Navigatie update?

Bakkertje

Forumguru
Nu heb ik wel ECE 2 2016/2017 staan... maar alleen: Belarus, Bulgaria, Czech Republic, Hungary, Slovakia, Ukraine, Estonia, Latvia, Lithouania, Poland, Russia en 4 GB groot.

Dan heb je de verkeerde update geïnstalleerd gok ik zo. Het klink als de kaart van oost-europa in plaats van west.. Die is ook 7,55 GB groot ipv 4 ..
 

Señor Sjon

Nieuw lid
Dan heb je de verkeerde update geïnstalleerd gok ik zo. Het klink als de kaart van oost-europa in plaats van west.. Die is ook 7,55 GB groot ipv 4 ..

Ik heb inmiddels gevonden dat ECE 1 heel Europa is en ECE 2 Oost-Europa. Dat staat overigens een stuk duidelijker op de VW-update site. Maar no worries, ik heb ECE 1 gedownload. ;)
 

Rallye

Forumguru
is voor de oude RNS510 niet voor de nieuwere

Voor de duidelijkheid hij is voor de oude Columbus. Bij Skoda heten alle dure navi's Columbus. Degenen die bij VW RNS510 heetten, maar ook VW's Discover Pro heet Columbus bij Skoda. Voor dier laatste is de bedoelde V14 dus niet.

@fireben Volgens mij staat in het Amundsen-topic een beschrijving. Anders in het kort:
- originele Amundsen SD-kaart uit de auto;
- SD-kaart back up-pen op je computer;
- mappen van de SD-kaart verwijderen;
- bestand downloaden vanaf de genoemde site;
- bestand uitpakken naar SD-kaart;
- SD-kaart terugzetten in de auto.

Lees anders het forum eens door vanaf ongeveer hier: http://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-amundsen-topic.7009/page-121#post-636486

Of wacht een paar dagen en probeer het eens met de methode die hier staat: http://updateportal.skoda-auto.com/

Dit alles net als de Duitse Lotto: "Wie immer ohne Gewähr".
 

jongetje

Forumguru
Geen nieuwe A4 helaas........
Is die kaart die nog gaat komen dan gelijk aan de kaart van VW of bestaat er een (kleine?) kans dat de nieuwe kaart van Skoda straks wel o.a. de nieuwe A4 heeft? Anders moeten we massaal gaan klagen dat een weg die er al sinds december 2015 ligt nog niet is opgenomen. Als het een klein landweggetje was had ik het begrepen, maar dit is gewoon een nieuwe grote (belangrijke) snelweg.
 

BWK

Lid
Er staat in de update portal bij mijn VIN nu niet meer dat de volgende update in november is maar mei
Gedownload (Columbus MY2017) en het is nog steeds de zelfde major versie 157 ECE2017
(de kaarten/de filedatums zijn van mei 2016).

ps: In de metainfo file staat:
"This is the description file for the Software Update of Audi components"
:D
 

Rallye

Forumguru
Inderdaad. Bij de Amundsen heeft alleen de kaart voor Oost-Europa een update gehad. Dus domme* Skodarijders rijden tot mei met de kaart van juni 2016 door?



*intelligente Skodarijders weten van dit forum dat je een nieuwe kaart gewoon van de VW-site kunt halen.
 
Laatst bewerkt:

BWK

Lid
fyi: Heb sandisk 32GB sd kaart gebruikt (bij de Action gehaald voor 11,50) en mijn update voor de Columbus duurde nog geen 40 minuten (ca. 24GB is de update). Veel sneller dan ik had verwacht/gelezen.
maar ja voor niets ge-update Nieuwe A4 ontbreekt inderdaad...
 

jongetje

Forumguru
Ik heb een chat gedaan met Skoda en ze gaan uitzoeken hoe het met de kaarten zit. Ben erg benieuwd :-) Ik laat het hier weten.
 

Rallye

Forumguru
welk navi type kies je op de VW site die gelijk staat aan de Admundsen?

De Amundsen is de Discover Media zoals die in de Golf te vinden is. Net als bij de Amundsen heb je daar twee versies van. Met ingang van modeljaar 2016 is de laatste versie gemonteerd.
 

vinco

Lid
De Amundsen is de Discover Media zoals die in de Golf te vinden is. Net als bij de Amundsen heb je daar twee versies van. Met ingang van modeljaar 2016 is de laatste versie gemonteerd.

Dank u , er gaan verder geen functionaliteiten verloren na deze update op de Admundsen?
 

Rallye

Forumguru
Nee, het is een kaartupdate. Dus aan de functionaliteit verandert niet, tenzij kaart-gerelateerd (zoals evt. info over de maximumsnelheid, waarvan ik heb begrepen dat die vroeger op meer wegen werd weergegeven dan nu).

Ter info: de MIB Columbus is de Discover Pro.
 
Bovenaan Onderaan