Navigatie update?

Inderdaad. Bij de Amundsen heeft alleen de kaart voor Oost-Europa een update gehad. Dus domme* Skodarijders rijden tot mei met de kaart van juni 2016 door?



*intelligente Skodarijders weten van dit forum dat je een nieuwe kaart gewoon van de VW-site kunt halen.

Er zijn nog helemaal geen updates op de update-portal, ook niet van Oost-Europa.
 

Rallye

Forumguru
Nou, die van Oost-Europa had ik voor vorige week niet. Hij heet ook ECE2 itt de West-Europa, die ECE1 heet.... zie ook mijn schermprint op de vorige pagina.

Was inderdaad meer gebaseerd op deductie dan op feiten, maar hoe kom jij dan tot je conclusie dat ook Oost-Europa niet ge-update is?
 
Simpel. De volgende update (Zoals al beschikbaar bij VW en dezelfde die straks bij skoda komt) heet geen 2016/2017 maar alleen 2017 (Zonder 2016 dus).

Greettzzz.....
 

Rallye

Forumguru
Goed gevonden! Grappig dat ik hem dan bij Skoda zo lang niet te zien kreeg.

Wel bijzonder hoe VAG dit regelt. Kaarten en navi's zijn uitwisselbaar, maar de manier en het tijdstip waarop je nieuw kaarten krijgt verschilt sterk. Bij VW via Here, bij Skoda via een eigen site, met een eigen manier van inpakken van het bestand. Dat lijkt me niet erg efficiënt......
 

vinco

Lid
Nee, het is een kaartupdate. Dus aan de functionaliteit verandert niet, tenzij kaart-gerelateerd (zoals evt. info over de maximumsnelheid, waarvan ik heb begrepen dat die vroeger op meer wegen werd weergegeven dan nu).

Ter info: de MIB Columbus is de Discover Pro.

Update via VW binnen gehaald en op SD gezet werkt als een trein bedankt!
 
Ik had de nieuwe ECE 2017 daarstraks ook opgemerkt maar nu dat ik het gedownload heb, heb ik opgemerkt dat in de zip alle bestanden nog van Juni 2016 dateren... dat is dus nog altijd de oude maps dan?
 

Fiek

Lid
Hallo Allemaal.

Er wordt hier op dit draadje gesproken over ECE 2017, maar ik meen me te herinneren dat ik deze update reeds in juni binnengehaald heb

Ik zie overigens nog steeds op het update portal staan dat de volgende update in november 2016. Vraag is nog steeds van: Komt Skoda nog met een update deze maand of volgende maand?
 

Level42

Forumguru
Ik kon met mijn VIN in ieder geval de nieuwe ECE 2017 downloaden maarrrrrrrrrr......

De site geeft op mijn VIN hetvolgende aan:

"Your navigation system can be updated only from DVD. Please visit your dealer."

Nou....da's best lastig zonder DVD mechanisme in m'n dashboard kastje !!!!!

Dus mijn vraag: zijn er nu ook andere updates dan alleen de kaarten ?
 

Bram_O2

Actief lid
Hele topic gelezen, kom er niet achter. Geldt deze update ook voor een Columbus in een MY12 O2?
 

sandurtjuh

Forumguru
Hmm, volgens mij stond dat bericht (Your navigation system can be updated only from DVD. Please visit your dealer.) er eerst (3 weken geleden) ook niet bij mij, maar meer iets in de trant van "If there are updates, we will show them here" of iets dergelijks. Zou er dan een navigatie update zijn?
 
Ik kreeg de DVD-melding ook. Na contact met SKODA niets wijzer geworden, enkel de mededeling dat ze het jammer vonden dat ik mijn navigatie niet kon updaten met een DVD. Een typisch call-centre antwoord, maar dan per mail.
Ik vermoed toch dat er geen update voor het systeem is, en als die er wel is, dan zal je hem alsnog wel in de update-portal zien verschijnen. Dat is mijn gok althans......

Net een nieuwe mail aan SKODA gestuurd met een screendump van het DVD-bericht. Ik ben benieuwd.....
 
Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Ik denk dat je gelijk hebt @jns38....er zal wel geen software update zijn. De eerste keer dat ik update gedownload heb kwam die namelijk wel mee, maar vanwege die tekst dacht ik nu dat ik misschien iets mis loop....dus toch benieuwd naar het antwoord dat jij hopelijk gaat krijgen ;)
 
Bovenaan Onderaan