Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Ik had trouwens last van een heftig schokkende motor, voornamelijk als de motor nog niet goed warm was en bij lage toerentallen (2000-2500). Bij de dealer langs geweest en het is waarschijnlijk de brandstofdruksensor. Daarnaast doet mijn cruisecontrole het vaker niet dan wel en dit zal volgens de dealer aan de hendel liggen. Afspraak gemaakt voor over 2 weken, zullen beide vervangen worden i.c.m. een grote beurt en het installeren van een afneembare trekhaak. Ik heb al een poosje geen last meer van het schokken, hopelijk dat het zo.blijft en dat het inderdaad aan de brandstofdruksensor ligt..
 
Net wagentje hoor :thumbsup:, zal ook zeker niet verkeerd rijden met 200 pktjes onder de kap :),tenminste als die standaard is nog. Heb je er nog plannen mee verder qua motorisch tunen?
 

dirkkroneman

Forumguru
Nou hij is al ABT gechipped, dus inderdaad 240 pk wil wel vooruit. Toen ik hem ophaalde (bij autobedrijf Pheifer) zei de verkoper ook: "Ik zal het zwarte monster eens ophalen". Nou daar is ook niet teveel over gezegd.. :D
 

dirkkroneman

Forumguru
Oke! Nou de led achterlichten worden voorlopig even uitgesteld. Dit o.a. i.v.m. inruil van onze 2e auto die we donderdag op kunnen halen. Een hele nette en mooie Ford Fiësta uit 2003 (Ghia uitvoering) 1.6 16v thumb_50fed3d7ccc47d7b7ac39baca10efac8.jpg
Dit is hoe de Octavia er nu bij staat:
forum1.JPG
forum2.JPG
De kleuren zijn helaas niet heel erg goed te zien, maar er zitten nu gele mistlampen in (3000K) en Silvervision knipperlichten achter. Ik vind het (al zeg ik het zelf) steeds een beetje strakker worden en ik ben dan ook erg tevreden :)
 

Bijlagen

  • Fiesta.jpg
    985,7 KB · Weergaven: 18

s-line

Forumguru
De grille is echt een no go voor mij in ieder geval!(sorry) Verder een mooie auto.
Vrg.michiel
 

Joske

Forumguru
Daar moet ik s-line in bijtreden.. de embleemloze zilveren grill vind ik ook maar nix :confused:. Voor de rest lijkt het me wel een bom van een wagen om mee rond te rijden! :D
 
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, raar dat er achter geen 1 op zat. Zelfs op de mijne zitten ze zowel voor als achter en dat is geen 'echte' RS:wink:
 

LT83

Forumguru
De grille is eerlijk gezegd ook niet helemaal mijn smaak, ik vind de auto er beduidend minder op worden.
Maar jij moet het natuurlijk zelf mooi vinden daar gaat het om!
 

dirkkroneman

Forumguru
Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, raar dat er achter geen 1 op zat. Zelfs op de mijne zitten ze zowel voor als achter en dat is geen 'echte' RS:wink:
Tsja ik weet niet of hij geleverd is zonder logo, of dat de vorige eigenaar hem eraf gehaald heeft. Maar ik vind het HEERLIJK om (lekker anoniem) bij een stoplicht te staan en menig auto eruit te trekken (ook hele dikke BMW's en Audi's :D
 

dirkkroneman

Forumguru
Vorige week heb ik heel hard moeten lachen.. Toen kwam er een dame in een Porsche cabrio naast mij staan (verkeerslicht), en bij groen bleef ze stilstaan in mijn spiegel omdat hij afsloeg haha. Dus ik bij de volgende: "Niet weer af laten slaan he?" Maar toen trok ik haar er als nog uit. :D
 

dirkkroneman

Forumguru
http://www.sportgrills.nl/skoda-sports-grill-voor-skoda-octavia-1z-04-08-zwa-3401657.html#
Ik denk dat ik deze maar ga bestellen. De mooiste die ik tot nu toe heb gevonden. Liever zou ik zo'n L&K grill hebben (verchroomde spijlen), maar die is er niet voor de Octavia helaas. De honingraat grills van Superskoda.com vind ik toch wat minder..
Alleen zal de vrouw dit niet leuk gaan vinden dat ik alwéér eem nieuwe grill ga bestellen, sterker nog: alweer iets voor de auto :D
 

dirkkroneman

Forumguru
En dan moet ik haar ook nog vertellen dat ik (zeer) binnenkort ook nog de velgen wil gaan plasti-dippen (ben nog niet helemaal uit over welke kleur het moet worden)
 
Bovenaan Onderaan