Navigatie update?

RefleCs

Forumguru
Ik had toevallig ook even gekeken maar wederom maken ze er een zooitje van. Ik gebruik de Navi van de columbus praktisch niet meer en rij voornamelijk op Waze. Er zijn inmiddels zoveel wegen in mijn omgeving die er niet meer op staan dat ik me alleen maar dood loop te ergeren.

Naar mijn mening is het te belachelijk voor woorden dat in de huidige tijd men zo achterlijk lang over updates moet doen, er vervolgens zo onprofessioneel mee om gaat, het dan nog maar hopen is welke wegen er op staan en het updaten ook nog eens bloedje traag verloopt. Dit is geen Skoda issue maar een VAG issue.

Mijn telefoon krijgt zijn updates ook OTA (over the air) dus dat kan ook met een nagigatiesysteem en dan kunnen die updates ook nog een incremental zijn naar mijn mening.

Zo ff mijn gal gespuwd op Facebook :tongue: (https://www.facebook.com/skoda/posts/1334938279931963)
 
Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Weet je wat veel erger is. :fool:

Heb je afgelopen zaterdag je wit matallic O3 gewassen en
moet je op dinsdag naar Alphen (NB).
Dan zegt je navi opeens dat je linksaf moet, de snelste weg dus. :banghead:
En dan, ja dan stopt na 1 km de verharde weg ineens, die even breed is als de auto zelf, keren is dan niet mogelijk en rij je vervolgens gewoon in de modder. :pardon:
Heb ik ff mazzel dat ik na 100 meter toch nog de auto kon keren, anders kon ik 1 km achteruit gaan rijden.

En de O3, tja die ziet van voor tot achter stijf onder de Brabantse klei. :sterretjes:

Conclusie, hoe bedoel je UPDATE???? :deuk:
 
Laatst bewerkt:

Frank C

Forumguru
Merci @rmvw ga er morgen mee aan de slag. Net terug uit Noord Spanje en navi heeft me ook aantal maal "in de steek gelaten": kon een golfbaan niet vinden en snelste weg naar de camping ging over een 30km/uur route die in de navigatie als 90 km/uur weg werd aangegeven. We kwamen midden in een wieler tour klim rit terecht:sterretjes:. Zij niet blij, wij niet blij:nono:
 
Laatst bewerkt:

Frank C

Forumguru
Nieuwste kaart 2017/2018 (161) gedownload via bovenstaande link en staat er inmiddels op zonder problemen.
 
D

Deleted member 24009

Vraagje: wil vanavond de update binnenhalen via bovengenoemde link. Moet het bestand nog worden uitgepakt of is het een kwestie van de hele download kopiëren naar de sd card van de navigatie? En moeten de oude bestanden dan eerst worden verwijderd van de sd card?
 

EdK

Forumguru
Staat er op, de nieuwe a1 en a9 nog niet...
Dat is pas in Tomtom aangepast tot ze 2 weken terug in weekend weer één en ander hebben omgegooid.
Nu links aanhouden naar Galmere en Rechts aanhouden om naar Amerpoort te gaan....
Een eeuwigheid andersom geweest.
Wel met TT zal het nog wel een kwartaal duren voor het aangepast is dus 2 jaargangen bij VAG Navi's
Maar ach gelukkig plaatsen ze nog steeds borden boven de wegen zodat je daarop ook kunt zien hoe je moet rijden...
 

AndreM

Forumguru
Vraagje: wil vanavond de update binnenhalen via bovengenoemde link. Moet het bestand nog worden uitgepakt of is het een kwestie van de hele download kopiëren naar de sd card van de navigatie? En moeten de oude bestanden dan eerst worden verwijderd van de sd card?

Zal vast niet, anders is het bestand veel te groot.
Maar je ziet het snel genoeg als je niet dezelfde mappen stuctuur krijgt die gebruikelijk is.
 

Marcooctavia

Forumguru
Weet je wat veel erger is. :fool:

Heb je afgelopen zaterdag je wit matallic O3 gewassen en
moet je op dinsdag naar Alphen (NB).
Dan zegt je navi opeens dat je linksaf moet, de snelste weg dus. :banghead:
En dan, ja dan stopt na 1 km de verharde weg ineens, die even breed is als de auto zelf, keren is dan niet mogelijk en rij je vervolgens gewoon in de modder. :pardon:
Heb ik ff mazzel dat ik na 100 meter toch nog de auto kon keren, anders kon ik 1 km achteruit gaan rijden.

