[O2] De beste autoband

wimv

Actief lid
@corsaar: de Skoda's worden met wisselende merken banden afgeleverd. Dan zijn het Conti's (het meest), dan weer Dunlops, soms ook GoodYears. Misschien zelfs nog wel meer merken. In ieder geval altijd A-merken. Ik denk dat het afhangt van de prijs die de fabriek kan regelen met de leveranciers hoewel ik bij geruchte ook wel eens gehoord heb dat PON hierbij soms een vinger in de pap kan hebben maar zoals ik al zei; een gerucht en niks meer !!
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik heb al eerder ergens gepost dat mijn dealer mij in mei of juni vertelde dat alle Yeti's met Conti's uitgerust zouden (gaan) worden. Ingangsdatum weet ik niet, maar het zou wel gelden voor mijn auto. Ben benieuwd.

Ik hecht wel aan stille banden, vandaar dat ik mijn dealer er ook naar vroeg.
En zoals eerder opgemerkt: 3 decibel is verdubbeling of halvering van de hoeveelheid geluid. Wordt niet altijd zo ervaren, maar dat komt ook door het soort geluid, waardoor subjectiviteit wel een grote rol speelt.
 

wimv

Actief lid
@CaseyBasey: nou dat verhaal klopt dus niet helemaal zullen we maar zeggen. Overigens kun je de auto laten uitrusten met het type band dat JIJ wil hebben en niet met de banden die HIJ wil leveren. Nogmaals, ik spreek puur uit eigen ervaring over m'n GoodYears.
Wim
 

EdK

Forumguru
Leuk zo'n draadje!
Heb net alles doorgelezen en weet nu werkelijk nog niet wat een goede band is... :smiley29:

Ja ken dat gevoel, je hoopt op een verlossend antwoord , maar uiteindelijk wordt de keuze nog moeilijker.

Wel op me RR had ik Conti Contact3 totdat ik een klapband kreeg in middle of nowhere in Norway.
En met een reserveband die ten eerste een inch kleiner is en dan ook nog eens je voorband is , tja dat zag ik niet zitten.
Dus de dag erna een bandenboer gezocht in het dichtbijzijnde dorp.
En na wat omzwervingen werd ik naar een bandenboer gestuurd die mijn band wel moest hebben.
Daar aangekomen had hij uiteraard geen Conti, dus tsja dan maar vervangende banden.
Uiteindelijk had hij Nokian banden, en ik had er nog nooit van gehoord , maar ja wat moet je... dus erop laten zetten op beide voorwielen.

Wel ik moet zeggen dat ik zeeerrrrr te spreken ben over deze banden.
Zelfs zo erg dat ik wat ben gaan google'n en blijkt het gewoon één van de betere bandenfabrikanten te wezen en mbt winterbanden de beste.
En voor mijn aankomende Yeti moet ik nog winterbanden hebben, en de dealer mag een aanbieding maken, maar kans is groot dat ik Nokian met stalenvelgen aanschaf bij autobandenmarkt.nl en dan bij een zaak in woonplaats laat afleveren.

Zomerbanden hebben goede grip bij droog en nat wegdek maar ook zalig stil.
Me stereo kan 2 standjes lager.
 
Heb zelf vorige maand de Falken FK-452 er onder laten leggen, 225/40 ZR18. Ervaring tot nu toe zeer tevreden ook in de regen en ook qua geluid.
En niet op de laatste plaats de prijs. € 102,- per band via de bandenmarkt.nl incl verzending.
Zelf de bandenboer kan deze banden voor deze prijs niet inkopen dus scherp geprijst.

Lijkt wel een advertentie :).
 
Ik heb vorige week vrijdag 2 Michelin Energy Savers laten opleggen aan €79 het stuk all-in. De eerste ervaring is positief maar de Turanza's die er op lagen waren dan ook volledig versleten en dan voel je toch dat ze een pak minder grip hebben.
Ik ben eens benieuwd of Michelin echt langer zal mee gaan.
 
E

Ex-lid 2926

Onder mijn vorige auto, een Opel Astra G type station, heb ik altijd Michelin Energy banden gehad. De voorbanden gingen 50.000 km mee, de achterbanden 100.000 km.
Een Astra is trouwens heel vriendelijk voor de banden qua slijtage.
De Turanza's ER300 onder mijn O2 liggen er nu ruim 52000 km onder. De voorbanden zijn binnenkort aan vervanging toe. De achterbanden hebben nog 5,5 mm profieldiepte.
Bij het vervangen van de twee voorbanden laat ik de nieuwe banden op de achteras zetten en gaan de achtebanden dus naar voren. Ze cuppen nog steeds niet en voor het weggedrag is het beter de banden met het meeste profiel achter te hebben.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb onder mijn RR Bridgestone Turanza liggen en dat is toch wel een wereld van verschil met die Eco Conti's. Wat een harde banden zijn dat toch, heel veel afrol geluid hoor je. Zeker op een wat slechtere wegdek. De Bridgestone zijn echt veel fijne banden. En wat ook wel grappig is dat mijn winterbanden ook van Bridgestone zijn.
 
