[O2] De beste autoband

CDK

Forumguru
Ik heb zoals je waarschijnlijk wel weet (roep het met regelmaat, te pas en te onpas) de Pilot Super Sport versie onder m'n S2 liggen, mijn persoonlijke mening is dat ik nog nooit met een fijnere band gereden heb, ze plakken echt aan de weg, enorme grip bij droog weer en ook bij regen niets te klagen, je rijdt dan sowieso al rustiger natuurlijk. Bij mij zit er ook een velgrandbeschermer op, al vind ik dat persoonlijk een wassen neus, je moet gewoon 10cm bij de trottoir band vandaan blijven ;) de Pilot Sport 3 is ook een goede band maar presteert nét een tikkie minder bij droog wegdek, maar vooral bij nat wegdek laat deze band punten liggen t.o.v. de Super Sport.

Succes met je keuze, greetz Corné
 

sitechris

Donateur
Ik rijd zelf mijn Megane op de Pilot Sports 2. Een geweldige band. De SUpersport ken ik nog niet. Mss probeer ik die hierna eens.
 

Rallye

Forumguru
@Corné de Kluijver Heb je al ervaring met de slijtage van de Supersport?

Met die voorzichtigheid zit het wel goed. Ik parkeer altijd achteruit in, zodat ik de stoep goed in de gaten kan houden. Jammer dat de rechterbuitenspiegel niet automatisch zakt, zoals (vroeger?) bij BMW's....
 

CDK

Forumguru
@Rallye m'n vorige set in 19" die heb ik op marktplaats verkocht daar had ik bijna 19000km mee gereden en er zat nog 6.3mm profiel op, maar ik heb 4x4 dus ben niet helemaal representatief vrees ik.
 

CDK

Forumguru
mijn rechterspiegel zakt overigens wel bij het inschakelen van de achteruitversnelling @Rallye, is dat bij de Octavia niet het geval?
 

Rallye

Forumguru
Nee, bij de Octavia helaas niet. @ertromp heeft wel wat aan mijn auto gedaan (CH/LH op de mistlampen, teardrop wipe voor en achter) maar dit heb ik hem niet horen zeggen.

Iemand anders ervaringen met de slijtage van de Michelin Supersport?
 

Mototommy

Actief lid
Ik heb veel banden versleten.. Alle bekende merken en was het echt zat dat bijna alle banden na half gebruik al begonnen te cuppen.. Ben toen op advies van m'n bmw monteur over gegaan naar Hankook ventus V12 evo. Veruit de beste band die ik ooit gehad heb!
 

Rallye

Forumguru
Oh ja, dat klopt. Is al verschillende malen voorbijgekomen op het forum. Was me ff ontgaan.

@Mototommy alleen met mijn eerste Dunlops had ik last van cuppen. Met de Michelins op mijn vorige RS niet en met de huidige Contis ook niet (al zou je kunnen zeggen dat ze zo snel gesleten zijn dat ze geen tijd hebben gehad om te cuppen). Met Hankooks heb ik alleen (minder goede) ervaring op huurauto's, maar dat waren geen Ventussen (Venti?). Die gok is me te groot.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Even een rondje gebeld vrijdag. Eén van de handelaren merkte op dat de Michelin Super Sport toch wel snel zou slijten. Daardoor (en door het prijsverschil van €35 per band) ben ik nu wel een beetje aan het twijfelen tussen de Super Sport en de PS3. Door mijn garage werden Primacy's afgeraden wegens cuppen (maar daar keek ik toch al niet naar).

Hebben jullie opmerkingen over de verschillen tussen de Super Sport en de PS3, juist ook op het gebied van slijtage?
 

Noord26

Forumguru
Prijsverschil van €35,- per band tussen de PS3 en de SS? In welke maat praten we hier dan over? 225/40R18?
 

Rallye

Forumguru
@Noord26 yep. Moet minstens snelheidscategorie Y zijn. 180 om 145 euro.
@Corné de Kluijver Ik ben geen bochtenridder (is het ook de auto niet voor), maar rij graag door. Maak graag gebruik van het accelleratievermogen van mijn RS.

Overdag rijdt mijn vrouw met de auto. Zij rijdt wat rustiger.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Dat zijn erg stevige prijzen. Montage hier om de hoek kost €12,50 op lichtmetaal en de SS kost er €123 ex montage > 135,50 incl. 92 Y.

Als er 4 worden gekocht nog 5% korting op alleen de banden. €517,50 voor totaal 4 stuks. Dat is aanzienlijk te noemen ivm €640,- voor dezelfde set banden?
 

Rallye

Forumguru
@Noord26 Tilburg is wat ver voor mij. Maakt jouw leverancier deel uit van een keten (evt. via pm)?

Ik heb twee leveranciers gebeld. De eerste kon de SS niet krijgen in mijn snelheidscategorie en was duurder met de PS3, de tweede gaf deze prijzen.

Zal kijken wat onze oosterburen vragen (als ik de tijd vind).
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
@Rallye

Waar ik kom voor mijn banden in een eenmanszaak (in Gilze). Geen dure panden of mannen in pak; dat zal het verschil maken?

PS3 komen uit legio testen toch wel als beste naar voren. Maar de SS is over het algemeen idd toch aardig wat duurder.
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@Rallye geen bochtenridder (mooie omschrijving :D ) dan volstaat de PS3 ook hoor, voor nog meer grip (=zachter rubber=meer slijtage) en beter bochtenwerk kan je voor de Super Sport gaan, maar in jouw geval heeft dat waarschijnlijk geen toegevoegde waarde.
 

Rallye

Forumguru
Gisteravond besteld voor montage bij een ATU vlak over de grens: 4*PS3 voor €521,28 gemonteerd. Scheelt €250 met de hoogste Nederlandse aanbieder, €60 met de goedkoopste en die zat bovendien nog 10km verderweg.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan