Navigatie update?

Rallye

Forumguru
De site geeft op mijn VIN hetvolgende aan:

"Your navigation system can be updated only from DVD. Please visit your dealer."

Nou....da's best lastig zonder DVD mechanisme in m'n dashboard kastje !!!!!

Dus mijn vraag: zijn er nu ook andere updates dan alleen de kaarten ?

Die melding had ik voor mijn MIB2 Amundsen eerst niet, toen een paar dagen wel en nu niet meer....

Hele topic gelezen, kom er niet achter. Geldt deze update ook voor een Columbus in een MY12 O2?

Nee, want daarvoor kun je geen updates (legaal) downloaden. Zie hier voor de modellen waar het wel mogelijk is: http://www.skoda.nl/service/skoda-rijders/updates-navigatiesystemen
 

jongetje

Forumguru
Wat betreft die kaarten, dat ligt volgens Skoda aan de kaart leverancier. Er gaan geruchten dat TomTom de nieuwe kaarten gaat leveren in de toekomst. Alleen ik heb een onderbuik gevoel dat dat voor de nieuwe navigatiesystemen (zoals voor de nieuwe Octavia en Kodiaq) gaat gelden. Maar hopelijk wordt er wel iets aan gedaan, hoe meer mensen het melden hoe hoger de urgentie bij Skoda/VW misschien wordt. Nu is het leuk elk half jaar kaart updates maar als je dan nog naar oude gegevens zit te kijken moet ik met sommige reizen alsnog mijn TomTom gebruiken die wel up2date is.
 

Level42

Forumguru
Werkelijk ongelofelijk.....het nieuwe stuk A4 tussen Delft en Schiedam is december 2015 open gegaan en VAG krijgt het niet voor elkaar die op de kaart update van 2017 te zetten !!!!

SLECHT !!!

Voordeel: veel mensen die klakkeloos hun VAG navi volgen blijven dus lekker weg op deze route.... :D
 
Ik krijg die "our navigation system can be updated only from DVD. Please visit your dealer." ook nu...
Maar ik heb geen DVD speler ... komt dat omdat er een speciale update uitgevoerd moet worden die enkel via de garage gaat?

Iemand al nagevraagd bij skoda zelf?

ps: update van november is weer niet op tijd...die van juni kwam uit in augustus, ze kunnen beter hun prognose veranderen van Juni/november naar Juli/December dat zal veel minder frustratie veroorzaken bij de klanten...
 
"Your navigation system can be updated only from DVD. Please visit your dealer."
staat bij mij onder het kopje software update, en niet bij maps, blijkbaar is er een update voor de software/firmware.

ik kan wel gewoon de maps downloaden ece 2017..
 
Contact gehad met SKODA. Hier is wat ze zeggen over de DVD kwestie:

Uit uw e-mail begrijp ik dat u aangeeft dat het navigatie systeem (MIBII) alleen per DVD een update kan uitvoeren. Deze informatie is echter foutief en kunt u volkomen negeren. Onze excuses voor de verwarring die deze bij u heeft veroorzaakt. Graag wil ik u aangeven, dat bij het Amundsen systeem, het niet mogelijk is om de software te updaten met een DVD of een willekeurige SD-Card. Hier heeft u een speciale SD-Card van ŠKODA voor nodig met artikel nummer: 5L0 051 236C. Deze kunt u bij uw officiële ŠKODA-dealer bestellen. De dealer zal u dan ook gelijk moeten kunnen helpen om de software van de MIB te updaten.

Toch vreemd......
 

Rallye

Forumguru
Tja. Dat is de SD-kaart voor de navigatiegegevens (echter zonder kaarten). De kaartupdate moet inderdaad worden uitgevoerd met die officiële SD-kaart. Als er echter andere updates klaarstaan dan kun je die met een willekeurige SD-kaart installeren.
 
Laatst bewerkt:
"Your navigation system can be updated only from DVD. Please visit your dealer."
staat bij mij onder het kopje software update, en niet bij maps, blijkbaar is er een update voor de software/firmware.

ik kan wel gewoon de maps downloaden ece 2017..

ECE 2017 zijn de maps van Juni (je kan dat gemakelijk zien aan de datum van de files in de ZIP file)
 

Roeland80

Forumguru
En daar mag dan uiteraard grof geld voor betaald worden?

Zeker, en dat voor een lege SD-card.

Tja. Dat is de SD-kaart voor de navigatiegegevens (echter zonder kaarten). De kaartupdate moet inderdaad worden uitgevoerd met die officiële SD-kaart. Als er echter andere updates klaarstaan dan kun je die met een willekeurige SD-kaart installeren.

Ik heb het voor Amundsen+ nu voorelkaar om kaarten op te zetten met betaalbare SD kaartjes Voor mensen met Amundsen+ Graag PM
 
Laatst bewerkt:

Davebres

Nieuw lid
Hallo,

iemand een idee hoe de update op de colombus te krijgen heb het vin nummer gebruikt en de update gedownload deze op een fat 32 geformateerde sd card gezet van 32gb.
sd card in de auto gestopt en gedrukt op software update.
naar enige tijd komt er in het scherm dat de software niet gevonden is iemand een oplossing hiervoor?

alvast bedankt..
 

EdK

Forumguru
het gedownload programma moet je uitpakken naar de SD card die uiteraaard geheel leeg is
Dan worden er als ik goed begrepen heb hier op forum een tweetal mappen en een tweetal files op de SD card geplaatst.
En die SD card plaats je dan in je navi en doet de update procedure
 

Davebres

Nieuw lid
het gedownload programma moet je uitpakken naar de SD card die uiteraaard geheel leeg is
Dan worden er als ik goed begrepen heb hier op forum een tweetal mappen en een tweetal files op de SD card geplaatst.
En die SD card plaats je dan in je navi en doet de update procedure

Hallo bedankt voor je reactie. Dit heb ik ook zo uitgevoerd snap er niets van
 
Bovenaan Onderaan