Octavia RS

dirkkroneman

Forumguru
Dat is mooi klote Dirk...ik hoop dat het iets simpels is (bij mijn eerste BMW was het de luchtmassameter, maar dat was een diesel), maar ik kan je helaas met deze technische vragen niet helpen. Ik wens je in ieder geval een prettige vakantie en een storingsvrije auto toe
Thanks! Ja mijn collega (ex VW monteur) zat ook al aan de luchtmassameter te denken.. Ik hoop in ieder geval dat het naar behoren doet tijdens de vakantie!
 

dirkkroneman

Forumguru
Hmm zie op internet (en dit forum) toch andere prijzen staan als 'een paar tientjes' (ligt er natuurlijk aan hoeveel tientjes je bedoelt..)
 

CDK

Forumguru
mooi kl#te dirk, wat Dennis al aangeeft..... datzelfde heb ik ook gehad met een 2.5tdi blok, was ook de LMM
hopelijk lost je dealer e.e.a. snel en vakkundig op zodat je onbezorgd op vakantie kan!

greetz Corné
 

dirkkroneman

Forumguru
Helaas de dealer heeft het érg druk.. Volgende week pas plek omdat de brandstofdruksensor weer een foutcode geeft, maar die is dus pas vervangen. Dan moeten ze eerst zoeken wat het probleem is. Erg lastig natuurlijk, omdat het probleem zich ook een enkele keer voordoet en niet de hele tijd. Hopelijk kom ik de vakantie door zo, zonder (al te veel) last van dit probleem..
 

CDK

Forumguru
sorry maar ik zou dat geloof ik niet accepteren als ikzo'n probleem had en ze zeggen 'we hebben het te druk' als mijn truck kapot is en ik bel de garage dat ik er nu aankom, dan wordt dat vanavond nog gerepareerd, al moet die monteur tot 01.00h vannacht er aan werken! maar ja niet iedere garage werkt blijkbaar zo :mad:
hopelijk heb je er op vakantie geen last van!

succes! greetz Corné
 

VEEJAY

Forumguru
Ik hoor vaker dat dealers het druk hebben, ook bij nieuwe wagens met garantie. Ik had vroeger mensen met VAGCOM problemen, die over twee weken pas langs konden komen om uit te lezen tegen soms wel 50 euro (!).

Mijn nachtmerrie is dus te stranden in het buitenland met gezin en me dan schuldig voelen omdat ik geen nieuwe auto heb.

Mijn O2 had afgelopen Mei problemen, 1 week voor mijn vakantie naar het Zwarte Woud... Mijn vaste garagist plande hem ertussendoor maar moest mijn auto daarom een paar dagen daar laten. Ik kreeg GRATIS een leenauto mee om de volgende dag wel naar mijn werk te kunnen. En hij zei dat ze desnoods in de avond bereid waren open te blijven om me te helpen.....

Ik ga geen reclame maken maar als je googled op VAG en DIEVERBRUG komt ie waarschijnlijk bovenaan.. Vanuit Zwolle zo te doen!
 

dirkkroneman

Forumguru
bu7a2y7u.jpg

Klein detail, groot verschil (vind ik zelf). Wel grappig de meeste mensen valt vaak niet op wát er veranderd is..
ymahuzyp.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
't Voldoet in elk geval niet aan het voorgeschreven model, zoveel is zeker.
Maar ik gok dat het om een stickertje gaat, dat er eventueel ook weer zó af te pulken is?:pardon:
In dat geval mag je waarschijnlijk verder met alleen een waarschuwing...
 

dirkkroneman

Forumguru
Klopt, zal wel niet mogen. Maar collega van mij rijdt er al een hele tijd mee (zelfs op zijn vorige auto). Maar het is idd een sticker. Meeste wouten zullen het niet eens zien denk ik :tongue:
 

dirkkroneman

Forumguru
Nou, de auto vandaag gepoetst van binnen en van buiten (Turtle wax). Achterbandjes en voorbandjes gewisseld (achter begonnen ze iets te cuppen, en achter had ik ca 2 mm meer profiel). Auto ingepakt en morgenochtend om 05:00 vertrekken we richting Villach! Onderweg hopelijk wat mooie plaatjes schieten en ik hoop zonder problemen op plaats van bestemming (en weer thuis uiteraard) te komen. Ik wens iedereen een hele goede vakantie toe en ik ben voorlopig even afwezig!
 
Bovenaan Onderaan