En de O3, tja die ziet van voor tot achter stijf onder de Brabantse klei. :sterretjes:

Conclusie, hoe bedoel je UPDATE???? :deuk:

Heb jij bij route optie de kortste aanstaan?
Dan moet je hem op snelste zetten dan slaat hij de kleine wegen over die hij ook ziet.
Het nadeel van kortste is dat hij ook een zandpad neemt omdat de weg korter is.

Marco.
 

AndreM

Forumguru
Heb jij bij route optie de kortste aanstaan?
Dan moet je hem op snelste zetten dan slaat hij de kleine wegen over die hij ook ziet.
Het nadeel van kortste is dat hij ook een zandpad neemt omdat de weg korter is.

Marco.

Helaas Marco,

Bij mij staat de navi standaard op de snelste route.
Maar ik ben vaker van dit soort foutjes tegen gekomen op routes die mij wel bekend zijn en ik de navi dan negeer.

Als voorbeeld: Als ik richting Roosendaal rijd, dan ga ik via de pont bij Nieuw Beijerland richting Piershil binnendoor. Mijn navi zegt dan dat ik over Oud Beijerland moet rijden, dat is 15 km om en 5 min. langer.

Snap jij het nog? :sterretjes:

Daarom zeg ik altijd, het blijft een hulpmiddel. Dus moet je niet blindelings op vertrouwen.
 

Marcooctavia

Forumguru
Helaas Marco,

Bij mij staat de navi standaard op de snelste route.
Maar ik ben vaker van dit soort foutjes tegen gekomen op routes die mij wel bekend zijn en ik de navi dan negeer.

Als voorbeeld: Als ik richting Roosendaal rijd, dan ga ik via de pont bij Nieuw Beijerland richting Piershil binnendoor. Mijn navi zegt dan dat ik over Oud Beijerland moet rijden, dat is 15 km om en 5 min. langer.

Snap jij het nog? :sterretjes:

Daarom zeg ik altijd, het blijft een hulpmiddel. Dus moet je niet blindelings op vertrouwen.

Daar heb je gelijk in het blijft een hulpmiddel.
Helaas maakt pon geen gebruik van TomTom dan zou het een stuk beter werken.
En om nou een Renault te gaan kopen die dat wel doet dat gaat hem niet worden.

Marco.
 

AndreM

Forumguru
Maar @Marcooctavia,

Misschien is TomTom nu anders want die was in het verleden ook niet zaligmakend.
Die stuurde mij bij Maasland de afrit op de A20 af, om vervolgens na 100 meter weer de invoegstrook naar de A20 te nemen. :deuk:

Maar we hebben geen klagen bij Skoda.
Ik heb 27 jaar Opel gereden en daar krijg je geen gratis update. :nono:
Nee, daar moet je kaarten kopen. :fool:
Dat kost €130,- voor de Benelux, €130,- voor Duitsland, €130,- voor Frankrijk enz.

Tel maar op als je heel Europa wil hebben. :banghead:
 

Frenkie

Forumguru
Ik ga binnenkort op vakantie, maar waarschijnlijk voordat Skoda de updates uit brengt. Even linkje downloaden en deze week maar updaten dan.
 

EdK

Forumguru
Helaas maakt pon geen gebruik van TomTom dan zou het een stuk beter werken.
Was het maar waar dat het dan beter zou werken.
Garmin kaarten zijn net zo goed zij het niet beter.

Het gaat meer erom wat PON aan de kaart leverancier betaald.
Aan de hand van dat krijg je waar naar je geld.
Zenec gebruikt en firma waar je update en waar je voor betaald en dit zijn kort door de bocht TT kaarten
Alleen ook die lopen iets achter ten opzichte van TT , maar niet zoveel als bij PON zijn kaarten.
 

RefleCs

Forumguru
Reactie van Skoda op mijn FB bericht:

ŠKODA Hi Rob, we are constantly working on updates and changes should be visible in the next or following update. If you want to take part in updating the Columbus maps, please visit this website: https://mapcreator.here.com/mapcreator ŠKODA

Leuk en aardig maar de adoptie van deze kaarten naar de unit zelf is waar het mis gaat. Dus maar weer een reactie gedicht :tongue:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan