Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Tot gisteravond was de vakantie erg leuk en gezellig, tot we terug kwamen bij de auto na het eten bij een restaurant..
azeve2ej.jpg

Portemonnee weg, dashcam nog op het raam en iPod in de armsteun, laptop in de kofferbak. Snel en makkelijk toegeslagen dus. Ik heb meteen alle passen (creditcard, bankpas, tankpas vd zaak), laten blokkeren en de creditcard was gelukkig ook nog niet gebruikt. Maar goed, het is vandaag zaterdag en er is niks "open" hier in Oostenrijk. "Maandag kunnen we je helpen", maar daar heb je weinig aan als je zondag weg zou gaan. Na zoeken uiteindelijk een garage gevonden die een noodraam (plexiglas) kan plaatsen. Daar is nu het wachten op. Ben erg benieuwd of dat wat is en of ik er een beetje normaal mee op de (snel) weg kan rijden. Maar om een lang verhaal kort te maken: de hele vakantie is vergald..
7y4azu4a.jpg
 

Rem82sch

Senior Member
Dit is echt balen man.
Hopelijk is de man met het noodraam snel terplaatsen.
Is het alarm niet afgegaan?
Snap dat je vakantie nu naar de klote is! Maar ben blij dat het alleen het raam is en niet de complete deur (bij m'n zus hebben ze namelijk de complete deur stijl om getrokken met een breekijzer.
En dat de rest van de spullen nog aanwezig zijn, dat het bij de portemonnee is gebleven.
Morgen toch nog een goede terugreis.
 

dirkkroneman

Forumguru
Ja inderdaad. Nee er zit geen alarm op voor zover ik weet. Ja we zitten nu te wachten bij die garage.. Het valt inderdaad wel mee, maar ja het is inderdaad gewoon vervelend dat andere mensen aan je spullen zitten..
 

Kiswum

Forumguru
Volgens mij mag je de kentekenplaat niet aanpassen, dit kan je geld kosten bij een controle. Het staat overigens werk goed bij de auto.
 

dirkkroneman

Forumguru
Dirk, dat is echt wel balen man.. :(

Stond je dashcam in automatisch opnemen als je weg was? Of had dat toch niets opgebracht..
Nee, dat had niks opgeleverd helaas.. Het "inslaan" gaf sowieso te weinig beweging om de dashcam te activeren en het beeld had waarschijnlijk niks kunnen tonen.. De noodruit zit er nu in en er is gelukkig zo wel mee te rijden.
dyquqaqu.jpg
Maar de vakantie toch omgegooid, want met een auto vol met spullen en een noodruit parkeer ik de auto niet met een veilig gevoel. We pakken nu nog een hotelletje in Schwarzenbruck en gaan daarna naar huis, maandag vertrekken we hier.
 

CDK

Forumguru
Wat waardeloos Dirk! Echt balen.... :( waarschijnlijk lag er iets in het zicht? Veilige thuisreis toegewenst!

Greetz Corné


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
 

Blacky

Forumguru
Het
Nee, dat had niks opgeleverd helaas.. Het "inslaan" gaf sowieso te weinig beweging om de dashcam te activeren en het beeld had waarschijnlijk niks kunnen tonen.. De noodruit zit er nu in en er is gelukkig zo wel mee te rijden.
dyquqaqu.jpg
Maar de vakantie toch omgegooid, want met een auto vol met spullen en een noodruit parkeer ik de auto niet met een veilig gevoel. We pakken nu nog een hotelletje in Schwarzenbruck en gaan daarna naar huis, maandag vertrekken we hier.

Het is zeker geen lekker gevoel met zo'n afgeplakte ruit. Hopelijk niet veel last met rijden.
Wij gaan zelf over 3 weken naar Oostenrijk, komen er nu al 25jaar en tot nu toe nog nooit wat gehad daar.

In ieder geval goede en veilige thuisreis gewenst.
 

