[O2] De beste autoband

Erik_NL

Forumguru
.. werden de Pirelli's Cinturato P7 genoemd (in de 225/45/R17 klasse).
Heeft iemand al eerste praktijk-ervaringen met deze rubbers ?
ik wilde de Pirelli's proberen maar mijn bandenboer heeft me ervan weerhouden: te stuiterig voor mijn rijstijl volgens hem.
Daarom vandaag bij de wissel van winter- naar zomerwielen weer twee nieuwe Michelins laten monteren. Die geven minder afrollawaai dan de af-fabriek gemonteerde Conti's is mijn ervaring en bevallen mij beter.
 
Ik heb sinds dinsdag de Pirelli Cinturato P7 onder mijn Octavia (225/45R17).
Mooi stil en goede grip, maar sindsdien is mijn verbruik wel flink gestegen! :biggthumpdown:
Van 6l/100km op de snelweg naar 7l/100km op de snelweg.

Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
 
Gisteravond viel me op dat met weekendspullen in de koffer en vrouw en kind achterin hij achter vrij ver doorzakte. (Nee zo zwaar is ze niet! :grin:) Ook sloeg de ophanging bij dwarsrichels af en toe op het eindpunt.

Ik heb net nog even goed gekeken naar de ophanging achter. Toen zag ik dat de aanslagrubbers gescheurd zijn. Kan dat verantwoordelijk zijn voor het hogere verbruik?
 

Oli4

Actief lid
Ik heb sinds dinsdag de Pirelli Cinturato P7 onder mijn Octavia (225/45R17).
Mooi stil en goede grip, maar sindsdien is mijn verbruik wel flink gestegen! :biggthumpdown:Van 6l/100km op de snelweg naar 7l/100km op de snelweg.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Jij hebt daar dus ook last van......
En dat terwijl zij als 'zuinig/lage rolweerstand' omschreven stonden:
(http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/zomerbandentest-2010/zb2010_225_1_pirelli.pdf).
Bij mij is't verbuik met ±¾l/100km gestegen; zekerheidshalve laat ik de banden over 2 weken uitlijnen, wellicht dat dàt helpt:confused:.
 

van_der_P

Senior Member
Banden kopen

Waar kun je het beste je banden kopen, bij de bandenboer, of via het internet ?
Verder ben ik opzoek naar een redelijke winterband (in deze tijd van het jaar) voor een redelijke prijs.
Zijn er suggesties
 

quorumz

Actief lid
@van der P..voor de volgende winter dan zeker?....

heeft de consumentenbond geen test hierover?
 

van_der_P

Senior Member
Ja, ja, zeker voor de volgende winter. Ik mag toch hopen dat het voor deze winter afgelopen is met die witte rotzooi.
Maar het gaat eigenlijk om het volgende de banden die ik bezit zijn aan de produktiedatum te zien 10 jaar oud. Veel kilometers zijn er niet mee gemaakt, de slechtste band heeft nog 5.5 mm profiel. Dus slecht is dat niet.
Bij een bandenboer werd mij verteld dat een band ongeveer 8 jaar mee gaat. Dus ga ik eens opzoek naar wat anders.
Maar ik weet niet goed wat, de verkoper waar ik de Greenline gekocht heb zegt, "als er nog geen droogtescheurtjes zichbaar zijn zou ik mij niet zo druk maken en gewoon met die banden blijven rijden". Maar is dat zo, worden de banden niet onveiliger, door het lang liggen. Ze liggen op een donkere zolder, boven de garage.
 

Hetzer

Forumguru
Ik heb sinds dinsdag de Pirelli Cinturato P7 onder mijn Octavia (225/45R17).
Mooi stil en goede grip, maar sindsdien is mijn verbruik wel flink gestegen! :biggthumpdown:
Van 6l/100km op de snelweg naar 7l/100km op de snelweg.
Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?

Wat had jij eerst voor banden??, 225 zijn opzich wel brede banden, en brede banden zorgen wel voor een hoger verbruik!!!!!!!!!!!!!!
 

skodaoctavia2

Actief lid
Ik heb mijn nieuwe sloffen achterin liggen en gaan er hopelijk vandaag om.
Falken 205/55 R16 91 V
ZIEX ZE-912 MFS

Ben benieuwd hoe die gaan bevallen :grin:
 

skodaoctavia2

Actief lid
zomerbanden liggen er om. alleen kreeg ik een kras op mijn velg erbij als cadeau. iemand een bedrijfje die dat kan weghalen?
hij is niet diep maar ik weet hem te viinden, heel erg irritant. (is op eigen risico gebeurd door de monteur hier op mijn werk dus die kan ik niet aansprakelijk stellen.)
 
