O3 TDI wordt.............. Golf Variant Highline TSI

Peter_Octavia

Forumguru
Ik merk eigenlijk niets van de cilinderuitschakeling, zie aan het logootje in mijn VC dat er uitgeschakeld is maar voor de rest niets.

Ik kan het wel degelijk merken. Rij veel op de B-wegen rond de snelheid van 80 km/u en dan kun je het soms goed merken. motor is dan wat brommerig als hij de 2-cilindermodus ingaat.
 

CharlesTucker

Forumguru
Met O3 merk ik het wel, maar heel weinig. Ik voel een heel licht schokje als ie overschakelt van 4 naar 2 cyclinders of terug naar 4, maar dan moet ik wel opletten. Je voelt het schokje vooral als je op de cruisecontrol rijdt, en de weg gaat van vlak naar lichtjes stijgend, dan voel je als het ware die andere 2 cylinders erbij komen. In de 2-cylindermodus is ie totaal niet brommerig of zo. Ik rij eigenlijk vrijwel nooit 80km/u wegen, maar wel veel 100, dat werkt vaak prima op 2 cylinders.
 

PizzaPieter

Forumguru
Ik had hetzelfde met mijn 1.4 ecoTSI.

HAD, want sinds zondag heeft Rainesh de nieuwste update erop gezet en dat kwaaltje is foetsie!

Van 2 naar 4 en 4 naar 2 voel ik niet meer.

PS: met al mijn auto's van VAG merkte ik op de cruise, als ie berg op moest, een duwtje. Hij geeft ook gas om snelheid te behouden, nadat hij nét gemerkt heeft dat hij langzamer ging rijden.

PS2: met m'n caravan erachter gaat hij ook snel naar 2 cilinders

PS3: op en neer Apeldoorn- Den Haag met 5 personen en 105kmu op cc: volgens BC heen 1:19, terug 1:20.

Volgende tankbeurt kan ik het beter zien, maar dan heb ik natuurlijk ook andere kms gereden dan alleen cruisend
 

Michelv.

Forumguru
Volgens mij doet ie het bij mij op een 80/100 weg alleen als ik heuveltje af ga, nooit “gewoon” rijdend. In de bebouwde kom wel.
Maar merk er niets van als ie overschakeld naar 2/4 cilinders.
 

PizzaPieter

Forumguru
Hoor verschillende ervaring. Bij mij al vanaf paar kmu tot hoge snelheden op snelweg. Als het er maar op lijkt dat ie zich minder hoeft in te spannen, dan flipt ie naar 2
 

Michelv.

Forumguru
Laatste "Grote" project,

Een Trekhaak, maar vind inbouw van een Originele wegklapbare trekhaak wel een goede uitdaging. Na lang zoeken een bijna nieuwe Originele Wegklapbare trekhaak(Oris) gevonden met Module uit een testauto die gesloopt wordt als de testen erop zitten. Dus haak is jaar oud maar nooit gebruikt.

360.jpg


360.jpg


360.jpg



Kabelset voor tussen de module en de zekeringkast in Duitsland besteld bij iemand die ze zelf maakt.
Met beschrijving erbij hoe aan te sluiten :D


360.jpg



Bij de Dealer nog wat interieurdelen en wat klein spul besteld, komt volgende week binnen en dan maar wat tijd plannen om het in te bouwen.
 

Michelv.

Forumguru
Werk meer dan 60 uur in de week, dus “al die vrije tijd” zal wel meevallen ;)

Het is gelukkig een redelijk complete auto dus niet al te veel aan hoeven doen.
 

floyd2

Forumguru
Ik lees graag je aanpassingen en ideeen dus jammer dat er minder gesleuteld gaat worden maar begrijpelijk!
Op een gegeven moment is de auto zoals gewenst en het moet niet helemaal een bodemloze put worden waar je je geld naar toe brengt.
Maar ik heb wel een paar ideeën van je geleend hoor;)
Zelf ben ik nu ook aardig uitgesleuteld aan mijn Variant(heb er ook wat uren in en onder gelegen)
Denk alleen nog de deurhandvaten van leer maken vind ik nog wel een goed idee.
En mijn DSP inregelen voor mijn audio.
Mijn tweeters in de A-stijl had ik aangepast ivm. richtingsgevoeligheid en dat heb ik geweten maar uiteindelijk redelijk tevreden met het eindresultaat.
full

tweeter-in-behuizing1.6186

Ook mijn dashcam achter was wel een dingetje omdat deze erg aanwezig was op de achterruit.
Uiteindelijk geplaatst achter de middenhoofdsteun en dat is een mooie plaats vind ik en amper meer te zien(en niets voor hoeven te slopen met bevestigen)
Weet je trouwens nog een beetje goed Golf7 forum in het nederlands?
In mijn beleving zijn ze het allemaal net niet maar misschien moet ik er een beetje beter doorheen kijken.
Buitenlandse zijn er wel( golf7freunde is een hele goeie maar wel duits)
Succes met de trekhaak!
 

VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Senior Member
Gelijk De ODBeleven ff geprobeerd, de Ambient Colors aangevinkt :D

360.jpg

Hoi @Michelv. ,

Gefeliciteerd met je mooie Golf 7 (ook al heb je hem alweer bijna een jaar), en respect voor jouw vakmanschap om al die modificaties zelf aan te brengen!

Die “ambient colors” sfeerverlichting, zou dat ook op een Golf 7 pré facelift kunnen? (mijne is uit 2013)
En zitten die kleuren al in de ledstrips “verborgen”, of moet je naast de VCDS-aanpassing ook andere multicolor ledstrips monteren?

Dank alvast, en succes met al je projecten :)
Bas
 
Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
Nee Bas, zit bij mij nu alleen in de Discovery en de Virtual Cockpit. Om het geheel ook in de deurpanelen te krijgen is er veel meer knutselwerk nodig(andere deurstrips en dan nog andere draden trekken en aansluiten op de BCM volgens mij)
 

JeSko

Forumguru
@VW Golf 1.4 tsi DSG-7

Ik heb zoiets wel eens gezien bij een E klasse, daar hebben ze ook Ambient light ingebouwd in het dashboard en deuren, en die auto had dan al voorbereidingen zitten, als het voor die Benz al zo duur en omslachtig was ( heel interieur moest eruit ) ben ik bang voor jouw niet geprepareerde Golf in deze.
 

Michelv.

Forumguru
Vorig weekend na jaren(en 2 auto's later :() weer eens de detail spullen uit de berging gehaald, wat resulteerde in een dik weekend aan de bak. Zaterdag van 08:00 tot 20:30 en Zondag van 08:00 tot 17:00 en toen was ik letterlijk op ;).

Ik hou het hierover kort;

Foamen
Wassen
Kleien
Rondje Foamed wol met Mezzo
Rondje wit met Mezzo
Rondje zwart met Finale
Ontvetten met IPA en Nanolex EX
Coaten met Nanolex Si3D
Aftoppen met Nanolex SiFinish

Velgen van de auto gehaald en goed gewassen(staan al in de Nanolex Si3D)

Niet alle krasjes eruit gehaald, vind ik voor mezelf niet helemaal nodig, komen toch weer krasjes bij.






Voor;
360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


Afplakken;
360.jpg


360.jpg


360.jpg


Na;
360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


Beading;
360.jpg


360.jpg
 

Michelv.

Forumguru
Tijdens het loshalen van mijn velgen is er bij 1 van de 10mm spacers(voorzijde) de naafring(of hoe het ook heet) afgebroken :mad:
Is ook maar een mm dik, is dus niet veel.

Gelijk een set 10 MM Eibach's besteld maar die zijn helaas nog niet binnen, terwijl ze op hun website een leveringstermijn van 2-3 dagen hebben.


360.jpg


360.jpg


360.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Foamed wol met Mezzo? Mezzo ken ik, foampads ken ik, wool pads ken ik, maar foamed wol? :pieker:

Edit: ik zie het al, dat is de nieuwe benaming die o.a. Lake Country en Monello gebruiken voor de wool pads.
 

Tuulster

Forumguru
Prachtig resultaat, glimt weer als een tiet :D

Spacertje is nie best, waren geen Eibachs mag ik hopen........
 
Bovenaan Onderaan