Kiswum

Forumguru
Wat klote van je ruit, portemonnee en uiteraard gemoedstoestand!

Even een kritische opmerking, waarom liggen er zoveel dure spullen redelijk in het zicht? Ik snap dat je je dit ook afvroeg en nu ook niet meer zou doen, maar helaas is het in deze wereld zo dat criminaliteit te dichtbij komt en laat dit een wijze les zijn voor alle Skoda rijders.
Te vaak hoor je overigens dat laptops een gewild object zijn doordat deze vaak makkelijk te traceren zijn voor de gewone mens en helemaal voor crimininelen. Gelukkig zaten de zaken van grote waarde nog in de auto.
 

dirkkroneman

Forumguru
Wat waardeloos Dirk! Echt balen.... :( waarschijnlijk lag er iets in het zicht? Veilige thuisreis toegewenst!

Greetz Corné


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk 2
Thanks!
Nou de portemonnee, maar die lag niet zo heel "erg" in het zicht. In het vakje links in de bestuurdersstoel. Je ziet hem niet tenzij je aan de bestuurderskant echt tegen de auto aan staat en voorover leunt (zag hem dus zelf ook niet toen ik de auto afsloot). Normaal gesproken haal ik áltijd dat soort dingen eruit (mijn portemonnee zeker!), maarja je vergeet het een keertje en je zult altijd zien..
 

dirkkroneman

Forumguru
Wat klote van je ruit, portemonnee en uiteraard gemoedstoestand!

Even een kritische opmerking, waarom liggen er zoveel dure spullen redelijk in het zicht? Ik snap dat je je dit ook afvroeg en nu ook niet meer zou doen, maar helaas is het in deze wereld zo dat criminaliteit te dichtbij komt en laat dit een wijze les zijn voor alle Skoda rijders.
Te vaak hoor je overigens dat laptops een gewild object zijn doordat deze vaak makkelijk te traceren zijn voor de gewone mens en helemaal voor crimininelen. Gelukkig zaten de zaken van grote waarde nog in de auto.
Nou zoals ik net al beschreven heb lag de portemonnee niet zo direct in het zicht (stond zelfs tussen 2 auto's in geparkeerd). De dashcam laat ik eigenlijk altijd zitten, en de iPod ligt altijd in de armsteun, de laptop in de kofferbak. Dus dat de spullen in het zicht liggen is geen sprake van, behalve mijn portemonnee voor deze keer dan.. :(
 

dirkkroneman

Forumguru
Ja inderdaad, nou ben All-Risk verzekerd dus het raam is geen probleem. En een goede reisverzekering, dus dat zal ook verder niet te veel problemen geven (hoop ik).
Vandaag is overigens het raan er ingezet. Dat rijdt/parkeert toch echt een stuk aangenamer!
 

Spector

Forumguru
het is al niets om hem thuis in de wijk zo aan te treffen ( eigen ervaring ) laat staan op vakantie :(
Gelukkig was je niet in Italië op vakantie ivm passeren van tolpoortjes :)
Goede reis huiswaarts gewenst.
 

dirkkroneman

Forumguru
Gisteren de Octavia weg gebracht naar de dealer, ze hebben toch de bougies en bougiekabels vervangen gezien de leeftijd vd auto. Ik heb voor de zomervakantie hier nog naar gevraagd of dit nodig was en toen werd mij verzekerd dat dit niet nodig was. Maar afwachten nu of het probleem zich nog voor doet.
 

Joske

Forumguru
Gisteren de Octavia weg gebracht naar de dealer, ze hebben toch de bougies en bougiekabels vervangen gezien de leeftijd vd auto. Ik heb voor de zomervakantie hier nog naar gevraagd of dit nodig was en toen werd mij verzekerd dat dit niet nodig was. Maar afwachten nu of het probleem zich nog voor doet.
over welk probleem spreken we Dirk? problemen met de motor?
 
Bovenaan Onderaan