Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Hallo allemaal! Zal me even voorstellen. Ik ben Dirk, 20 jaar en ik ben sinds kort de tevreden eigenaar van een Octavia RS uit 2006. Ik heb de auto gekocht bij autobedrijf Pheifer in Sneek met een kilometerstand van 57000. De auto is nu bijna een maand in mijn bezit (21-02-2013) en niets dan lof over deze auto! Ik heb hiervoor een Golf 4 (2000) 1.6 Highline gehad, maar dat is geen vergelijken met de Octavia. Mijn verlanglijstje bestaat o.a. uit iets verlagen, andere zomervelgen (als de komende zomer voorbij is want er zit nu nog zeker 6-7mm profiel op) en misschien nog andere achterlichten. Graag wil ik nog gele mistlampen (op advies van mijn collega folie, want die gele lampen blijken snel stuk te gaan?). Nadeel is dat bij een RS de hele bumper eraf moet, dus dat doe ik zodra het wat aangenamer is buiten. Ik hoop hier zo af en toe ook wat tij te kunnen besteden, ik ben van beroep vrachtwagenchauffeur en ik rijd voornamelijk voor de Albert Heijn. Ik heb een hele lieve vriendin waar ik in april mee ga trouwen, dus nog een drukke tijd voor de boeg. Verder drum ik graag (ook djembé) en vind ik het gewoon fijn om tijd door te brengen met vrienden en familie.

Hier een paar foto's van de Octavia (helaas nog geen tijd gehad om zelf echt goede foto's te maken)
Octavia RS.jpg Octavia RS1.jpg Octavia RS2.jpg Octavia RS3.jpg Octavia RS4.jpg
 

Rallye

Forumguru
Gefeliciteerd met de nieuwe auto. Je hebt maar geluk met zo'n vorige eigenaar. 8.000km per jaar in een RS!
 

reeseend

Forumguru
Hoi Dirk, gefeliciteerd met je RS en Welkom op het Skodaforum.
Tja, blijft een geweldige auto die Octavia RS :tongue: en ik kan het weten :cool:.
 

Rallye

Forumguru
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er via VAG-COM nog 'extra aan te zetten' valt..

Op mijn vorige RS, zie onder, heb ik als enige wijziging de mogelijkheid aan laten brengen om de ruiten met het knopje op de sleutel in één keer omhoog te doen. Op mijn nieuwe kan dat helaas niet meer. Overigens kun je ook een hoop zelf aanpassen in de maxidot (het schermpje tussen de klokken), via het knopje op de hendel rechts aan het stuur, o.a. coming/leaving home, comfort blinken, deurvergendeling, weergave verbruik.
 

dirkkroneman

Forumguru
Op mijn vorige RS, zie onder, heb ik als enige wijziging de mogelijkheid aan laten brengen om de ruiten met het knopje op de sleutel in één keer omhoog te doen. Op mijn nieuwe kan dat helaas niet meer. Overigens kun je ook een hoop zelf aanpassen in de maxidot (het schermpje tussen de klokken), via het knopje op de hendel rechts aan het stuur, o.a. coming/leaving home, comfort blinken, deurvergendeling, weergave verbruik.
Ja dat heb ik inderdaad 'ontdekt' haha. Ben er alleen nog niet achter wat het nou precies doet wat je in kunt stellen voor bestuurder, passagiers of beide (convenience mode)..
 

dirkkroneman

Forumguru
Octaviaoranjestadslicht.jpg
Een niet hele scherpe foto, maar bedacht me net dat ik deze al wel met mijn telefoon had gemaakt
(ik heb er er oranje stadslichtjes in gezet, USA style zeg maar :D
 

LT83

Forumguru
Moet ik even aan wennen eerlijk gezegd. Voor wat betreft de mistlampen en het folie, ik kan beamen dat dat inderdaad lastig kan worden, laatst was het glas van mijn mistlamp gebroken en toen vertelde de garage dat ze inderdaad de bumper moesten demonteren.
 

lawewing

Forumguru
Ha Dirk,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe bolide!

Voor wat betreft de oranje stadsverlichting vraag ik me overigens af dit wettelijk is toegestaan. Weet iemand dit?
 

maarten2xrs

Senior Member
Gefeliciteerd met je octavia rs en dat je er een hoop plezier mee mag beleven,
Even dit nog, toen mijn rs in februari gestolen was ging ik gelijk op zoek naar een alternatief
En belandde ik toevallig bij deze rs dus het had weinig gescheeld of ik had de eigenaar geweest maar,
Het mocht niet zo zijn.
Dat ik er een 200 km had voor moeten rijden om deze te kopen had ik er wel voor over gehad omdat het een mooie en lekkere
auto is om mee te rijden.
Gr maarten
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met je aanschaf. Is toch ook mijn droom om ooit een keer een RS te kopen. :xyxthumbs:
 

WesleyJD

Banned
Kleur lijkt me makkelijk te onderscheiden.. en je zal geen voordeel van de mogelijke twijfel krijgen. Mooie wagen overigens! De nieuwe RS combi staat bij mij op de shortlist als waardig opvolger van mijn huidige SC2. Veel plezier ervan
 

Monteurtje

Forumguru
Geel en oranje is nog wel te onderscheiden. In de apk regelgeving wordt zeer duidelijk onderscheid gemaakt tussen wit, geel en ambergeel (oranje). Geen discussie mogelijk lijkt mij. Maar het is voor Dirk geen probleem om voor de apk even gewone stadslichten erin te plaatsen.
 
Bovenaan Onderaan