Pas na gas pompen start de Fabia, tevens een ABS probleempje.

Tees

Donateur
Als je een nieuwe kabel in dat zwarte omhulsel krijgt kan je t prima doen. Weet alleen niet of je dat lukt, PVC op PVC loopt meestal niet zo soepel. Hangt ook een beetje af van hoe ver je m erdoor moet halen (ik zie eerlijk gezegd door de (kabel)bomen het bos even niet meer waar je nu in de auto zit).

Qua kabelbreuk: het kan natuurlijk zijn dat er een reden voor is, meestal komt t dab door overmatige trillingen of dat een kabel ergens tegenaan tikt. Maar zeker met deze leeftijd, is t meestal gewoon veroudering. Niets heeft t eeuwige leven, materialen verouderen door allerlei invloeden van buitenaf, en op een gegeven moment heb je pech.
 

polf

Senior Member
Originele reparatie kabel kost zo rond de €40,- zo te zien,bij de dealer. Heb je gelijk de latest en de greatest modificatie status:6Q0927904H.

Zelf fabriceren kan natuurlijk ook, het is net wat je wil.

upload_2020-8-2_19-45-12.png
upload_2020-8-2_19-46-5.png

Greetz Polf
 

EdK

Forumguru
Bij conrad kun je bijna elke kleur draad ( gecombineerde kleureN ) kopen
Is even zoeken op hun site maar is als me geheugen me niet in steek laat per meter te bestellen
En auto stekkers zijn er ook wel te vinden mocht je die uiteindelijk toch nodig hebben.

Jaren terug de bedrading vernieuwd van een Yanmar 3 cil dieselmotor in een zeilboot
En toen wilde we ook alle orginele kleuren van schema gebruiken, en echt alle kleuren en diktes toen bij Conrad weten te scoren
 

Tees

Donateur
Klopt wat EdK zegt, je moet bij Conrad op FLRY draad zoeken, die is per meter in bijna elke kleurcombi te krijgen (en dat is het soort draad wat standaard in auto's zit). Je moet alleen even opmeten welke dikte je nodig hebt, ik gok 0.5 of 0.75 mm2. Ben zelf bezig een extra binnenverlichtingsunit te monteren in m'n Faab, dus heb 't toevallig laatst uitgezocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
@Tees dankje voor de aanvulling want anders is het een zoekplaatje om het te vinden...
Ook ik was toen er op geattendeerd maar heb denk een anderhalf uur lopen zoeken voor ik de juiste benaming tussen alle bossendraad had gevonden...
Daarna is het een stuk makkelijker om te vinden en te bestellen
 

Srananmang

Senior Member
De bypass had het 600km volgehouden en nogsteeds.
Ga het bestellen in Tilburg bij dealer waar ik altijd ga.
In Enschede wouden ze mij verplichten tot afname en in geval van retour 10% inhouden voor de retour portokosten van de dealer zelf, ben er zelf nog niet uit of ik er een kabel naast leg of gewoon nieuwe kabel. Denk aan nieuw want is minder werk en mijn stekker lok was al niet zo mooi.

Nogmaals bedankt voor alle hulp!!!

Ga zometeen een nieuw topic starten over mijn stuurbekrachtiging dat heel nat is bij de dop en geluiden maakt. Maar eerst vloeistofpeil controleren:D
 
Bovenaan Onderaan