B.Stuurder
Forumguru
Zonder gekheid, natuurlijk zit er verschil in, maar blijft de prijs kwaliteit verhouding ok. En dat is zeer persoonlijk
@MarsMars
Maar om het vergelijk netjes te doen heb je natuurlijk bij de S3 ook alcantara bekleding, een achteruitrijd camera, ACC en LED verlichting (oh nee dat kan niet op een S3..) gekozen?? Het audio systeem van VW is overigens ook van Dynaudio in plaats van Canton, daar zit ook verschil in, maar goed.
Een Passat is langer, breder, hoger, heeft een 11 cm(!) grotere wielbasis en een grotere bagageruimte dan een Octavia. Qua afwerking, comfort en rijeigenschappen komt een Octavia niet eens in de buurt van een Passat. En dan verbaas jij je over het prijsverschil?
@B.Stuurder sorry ik liet me inderdaad even gaan in mijn valsheid, ik probeer ook geen waarde oordeel te geven en enkel verschillen aan te duiden. Als anderen dat gaan bagatelliseren kan ik me wel eens even laten gaan.
Het verschil tussen Canton en Dynaudio is hetzelfde als het verschil tussen 2 merken koffie. De een vind je wel lekkerder dan de andere, Wat ik ermee wil zeggen is dat je de auto's nooit van dezelfde opties kunt voorzien. Canton en Dynaudio als voorbeeld kun je mijn inziens niet 1 op 1 met elkaar vergelijken en dat maakt het vergelijk van de twee auto's heel lastig.
Maar goed pleiten voor een Passat op een Skoda forum is natuurlijk ook vragen om discussie![]()
Ik ben uitgegaan van mijn eigen S3: dus met ca. €4.000 aan opties, dus inderdaad met glazen schuifdak, ACC, achteruitrijcamera, getinte ramen en DCC.@MarsMars Ja dat heb ik zeker gedaan, maar ik heb de auto's vergelijkbaar gemaakt. Wat jij hebt gedaan zijn extra opties als adaptieve demping e.d. aangezet. En gelijke opties zijn bij VW inderdaad duurder dan bij Skoda.
Maar om het vergelijk netjes te doen heb je natuurlijk bij de S3 ook alcantara bekleding, een achteruitrijd camera, ACC en LED verlichting (oh nee dat kan niet op een S3..) gekozen?? Het audio systeem van VW is overigens ook van Dynaudio in plaats van Canton, daar zit ook verschil in, maar goed.
Hahaha, moet je eens een forum over Powerdogs proberen op FB. Zoveel chips en cola als je daarbij nodig hebt heb jij vast niet in huis.leuke discussie..pakt chips en cola uit de kast en leest graag mee..
Blijft-ie dan braaf in of onder dat netje zitten?oh ja, bagage pakket voor de hond, een stevige Pitbull van 32 kg. Het bagage net en de gelijke vloer zijn dan wel handig.
Dacht ik ook, maar mijn fransoos voldoet prima! Ik heb 3 jongens (15,13 en 9 jaar) dus het gaat prima. Zit veel tussen de Papa's oren denk ik.@B.Stuurder de volgende primaire eisen:
- Goede stoel
- Ruimte voor het hele gezin (ik heb 3 kinderen en daarmee valt alles uit Frankrijk wel af behalve de busjes)