Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Morgen gaat de RS weg naar de dealer. Hopelijk wordt het (verschrikkelijke) stoten en schokken dan verholpen. Zondag weer erg veel last gehad :( Inclusief de grote beurt en het installeren van een afneembare trekhaak. Ben erg benieuwd hoe dit er uit gaat zien!
 

CDK

Forumguru
hopelijk was die diagnose goed, valt het allemaal mee en rijd je RS vanavond weer als vanouds :)
 

dirkkroneman

Forumguru
Nou ik ga voor 19" met 225-35 maar nu nog niet hoor. Zit nog veel profiel op deze banden, maar ben wel aan het kijken welke ik graag wil. Ben er nog niet helemaal over uit (wel mooi, maar wss onpraktisch omdat ze ook moeilijk schoon te maken zijn).
Idd hoop ik dat ze het kunnen oplossen, ik heb er ook niet altijd last van maar dan is het hopelijk voorgoed weg.
 

CDK

Forumguru
ok en dan 8J ?
je kan ook je huidige banden hier en of op Marktplaats te koop zetten ;) des te eerder heb jij je nieuwe patra's onder je RS :)
 

dirkkroneman

Forumguru
Haha ja dat klopt, maar ik rij deze af (volgens mij zit er toch niet zo veel profiel op als ik dacht..) Dan laat ik hier voor de winter winterbanden op zetten. Ja ik weet nog niet wat de maximale J waarde is om binnen je spatbord te blijven, heb ik nog niet naar gekeken eerlijk gezegd
 

dirkkroneman

Forumguru
duzegy3u.jpg

Dikke 1.6 diesel! :tongue: Haha, nee is een prima leenauto. Voor degene die erin geïnteresseerd is: volgens mij staat ie te koop..
5yrepuqe.jpg
 

dirkkroneman

Forumguru
Zo, trekhaak zit erop. Wel redelijk dicht op de bumper viel mij op. Morgen een aanhangertje erachter hangen. Maar eens zien hoe dat gaat. Ik merk wel dat de auto een stukje mooier en vlotter doortrekt dan voorheen. Hopelijk blijft het probleem weg..
Grill kwam net nog binnen (hulde aan de DHL :tongue:) resultaat:
u2enytus.jpg

En de andere meteen te koop gezet ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Dennis Nijholt

Forumguru
330 euro per kwartaal belasting voor een 1.6tdi??! Ik betaal 400 voor een 2.0tdi voor een heel jaar!!

Tsja Joske ....en trouwens de 20TDI betaal je niet eens veel meer voor want die is maar paar kilo zwaarder.. hier betaal je per gewichtsklasse niet voor pk's of motorinhoud..En ja ik weet het wat we hier in de 3 maanden betalen kun je in Belgie en Duitsland zowat 1,5 jaar mee rijden.. Welkom in Nederland....
 

Joske

Forumguru
Tsja Joske ....en trouwens de 20TDI betaal je niet eens veel meer voor want die is maar paar kilo zwaarder.. hier betaal je per gewichtsklasse niet voor pk's of motorinhoud..En ja ik weet het wat we hier in de 3 maanden betalen kun je in Belgie en Duitsland zowat 1,5 jaar mee rijden.. Welkom in Nederland....

Total madness daar bij jullie... Innige deelneming.. :(
 

dirkkroneman

Forumguru
Scheisse!! Vanavond pakte ik de auto, gewooj rustig weggereden motorblok half warm (70 graden) en vanaf de 3e versnelling echt weer flink (lees: zo erg dat m'n nieren bijna bij m'n voeten lagen) stotteren en vermogen weg. Later wel weer vermogen en nergens last van.. Nu ga ik volgende week zondag naar Oostenrijk dus hoop ik dat de dealer (Korterink) het probleem kan vinden en ik zonder zorgen op.vakantie kan.. Oh ja: bij wat langer stationair lopen zakt ie soms ook ff iets terug in toeren (1x in de 3-4 min). Iemand enig idee??
 

Dennis Nijholt

Forumguru
Dat is mooi klote Dirk...ik hoop dat het iets simpels is (bij mijn eerste BMW was het de luchtmassameter, maar dat was een diesel), maar ik kan je helaas met deze technische vragen niet helpen. Ik wens je in ieder geval een prettige vakantie en een storingsvrije auto toe
 
Bovenaan Onderaan