Pas na gas pompen start de Fabia, tevens een ABS probleempje.

Srananmang

Senior Member
Ik heb de pinnen van stekker wat strakker gezet en krijg nu weer, ook op de bruine 00,7 als waarde en piep...
 

Srananmang

Senior Member
Heb nu een cirkel gemaakt.
Paperclip in sensor stekker en rood en zwart van multimeter willekeurig op bruin en zwart, krijg telkens een piep en een waarde van 01,2. Maar met de sensor erin krijg ik geen piep.
 

Tees

Donateur
Wat bedoel je met 'met de sensor erin'? Het lijkt me logisch dat je met de sensor erin' geen 0 weerstand krijgt (piep zoals jij t noemt), die sensor heeft tenslotte een weerstand.

Ik neem aan dat die waardes voor de bruine draad vanaf de eerder gefotografeerde koppeling totaan de stekker was? Dan zit daar ergens een kabelbreuk, zeker omdat je weerstand waarden veranderen, dat is iets wat je vaak hebt bij een kabelbreuk.
 

Tees

Donateur
De definitieve controle zou zijn om een nieuwe draad (tijdelijk) te trekken tussen dat koppelstukje en de sensor, ter vervanging van de bruine draad. Dan rijden en testen of ie nog een fout geeft. Zo niet, dan weet je dat je die draad moet vervangen.
 

Srananmang

Senior Member
Ok Tees lees je bericht na de mijne. Dan denk ik inderdaad dat het de bruine is aan de achterkant van koppelstuk tot stekker sensor. De wisselende waardes zitten dys in de bruine kabel van de tussenstuk(koppeling) naar achteren sensor.

Ik bedoelde inderdaad de sensor erin deed ie niks, snap nu waarom, bedankt.
 

Srananmang

Senior Member
Ok dankjewel, ik ga even nadenken hoe ik dat kan maken. Ik neem aan nog niks doorknippen? Gewoon een draad langs de huidige en dan in stekker stoppen met de oude erbij...
 

Tees

Donateur
Ik zou idd nog niets doorknippen tot je t zeker weet. Al ben ik er op basis van wat je nu zegt behoorlijk zeker van dat daar het probleem zit.
 

Tees

Donateur
Ik zou klein stukje strippen van de kabel paar cm vóór de stekker en daar je verbinding maken op de bruine draad. Je zal daar uiteindelijk toch een verbinding moeten maken (bij voorkeur gesoldeerd), als het probleem daar idd zit.

Overigens zou ik die stekker helemaal vervangen straks, die ziet er niet heel geweldig meer uit...
 

Cordoba

Forumguru
Inderdaad wat Tees ook al zegt, een andere mogelijkheid is dat de verbinding ín de beschadigde stekker bij de sensor met de bruine draad niet goed meer is, dan heb je precies dezelfde meetresultaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Srananmang

Senior Member
Heb het nu bij de bruine kabel erin gedaan, wou niet knippen of solderen.
_20200802_182939.JPG ik hoef volgens mij niet meer te testen... Want nu gaat op contact lampjes abs uit als 20x gedaan... Starten en ze blijven uit.

Zouden jullie zeggen toch even rijden en vcds eraan kijken naar meetwaardeblokken?

Of gelijk kabel bestellen en vervangen, want het zal toch zeker de bruine zijn.

De pinnen in de stekker zijn goed.
 

Tees

Donateur
Als dit eerder wel een storing gaf, dan heb je t probleem nu wel te pakken. Zou nu een nieuwe kabel bestellen (en toch een stekker, als je toch bezig bent, maar beter goed!) en de boel vervangen.

Is die goudbruine kleur trouwens van je remschijven? Want dan zijn die ook wel aan vervanging toe, dat ziet eruit als meer roest dan staal...
 

Ronnie

Forumguru
Kabel en stekker vervangen is de enige goede oplossing, daarna op het koppelstukken solderen en krimpkous erop.
Blij dat de oorzaak gevonden is......
 

Cordoba

Forumguru
Als je er van overtuigd bent dat de kabel de boosdoener is, kabel en stekker vervangen zoals Tees en Ronnie ook aangeven. Een blokje rijden in deze configuratie met de extra rode draad, lijkt me niet heel makkelijk, ook omdat deze niet zo vast zit, dat ie door trillingen niet even het contact kan verliezen.

Dit was een hell of a job, maar dat geeft wel extra voldoening als je het met wat hulp zelf hebt gevonden. Je wil niet weten wat je bij een garage of dealer kwijt was geweest, voor je ook deze diagnose had, en dan nog de reparatie zelf.
 

Srananmang

Senior Member
Ik ga er toch even mee rijden, maar ben wel bijna zeker dat het de bruine kabel is.

Pfff inderdaad hell of a Job.... En jullie hulp is niet uit te drukken in woorden evenals de waarde van zo'n forum!!!! Had het niet zonder gekund, dan had ik waarschijnlijk nu zoals je aangeeft een factuur van +/- 1000 euro in mijn hand:bloemen: dank jullie allen!!

Trouwens iemand een tip waar ik welke kan bestellen? Want zag meerdere, maar de meeste met een stekkertje die ik dus niet heb en een andere soort rubber die bij de zitting zit. Kabel zal vast met een blok eraan besteld kunnen worden aangezien deze eraan vast zit... Denk ik dan.

Is dit trouwens gewoon pech en is er een breuk of moet ik de auto op een brug zetten en kijken of er geen andere oorzaak van de breuk zelf is?
 

Srananmang

Senior Member
Ik heb trouwens nog een boel goede stekkers, origineel van de sloop, kan ik ook twee kabels in de zwarte iso omhulsel doen en zo heb ik alles origineel alleen de draden verwisseld...?
 

Srananmang

Senior Member
Daarom, trouwens het getik en piepje bij het remmen zijn weg, dus zoals Ronnie eerder aangaf lag dit ook aan dit probleem.

Jammer is dat ik bij me ouders ben en alles in Tilburg heb liggen:( hier dacht ik net pas aan.
Maar ik weet wat het probleem is!!!!
 
Bovenaan Onderaan