Pas na gas pompen start de Fabia, tevens een ABS probleempje.

EdK

Forumguru
Zou er helemaal niets opspuiten, ziet er toch keurig uit !?
Alleen ff vuil rondom de stekker verwijderen en rubbers ff met zuurvrije vaseline insmeren voor je de boel weer in elkaar steekt !
 

Srananmang

Senior Member
Net gingen de lampjes branden, auto stond stil en uit, ze gingen op contact niet uit. Toen paar keer uit en op contact en was het weg, kan ik dan de nokken die in de wielnaaf zitten ook uitsluiten?

En kan de pomp nu ook al uitsluiten? In ieder geval de bekabeling aan de pomp.
 

Srananmang

Senior Member
Iets nieuws net ontdekt...

Ik was op parkeer op en neer aan het rijden, afstand 10 meter naar voren en dan naar achteren en remmen. Kijken of ik de lampjes zie branden,dit kan opwekken.

Met airco aan worden mijn remmen heel erg hard qua rempedaal en moeilijk om in te drukken. Met airco uit kan ik weer normaal remmen en voelt de rempedaal weer normaal aan.

Reed net bijna tegen een auto op omdat de airco aan stond en de remmen zo hard waren en lijken dan niet echt te werken. Werken wel maar hebben een vertraging lijkt wel. Want eenmaal hard en rem ingedrukt proberen in z'n 1 op te laten komen werken ze wel.

Als ik op moment rempedaal indruk als die hard is (motor draaiende en airco aan) dan druk ik de airco uit en voel ik pedaal verslappen
 

EdK

Forumguru
je remmen doen het altijd als je op pedaal staat of indrukt.
Alleen lijkt het in jouw geval dat de rembekrachtiging het met airco aan niet doet en met airco uit het wel doet.....

Het is namelijk zo dat als de rembekrachtiging uitvalt de remmen het altijd moeten blijven doen !
Alleen moet je met je hele gewicht op pedaal remmen, zoals onze vaders met hun auto vloegel altijd moesten....
 

Ronnie

Forumguru
Ik zou eens eerst de ABS kunnen uitsluiten door de stekker eruit te laten en dan een stukje te rijden, kijken wat er dan gebeurt.
Je zult toch het een en ander moeten proberen........
 

Srananmang

Senior Member
Ok, want als ik op en neer paar keer ga dan komt er na +/- 10x de lampjes van abs. Even van contact, motor uit en aan en lampjes gaan uit...

Edk: als ik echt zoals je zeg vol gewicht ga remt het wel.

Ronnie: bedoel je gewoon de nieuwe sensor die ik laatst heb verwisseld daarvan de stekker eruit en dan kijken of het airco vs remmen hard nogsteeds bestaat? Of bedoel je de super dikke stekker van de abs pomp?

Of bedoel je dat beide los van elkaar staan?
 

Ronnie

Forumguru
Die dikke stekker op de ABS pomp, misschien dat je dan een hoop foutmeldingen krijgt maar die kun je allemaal weer wissen.
 

Srananmang

Senior Member
Ok ik zal dat straks proberen.

Nu eerst even wat eten.

Zal dan laten weten wat er gebeurt...

Moet ik letten op het hard worden van de remmen, of ook iets anders?
 

Ronnie

Forumguru
Hij zou weer normaal moeten remmen, het harde pedaal wordt veroorzaakt door een lopende ABS pomp.
 

Srananmang

Senior Member
Ok test met de dikke kabel abs eruit.

Meldingen:
Abs en asr lampjes branden.
Na eerste keer remmen gaat rode handrem lampje knipperen en piepen. Blijft knipperen, ik geloof 3x piepen.
Na een tijdje gaat gele motorlampje branden.
Als ik nu start blijft abs en asr branden en gele motorlampje brandt ook. Handremlampje brand na +/- 30sec met 3x hoge toon piep.

Vwb remmentest:
Remmen worden niet meer constant hard met airco aan. Achteruitrijden rempedaal wel Hard en af en toe vermogen verdwijnt in de zin van dat ie niet harder wilt achteruitrijden.

Vooruit voelt stug/minder hard aan, maar niet hard zoals met de abs stekker erin. Wel hard als ik twee keer heel snel rempedaal indruk. En toch groot verschil wanneer airco uit is.

Zonder airco aan remt de auto normaal.

Wat kunnen jullie hieruit afleiden?


Extra info:
Als ik optrek valt toerental naar onder 500. En heeft dan 3 sec geen vermogen, dus gaspedaal intrappen en er gebeurt niks. Airco uit, dan is dit niet zo.
 
Laatst bewerkt:

Ronnie

Forumguru
Storingscodes wissen van motor en abs, kijk ook eens bij de airco (HVAC). Heb je een automatische of handmatige airco?
Na het wissen van de storingen zouden alle lampjes weer uit moeten zijn, die van de abs zal wel weer terugkomen.
Ik zie alleen het verband niet tussen de ABS en de aircocompressor, hier is wel iets heel vreemds aan de hand.....
 

Srananmang

Senior Member
Zou ik de foutcodes moeten wissen met abs sensor(edit: bedoel hier abs dikke stekker) eraf? Heb net huidige foutcodes gewist en ben nu aan 't uitlezen, maar heb abs stekker hiervoor er al ingedaan.
 

Ronnie

Forumguru
Geef even wat meer gegevens zoals motortype, bwjr, bak , dan kan ik even in het electrische schema kijken in Elsawin,
ik hoop dat ik nog wat kan vinden. Ik blijf het hoogst merkwaardig vinden.
 
Bovenaan Onderaan