Jij hebt daar dus ook last van......

Bij mij is't verbuik met ±¾l/100km gestegen; zekerheidshalve laat ik de banden over 2 weken uitlijnen, wellicht dat dàt helpt:confused:.

Oli4 heb jij dat uitlijnen al laten doen? Ben benieuwd of het helpt!
 

Oli4

Actief lid
Oli4 heb jij dat uitlijnen al laten doen? Ben benieuwd of het helpt!
Laat ik vanochtend dit gedaan hebben... :D.

M'n O-2 bleek al binnen de toegestane normeringsafwijkingen te voldoen (daarom kreeg ik ook wat korting van €20,-).
Omdat m'n vorige banden vóór (Dunlop sportmax) aan de beide binnenkanten waren afgesleten was voor mij de uitlijning extra belangrijk, naar nu blijkt voor niets. 't ProfileTyreCenter vermoedde dat deze banden ook achter hebben gezeten. Vanuit hun ervaring was een groot aantal VAG-platforms (Golf/Leon/Octavia/Passat/A4) gevoelig voor 'cuppen' op de achterwielen. Waarschijnlijk zijn vorig jaar door de dealer de banden van achter naar voren verplaatst..

Omdat er óók 'RoadHog' banden op zaten, is nu alles ingewisseld voor de Pirelli's... Eén ding is zeker: bij mij zijn ze een stuk stiller dan de Dunlop/Roadhog combi.

Vermoedelijk, nu achteraf bedacht, zijn er 2 mogelijke oorzaken voor m'n hogere verbruik:
*) Eind vorig jaar heb ik de EGR-klep moeten vervangen, vanwege tè zuinig rijden, waardoor íe dicht is geslipt => Rij daardoor nu weer wat 'pittiger' (€350,= reparatiekosten krijg ik met jaarlijks 28k-km niet gecompenseerd met 'zuinig rijden').
*) oktober 2009 is m'n 2.0TDi ge-"JD-ed"..:xyxthumbs: zolang ik ''t nieuwe rijden blijf volgen zal 't wel meevallen met een hoger verbruik => maar omdat ik dat dus nu een tijdje nìet doe (vanwege die vermaledeide EGR-klep) is 't verbruik extra gestegen....

Na ja, als ik €350,- voor een EGR klep afzet tegen (¾l/100km * 28000km * €1,14 => €240,-) voor meer brandstofkosten en méér rijplezier ;).

Auto hebben / rijden kost gewoon geld.... :bye:
 
Gisteren heb ik de achterste banden laten vervangen. het waren nog Conti Ecocontact 2. Nu net als vooraan Turanza. Ik heb geen LM velgen dus standaard 195/65 R15. €76 per band (all in). Omdat de oude banden niet 100% vlak afgesleten waren heb ik ook eens laten uitlijnen. Dat kostte €35 en dat was niet te veel vond ik. Het uitlijnen was blijkbaar niet zo erg nodig maar nu kan ik toch weer een eindje tegen.
Ik heb de indruk dat de Bridgestones een beetje stiller zijn dan de Conti's maar ik heb er meer eventjes mee gereden gisteren. Morgen is het mijn beurt om naar Brussel te rijden en dan zal het wel duidelijker worden.
 

skodaoctavia2

Actief lid
Ik had die Falken erop gezet achter, wat een herrie maken die dingen. en ze komen toch erg goed uit de test.???? iemand zelfde ervaring?
ze zijn niet aan het cuppen .
ik heb ze vandaag alle vier laten vervangen door Bridgestone Potenza runflat .Wat zijn die stil!!!! en rijdt echt lekker, ze zijn wat zwaarder maar het ligt net even wat lekkerder op de weg en in de bochten.
Donderdag bij hartog langs voor een kuurtje :24:
 

hemi24

Forumguru
Potenza?!?

Ik ben blij dat de resterende 2 Potenza's nu eindelijk "op" zijn verklaard door de leasemij en dat ook deze zullen worden vervangen door Michelin Premacy HP's!!!

Eindelijk van die hobbelbanden af: koud last van onrondheid door "cold-spot"
En als je op de Autobahn zit met hoge snelheden wordt de hobbelfactor alleen maar erger!

Wellicht dat de runflat uitvoering beter uitpakt? Ik hoop in in elk geval wel voor je!!!
 
Bovenaan Onderaan