O3 TDI wordt.............. Golf Variant Highline TSI

Michelv.

Forumguru
Voetverlichting achterin de voorstoelen gemonteerd, voor zitten die er al in dus de Ali kabelboom aangepast zodat de originele kabelboom behouden blijft.
Gelijk ook de originele lampjes die voorin zitten verwisseld voor de Led Ali versie(origineel geven ze voor mij te weinig licht)

360.jpg


360.jpg
 
Laatst bewerkt:

Michelv.

Forumguru
Vandaag de auto voorzien van wat extra knoppen, niet omdat het nodig is maar omdat het kan(behalve de Drive Mode Select knop, die stond op mijn verlanglijstje)

360.jpg


De knop voor het automatisch inparkeren verwijderd en een blind knop geplaatst, functie zit niet op de auto en ik ga het ook niet toevoegen omdat ik het bij mijn O3 ook maar 1x gebruikt heb.

360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg


Van de ESC knop en de set knop voor de bandenspanningscontrole moeten de draden nog aangesloten worden op de ABS-Module, klusje voor later(juiste stekkertjes moeten nog binnenkomen).
Van de Drive Mode Selection knop moeten de draden nog in de BCM aangesloten worden en daarna moet de functie nog vrij geschakeld worden.

Gelijk ook de start/stop module aangesloten, nu wordt elke x als het contact wordt ingeschakeld een puls gegeven aan het start/stop systeem zodat ie automatisch uit geschakeld wordt(super, niet meer de schakelaar zelf elke x bedienen als je rijden gaat, en ook niet meer vergeten dus :D)

 

hemi24

Forumguru
De knop voor het automatisch inparkeren verwijderd en een blind knop geplaatst, functie zit niet op de auto en ik ga het ook niet toevoegen omdat ik het bij mijn O3 ook maar 1x gebruikt heb.

Met alleen toevoegen van het knopje ben je er niet voor de inparkeerfunctie!

Heb je nu twee knoppen toegevoegd voor functionaliteit die al beschikbaar was via de headunit?
 

JeSko

Forumguru
En hier zit ik te gapen, bang om die puddle lights met mijn twee linkerhanden te monteren, sommige mensen hebben ook alle handigheid van de wereld voor henzelf hé ;)

Knap werk hoor!
 

Michelv.

Forumguru
Met alleen toevoegen van het knopje ben je er niet voor de inparkeerfunctie!

Nee, dat klopt, maar het staat er ook duidelijk dat ik de knop verwijderd heb omdat het niet op de auto zit en ik het niet wil toevoegen :nono:


Heb je nu twee knoppen toegevoegd voor functionaliteit die al beschikbaar was via de headunit?

Klopt, degene voor de ESC zit in het rijtje met de Drive Mode Selectie knop, en zo krijg je dat rijtje schakelaars compleet van de dealer als je de Drive Mode wil toevoegen, en omdat ik de knop dan ook werkend wil hebben dus ook maar een draadje naar de ABS-Module, en omdat ik daar dan toch moet zijn ook de bandenspanningsknop maar toegevoegd, dat draadje komt in dezelfde module(heb een hekel aan blind knoppen waar een schakelaar zou kunnen zitten).
 

Desperado

Forumguru
Ergo: hekel aan blinde knop, maar grotere hekel aan parkeerfunctie :D

Oh ja; knap stukje werk! Ik was al blij dat ik de radio zelf kon vervangen en werkend kreeg.
 

Michelv.

Forumguru
De kofferverlichting van een golf is zo clever nog niet :cry:

Situatie van de verlichting met de originele gloeipit reeds vervangen door een Ledverlichting van Ali;

360.jpg



Met de Rollo dicht dus totaal geen zicht op hetgeen wat eronder zit, daar valt natuurlijk wat aan te doen :D

Had al 2x Led voetverlichtings units extra meebesteld.

Bij een golf zit er links en rechts in de koffer een luikje, om bij de achterlichten te kunnen komen en het Banden reparatiesetje ligt erachter,
In deze luikjes heb ik de verlichtings units geplaatst en aangesloten op de verlichting in het plafond.

360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg



Met dit als resultaat, Me Happy :jaja:

360.jpg





En vandaag eindelijk de 2 draadjes van de Drive Mode Selectie knop aangesloten op de BCM, nu afspraak maken om hem te coderen. :dankje:
 

Michelv.

Forumguru
USB laadstation vandaag ingebouwd, was ff priegelen om hem erin te krijgen en aan te sluiten onder de sigarettenaansteker maar het is gelukt ;)

360.jpg


360.jpg



Velgen zijn binnen gekomen, dus die vanochtend eerst ontvet met de Nanolex EX PreCoat spray, gaan ze vanmiddag in de Nanolex Si3D Paint Coating.

360.jpg


En eindelijk de 2 snoertjes voor de Blindspot lampjes van een passat binnen gekregen, binnenkort dus knutselen om de lampjes in de Golf spiegelkappen in te bouwen, heb ze net als de originele lampjes in het spiegelglas getest met een 9V blokbatterij en ze doen het allebij daarop, dus verwacht geen conflict met de module's ivm ander voltage van de lampjes tov degene in het spiegelglas

360.jpg


360.jpg
 

HarrieSkoda

Forumguru
Goed bezig!

Hoe vind je dit allemaal op ome Ali?
Op deze manier kun je relatief goedkoop een ‘kale’ auto, ‘full option’ maken :jaja:.

Kun je meer vertellen over het inbouwen van die blindspot? Hoe weet je of dit voorbereid is? Had je het spiegelglas hier al voor etc.?

Ga zo door, vinden we leuk :thumbsup:.
 

dimi74

Banned
Mijn zwager heeft na zijn lease Skoda Octavia zichzelf ook getrakteerd op een VW Variant (prive) weet zeker dat ik hem blij kan maken met linkjes van Ali . Zodat die ook wat kan knutselen:D
 

Michelv.

Forumguru
Hoe vind je dit allemaal op ome Ali?

Kun je meer vertellen over het inbouwen van die blindspot? Hoe weet je of dit voorbereid is? Had je het spiegelglas hier al voor etc.?

Goed zoeken op Ali ;), heb je het ene gevonden dan krijg je wel weer andere dingen te zien die op een golf 7 passen.

Er zit al Blind spot op mijn auto, maar ik vind de zichtbaarheid tegenvallen(lampjes in spiegelglas), toen zag ik op Ali de andere lampjes die in de spiegelbehuizing komen(misschien beter zichtbaar).
Daar ik toch nog spiegels had liggen zonder Blind spot maar met spiegelkappen in de zelfde kleur als mijn auto kan ik het wel ff proberen, is het niks ga ik weer naar origineel.

360.jpg


360.jpg
 
Bovenaan Onderaan