Als ik zo de discussies eens volg, dan is mijn conclusie dat de auto's moeilijk te vergelijken zijn, Wat bij de 1 standaard is, is bij de andere een optie. Sommige opties zijn bij het ene merk onderdeel van een pakket, en bij de ander een losse optie. Ook zijn niet alle opties beschikbaar bij beide merken. De Superb heeft geen areaview bijvoorbeeld. Ook zijn niet alle opties op iedere uitvoering beschikbaar.
Daarnaast het financiele plaatje. Koop je de auto particulieer, dan heb je meer mogelijkheden tot onderhandelen. Ben je leaserijder, dan ben je afhankelijk van de calculatie van de leasemaatschappij, de afspraken die deze heeft met een importeur en de afspraken die je werkgever heeft met de leasemaatschappij. Ook de leaseregeling die je werkgever heeft kan van invloed zijn.
En tot slot de mens zelf. Persoonlijke wensen en eisen, voorkeur en smaak. Kies je voor een perfect afgewerkte auto, of ga je voor zo veel mogelijk auto voor zo min mogelijk geld? Speelt een hobby of sport een rol? Hoe wordt de auto gebruikt?
Mijn conclusie" Het zijn beide hoogwaardige auto's die elkaar op details ontlopen. Winst en verlies zit in de cijfers achter de komma, niet op hele punten.