O3 TDI wordt.............. Golf Variant Highline TSI

Michelv.

Forumguru
Velgen in de Nanolex Si3D Paint Coating en daarna de Nanolex SiFinish gezet en naar de bandenboer gebracht, die heeft er Michelin PS4's opgezet.

Bij het monteren hulp gehad van alweer een Ali product, https://nl.aliexpress.com/item/4000170969007.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7e724c4dIbete5
Reuze handig om je velgen op de naaf te zetten :D zeker als je spoorverbreders gebruikt die niet vast gezet zijn op de naaf. Het is zo wat makkelijker om je velgen te wisselen zonder ze te beschadigen.

360.jpg


360.jpg


360.jpg



Tevens een begin gemaakt met het aanpassen van de spiegelkappen.

360.jpg


360.jpg


360.jpg
 

catch me

Forumguru
Super mooi allemaal, mooie strakke auto zo, mooie opties !! ✌:dankje:


Ben zelf ook wel van dingen aanpassen en naar je eigen zin maken, met mn oude passat ooit ook gedaan
 

SuperBeeb

Forumguru
Nog even een vraagje over die parkeerknop: ik begrijp niet dat de knop er in zat, zonder dat de functie zelf aanwezig is.
VW zet er dan toch zelf een blinde knop in?
Oftewel: weet je wel zeker dat je de functie niet had?
 
Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
De parkeerfunctie zit zeker niet op de auto, maar omdat je de schakelaarreeks die aan de rechterzijde van de versnellingspook zit in China alleen met 3 werkende schakelaars kunt kopen heb ik de parkeerknop vervangen voor een blindknop(alle schakelaars moeten wel werken nietwaar :jaja:).
 

Michelv.

Forumguru
De Golf heeft volgens mij DSG problemen :cry:, van de week is door de Dealer de software van de DSG en van de Motor ge-update. Lijkt wel iets beter te schakelen(maar dat kan ook voor het gevoel tussen de oortjes liggen). De motor loopt vooral van de 4 naar 5 wat door in toeren tijdens het schakelen.
Auto heeft geen fabrieks garantie meer(ff ruim 2 1/2 jaar oud) maar heb nog tot eind juni aankoopgarantie(volledig), dus binnenkort in ieder geval de staat van de koppelingsplaten uitlezen met VCDS en waarschijnlijk ergens een afspraak maken om in ieder geval een diagnose te laten maken van de DSG.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Michelv. heb nog steeds bewondering voor de zaken die je omgebouwd/ingebouwd hebt! Ik vind dat leuk zulke dingen. Van een ‘kale’ auto een ‘rijker uitgeruste’ auto maken, top is dat!

Was je nou nog van plan om een zender van de elektrische garagedeur op één van de plekken te monteren, of heb ik dat gedroomd :tongue:?

Had je ook al die omkeerbare functie voor de start-stop functie gemonteerd en hoe bevalt dat?

Balen van je DSG, hopen dat het geen hele grote problemen oplevert.. hoeveel had de golf nu gelopen?
 

Michelv.

Forumguru
Nee, in mijn garage staat mijn oltimer;).

De start-stop “killer” is perfect, nooit geen geneuzel meer met het indrukken van de knop, contact aan, en gelijk de melding “start/stop systeem is uitgeschakeld :D

Auto heeft nu 87.000 gelopen.
 

floyd2

Forumguru
Leuk dat je zoveel aanpast en omdat ik sinds 2 weken ook een golf variant 7 (geen 7.5) heb breng je me op hele leuke ideeën!
Over dat Start-Stop, waarom programmeer je deze niet weg??
Ik krijg altijd een beetje kromme tenen van dit systeem en eerdaags gaat ie er met VCDS gewoon uit.
Blijf vooral doorgaan met aanpassingen:jaja:

Enne, mooie auto in de juiste kleur!
Hopelijk valt het mee met je DSG (de niet zo hoge betrouwbaarheid met de daarbij behorende hoge reparatieprijzen hebben mij nog doen kiezen voor een schakelbak)
 

Michelv.

Forumguru
Het uitschakelen van de start/stop met VCDS(drempel van het voltage aanpassen) heeft niet mijn voorkeur, daarom gekozen voor de module van3 tientjes die het uitschakelt.

Ook altijd hand geschakeld gekozen ivm de dure DSG reperatie’s, maar nu specifiek gekozen voor de DSG omdat traffic-Jam dan mogelijk is.

Heb nog garantie dus kost mij niks als er problemen worden gevonden.
 
Bovenaan Onderaan