Octavia RS

Rallye

Forumguru
Ja dat heb ik inderdaad 'ontdekt' haha. Ben er alleen nog niet achter wat het nou precies doet wat je in kunt stellen voor bestuurder, passagiers of beide (convenience mode)..

Volgens mij gaat dat over de spiegels: die kun je tegelijk of apart bedienen. De centrale vergrendeling kun je instellen op alleen de bestuurdersdeur openen of alle deuren openen. Ook kun je de cv bij het wegrijden op slot laten springen (bij een ongeluk, als je twee maal aan de deurhendel trekt, of als je de sleutel uit het contact haalt gaat hij dan van slot).
 

maarten2xrs

Senior Member
Als het goed is is de auto al getuned, dat wist de verkoper mij toen te vertellen,
en volgens mij was het Abt 240 pk
Gr maarten
 

s-line

Forumguru
Een niet hele scherpe foto, maar bedacht me net dat ik deze al wel met mijn telefoon had gemaakt
(ik heb er er oranje stadslichtjes in gezet, USA style zeg maar :D
Hey mooie auto hoor! Zo heb ook 2 jaar rond gereden met USA style op mijn rs en nooit problemen gehad.:xyxthumbs:
gr.michiel

[MODERATORBREAK]Gelieve geen foto's in quotes op te nemen.[/MODERATORBREAK]
 

dirkkroneman

Forumguru
Ja ik weet dat het wettelijk niet toegestaan is, voor de APK ff andere erin idd ;). En ja het is niet iedereen z'n smaak maar daarom rijden er ook niet teveel dezelfde rond gelukkig :)
Het klopt idd dat hij ABT gechipped is :D Wat een monster! Ik heb tot nu toe nog geen enkele (BMW/Audi/Mercedes) auto gehad die mij er uit trok, haha.
 

Wild Chocolate

Senior Member
Volgens mij gaat dat over de spiegels: die kun je tegelijk of apart bedienen. De centrale vergrendeling kun je instellen op alleen de bestuurdersdeur openen of alle deuren openen. Ook kun je de cv bij het wegrijden op slot laten springen (bij een ongeluk, als je twee maal aan de deurhendel trekt, of als je de sleutel uit het contact haalt gaat hij dan van slot).
Dat laatste, van het opengaan als je de sleutel eruit haalt, kun je volgens mij ook nog aan en uit zetten. Dus dat je hem alsnog met de schakelaar in het midden moet openen (of 2 keer aan het hendel trekken).

Bij de Pre-facelift modellen kun je dacht ik ook in de Maxidot instellen dat de deuren extra vergrendeld worden bij afsluiten met de afstandsbediening. Je kan dan ook van binnenuit de deuren niet openmaken als de auto met de AB op slot gedaan is. (dus ook niet als je een ruit inslaat).

EDIT: Dirk, welkom op het forum natuurlijk! Zou wel willen zeggen, geniet maar scheur met mate... Het laatste wat je wilt is de statistieken over jonge mensen met snelle auto's gelijk geven...
 

dirkkroneman

Forumguru
Zou wel willen zeggen, geniet maar scheur met mate... Het laatste wat je wilt is de statistieken over jonge mensen met snelle auto's gelijk geven...

Dat moet helemaal goed komen, zit zo'n 150000-180000 km per jaar op de weg, en niet levensmoe. Hoewel ik ze zo af en toe wel eens voorbij zie komen die dat wel lijken te zijn..
 

Noord26

Forumguru
150-180Dkm per jaar? Dat moet een typfoutje zijn neem ik aan? Zelfs als je alle weken in het jaar 5 dagen zou werken zit je dan op 575km per dag?
 

dirkkroneman

Forumguru
150-180Dkm per jaar? Dat moet een typfoutje zijn neem ik aan? Zelfs als je alle weken in het jaar 5 dagen zou werken zit je dan op 575km per dag?

Dat klopt ;) Inclusief vakantie (2000-3000 km) Iets minder misschien, maar inderdaad zo'n 500 km per dag rijd ik ;)
 

Noord26

Forumguru
In een benzine? Jij houd er van om de regering te spekken dan! Je staat nu elke dag bij de benzinepomp. :eek:
 

dirkkroneman

Forumguru
Haha ik zei ook dat ik zoveel km op de weg zit, dat rijd ik inderdaad niet privé. Dat staat mijn salaris in ieder geval niet toe haha.
 

dirkkroneman

Forumguru
Zo, tussen de bruiloft en de huwelijksreis nog even tijd om een paar plaatjes te uploaden. We hebben (ondanks het weer) toch een hele mooie dag gehad. Ik had als verrassing voor mijn vrouw een Kever cabrio uit 1971 geregeld, helaas kon de kap niet open maar dat mocht de pret niet drukken. Hopelijk heb ik na de huwelijksreis wat meer tijd om door te brengen op het forum (hoewel ik zo af en toe wel berichten lees). En nog ff een fotootje erbij die ik geschoten heb van de Octavia :) Na de huwelijksreis ga ik nieuwe achterlichten bestellen (smoke led) en een zwarte embleemloze grill. Inmiddels heb ik alle binnenverlichting vervangen door led (behalve de deuren) en de kentekenplaatverlichting ook. Kentekenplaathouder is inmiddels vervangen voor een RVS exemplaar. Ik zal later ook meer foto's plaatsen ;)
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1367178891227.jpg
    uploadfromtaptalk1367178891227.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 67
  • uploadfromtaptalk1367178924103.jpg
    uploadfromtaptalk1367178924103.jpg
    125,2 KB · Weergaven: 67

dirkkroneman

Forumguru
Hmm.. Ik kan sinds een poosje niet meer via Tapatalk (Android) op het forum komen. Wegens onderhoud is het forum niet bereikbaar.. :( En vaak heb ik/neem ik de tijd niet om achter de laptop te kruipen. Maar ondertussen zit er een andere grill in de Octavia, en ik heb een dashcam gekocht! Echt een aanrader, met GPS functie en hij meet de G-krachten. Leuke extra's, maar het gaat natuurlijk om het opnemen van de verkeerssituaties waarin je kan komen. Ik ben me nu aan het oriënteren op plastidip.. Ben er nog niet helemaal uit of ik de velgen matzwart wil dippen (je ziet het nogal eens). Hier ff een fotootje van de nieuwe grill (toch geen zwarte, maar chroom haha)
Hier een linkje van de dashcam: http://www.autocameras.be/product_i...id=21&osCsid=304cc270ec7117df0a33d7c5a9963b0d
 

Bijlagen

  • 20130517_143752.jpg
    20130517_143752.jpg
    373,1 KB · Weergaven: 46

CDK

Forumguru
via tappatalk ff je account verwijderen en weer toevoegen, of simpel uitloggen en opnieuw je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren, dan zou het goed moeten komen.

succes en greetz Corné
 
Bovenaan Onderaan