E

Ex-lid 2926

Vandaag nog maar eens voor alle zekerheid de profieldiepte van de banden gemeten.
Met het herfstweer op komst toch maar even twee Turanza's ER300 vernieuwd.
Na wat zoeken op internet kwam ik bij Profile uit. Hadden net een aktie met deze band. Euro 90 in de maat 205/55-16 91V. Geen gekke prijs. Komt nog wel Euro 15 voor montage bij. Kon vanmiddag direct terecht.
 
E

Ex-lid 2926

Net als bij KwikFit hanteert Profyle ook "kale" prijzen. De prijs van een band is altijd exclusief montage/balanceren, ventielen en de milieuheffing.
Er zal ongetwijfeld een bandenboer in den lande zijn die nog iets goedkoper kan leveren. Profyle Drachten had in ieder geval de ER300 op voorraad.
Om even weer on-topic te geraken: Ik vind de Turanza ER 300 een prima band. Ik heb alleen geen vergelijkingsmateriaal omdat het de eerste-montage band is onder mijn O2.
De band heeft een prima grip, het afrolcomfort is ook goed en is ook nog eens aardig slijtvast. In bandentesten komt deze band ook goed voor de dag. Qua geluidsproductie kan ik geen oordeel geven. Rolgeluiden zijn wel nadrukkelijk aanwezig, maar ik het het donkerbruine vermoeden dat de isolatie van de wielkasten bij Skoda een sluitpost op de begroting is. Mijn vorige auto, een Astra, was wat rolgeluiden betreft veel stiller.
 

hemi24

Forumguru
:ot: daarom zeg ik ook altijd dat ik maar één prijs wil; simpel en helder:

Ik zeg duidelijk wat ik wens en wil daarvoor graag een prijs, waarvoor de auto naar binnen gaat en gereed weer naar buiten komt.
Het zal mij een zorg zijn wat balanceren, ventielen en verwijderen kost; als de totaalprijs maar in de buurt komt bij hetgeen ik in gedachten heb.

V.w.b. de Turanza ER300: een prima comfortabele band! Heb bijna 30k met de voorloopauto gereden die op dit type band stond.
Een wereld van verschil met de Potenza, dat is één van de slechtste banden die je onder een O2 kunt krijgen..! (Afrolgeluid, cuppen en rubber wat hard wordt na verloop van tijd)
 

cali05

Forumguru
91 H of 91 V

Hallo.
Heb vanmorgen voor onze O2 (1.6) een nieuwe set voorbanden besteld. Ik was in de veronderstelling dat ik 91H eronder had zitten (tot 210 km/u) maar het blijken 91V (tot 240 km/u) Wat is jullie advies, bestelling wijzigen of kan ik zonder problemen deze bestelling laten staan.
 

Captain Hook

Forumguru
Het is veel belangrijker geen al te grote verschillen tussen je banden (voor-achter, links-rechts) te hebben. Dus het liefst hetzelfde merk/type/profiel en ook niet al teveel profieldiepte verschil.
 
Hallo allemaal,

ik heb 4 nieuwe zomerbanden nodig, zit aardig tegen het minimum aan. (1,7 mm)
Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende banden:

- Pirelli Cinturato P7
- Continental Sportcontact 3
- Bridgestone Potenza (zitten er nu ook onder)
- Dunlop Sport Maxx TT

Welke band zouden jullie nemen?
Ze komen overigens allemaal goed uit test van o.a. de ANWB, dus ik hoor graag wat gebruikerservaringen van jullie.

Alvast bedankt
Michel
 

hemi24

Forumguru
Gezien de positieve reacties her en der zou ik voor de Continental SC3 gaan...

Een hele prestatie dat je Potenza's tot het minimum hebt weten af te rijden, ik heb er hele slechte ervaringen mee!
 

Neptukker

Forumguru
Van het weekeinde de winterbanden weer vervangen voor de Bridgestone Potenza's. Oordopjes kunnen weer op in de auto, het gezang is weer begonnen.
Wat een set k*tbanden durft Skoda te monteren. Ik heb het niet over de rijeigenschappen maar over het cuppen/geluid. Zal mij benieuwen of wij het gaan volhouden tot een millimeter of twee......

Voor de aanschaf van nieuwe banden: De Autobild is wee aan het testen geweest.
http://www.autobild.de/artikel/reifentest-sommerreifen-205-55-r-16-1572485.html
De test voor 17" komt later on-line
 
Bovenaan Onderaan