auto van meer dan 60.000km of 6 jaar is voor mij een “oude” wagen.
Haat het enorm wanneer een wagen een mankement zou vertonen. Net hetzelfde wanneer ik ooit een ongeval gehad heb met een wagen van mij. Plots begin ik vanalles te horen en te voel aan de wagen. Dan is het plezier weg. Mijn eerste Superb ooit een ongeval mee gehad , 6 maanden later verkocht omdat het gevoel na het ongeval niet meer was zoals ervoor. Gelukkig nog nooit een serieuze herstelling gehad aan een wagen, maar gegarandeerd , moest dit met een wagen voorkomen, staat deze binnen de 6 maand te koop. Wagen van 1 dag oud of 10jaar , weg zal hij gaan. Mijn vader is ook zo .. zal iets erfelijk zijn :arghh:

Dus een wagen van ouder dan 6 jaar of 60.000km, sta daar enorm weigerachtig/argwanend tegenover.
 

CharlesTucker

Forumguru
Mijn eerste auto heb ik gekocht toen ie ruim 7 jaar oud was, en al ruim 100.000 km had gereden. Zelf heb ik dat beiden nog verdubbeld voordat ie weg moest/kon omdat ik een leaseauto kreeg. Altijd netjes onderhouden, en nooit problemen met dat ding gehad. Met die nieuwe leaseauto overigens in de eerste 4 jaar wel problemen gehad. Maar ik snap je punt, het gaat allemaal om kansen, en bij een oudere auto is de kans op problemen natuurlijk wel iets groter. Daar doen een paar voorbeelden niets aan af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan