O3 TDI wordt.............. Golf Variant Highline TSI

Michelv.

Forumguru
Afgelopen najaar na lang wikken en wegen toch maar besloten dat de diesel het veld moest ruimen voor een benzine, reed uiteindelijk te kort kilometers om het rendabel te houden(een diesel inruilen in deze tijd is ook niet echt rendabel overigens :cry:)

Al enige maanden auto's bij mijn favorieten gezet die ik wel zou willen kopen(Octavia's, Leon's, en Golfjes dus) dit naar gelang de opties die ik in een volgende auto beslist (terug) wilde hebben op/in de auto.
Dat gaat dan oa. om Xenon/Led, Columbus/Discovery-Pro, stoelverwarming, Lane-assist, ACC, DSG, minimaal een 1.4TSI, goede stoelen(elegance, FR of R-Line), en liefst een station.

Uiteindelijk, na maanden mijn O3 te koop hebben gehad de auto ingeruild op een Golf Variant Highline 1.5TSI uit 2017, een golf 7,5 zogezegd.

Dit is hem geworden;

360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg




Redelijk goed uitgeruste auto, maar de auto aanpassen naar je eigen wensen blijft altijd leuk :D.

Als eerste een set wintermatten gekocht en Ali pedalen erin gezet.


360.jpg


360.jpg


Geen flippertjes achter het stuur, dus voor 125 een stuur met flippers gekocht op eBay en het oude stuur voor 130 verkocht op MP, dat zijn de aanpassingen die geen geld kosten ;)

360.jpg


360.jpg



Het kontje ge-cleaned en de winter BBS'jes eronder gezet, van de velgen die eronder zaten zijn er 2 beschadigd, dus die worden weggebracht om te worden afgedraaid en afgelakt met blanke lak.

360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg
 

Michelv.

Forumguru
Valt toch af van zo'n Highline dat de buitenspiegels niet elektrisch inklapbaar zijn en geen puddlelights hebben, dus het volgende klusje is het monteren van elektrisch inklapbare buitenspiegels met puddlelights en dynamische knipperlichten(van Ali dan :D), nog ff wachten op de postduif uit China.

En de Drive Mode Selectie knop achteraf inbouwen, is mogelijk ben ik in inmiddels achter, dus die komt er binnenkort in.
 

hemi24

Forumguru
Blijft een fijne wagen zo’n Golf 7!!!

en inderdaad inklapbare spiegels met boardingspots was ook op de Highline een optie...
 

Michelv.

Forumguru
Haha Bernd, zit gelukkig genoeg al op, maar er blijven wel enkele dingetjes over die ik erop ga zetten ;)
 

Michelv.

Forumguru
Jaja, gelukkig wel, mooi in het VW logo, alleen jammer dat het geen Highline camera is, maar die is volgens mij niet leverbaar geweest voor in een variant(schijnt anders te zijn de in de “gewone” golf)
 

Henrik

Forumguru
Zo gaaf, die Golf. Ik heb er een als voorloopauto gehad in de lease, waardoor ik eigenlijk wel enthousiast voor VAG producten ben geworden.

Kleur is top, zeker in combinatie met die schitterende BBSjes. Man, wat een prachtige velgen zijn dat. Mooie aanpassingen ook die je hebt doorgevoerd, flippers ga je ook zeker plezier van hebben. Ook de geplande mods zijn tof!
 

SuperBeeb

Forumguru
Benieuwd waar dat stuur vandaan komt...hopelijk niet uit de Golf van je overbuurman :D
Wat is overigens t verschil tussen een gewone camera en een Highline versie?
 
Bovenaan Onderaan