Navigatie update?

D

Deleted member 24009

Net toch even geprobeerd met de download link voor de Amundsen, maar dat werkt dus niet. Navi blijft vragen om locatie waar de bestanden staan
 
Bij mijn amundsen mib1 werkt het gewoon... de mib2 van mijn vriendin heb ik jog niet geprobeerd... moest wel het kaartje op een windows pc formateren, met een apple paste alle bestanden er niet op
 
D

Deleted member 24009

Ik heb ook MIB2, dus proberen was eigenlijk een beetje tegen beter weten in.
 

nathansmits

Nieuw lid
Even een Navigatie update vraag:)
Ik rij een citigo uit 2013 artic. De navigatie die er bij geleverd was starte op met volkswagen logo e.d.
Nu heb ik hem aan de computer gehangen om het eea te updaten ...

De navigatie heeft zich helemaal veranderd naar Skoda style , groene lijnen in de menu's..
Tevens is het hele think blue gebeuren weg...

Iemand een oplossing?
 

Rallye

Forumguru
@nathansmits Dit topic gaat over de kaartupdate van (al luidt de titel ruimer) de MIB Amundsen en Columbus. Misschien is het beter je vraag, die niet over een (kaart-)update van één van die systemen gaat, stellen in een apart topic of het topic over de navigatie van Citigo (weet niet helemaal of die er is). Begrijp ik goed dat je de VW-uiterlijkheden terug wil?
 

Frenkie

Forumguru
Ik heb een Columbus MIB2, die heb ik met bovenstaande links gewoon kunnen updaten. Ik draai nu op versie 161.
 

Smeeuwis

Donateur
Gisteren op Columbus MIB1 ook gelukt. In de .rar van de download zit een bestandje met een extensie .md5. Als je dit weggooit vanaf je SD kaart verloopt de installatie vlekkeloos. Zou bij de Amundsen ook wel eens de oplossing kunnen zijn. Eerdere pogingen strandden, maar toen stond dat bestandje er nog tussen en kreeg ik ook de melding voor bestanden op een locatie.
 

Spoetnik

Forumguru
Is wel de moeite waard. Staan wel wat updates op waaronder de A-4 bij Delft. Liep eigenlijk als een trein. Downloaden, uitpakken en installeren. Waren dacht ik 5 files, bij elkaar 28 gig. Mag dan wel 2017/2018 bij staan. Produktiedatum is december 2016.

20170518_180002_resized.jpg
 

jongetje

Forumguru
Wat een zooi die update portal. Op de homepage staat nu:
De laatste update dateert van juni 2016, de volgende is gepland voor november 2016.

Als je vervolgens inlogt met je VIN staat er (heb Amundsen eind 2016 model):
  • De volgende update van de GPS-gegevens is beschikbaar in november
En dat terwijl er nog steeds ECE 1 2017 en ECE 2 2017 staan van afgelopen november. Maar dat er iets veranderd betekend dat we hopelijk snel de nieuwe kaarten officieel kunnen downloaden.


 

hemi24

Forumguru
Even een Navigatie update vraag:)
Ik rij een citigo uit 2013 artic. De navigatie die er bij geleverd was starte op met volkswagen logo e.d.
Nu heb ik hem aan de computer gehangen om het eea te updaten ...

De navigatie heeft zich helemaal veranderd naar Skoda style , groene lijnen in de menu's..
Tevens is het hele think blue gebeuren weg...

Iemand een oplossing?

Zonder dit topic verder te willen vervuilen:

https://www.briskoda.net/forums/topic/278962-how-to-get-think-blue-trainer-for-citigo-mii/
 

Ethy

Lid
Ik heb net het bestand voor MIB1 Amundsen geïnstalleerd. Ondanks dat het bestand zou moeten passen op het SD-kaartje kom ik aan het eind toch 28 MB te kort. Heb op overslaan geklikt, mis daardoor 2 bestandjes (dacht dat ik Turkije en Armenië zag voorbij komen). Ik dacht ik probeer het gewoon want ik heb een back-up gemaakt. Kaartje in m'n navigatie gestopt en het werkte gewoon. Ik heb het stukje A4 tussen Schiedam en Delft gevonden dus ik ben tevreden.
 
Raar maar ik merkte dat ik met mijn mac het ook niet op het kaartje kreeg, met mijn windows computer hield ik 200 mb over
 
Een mac creëert extra bestandjes wat ook ruimte in beslag neemt, dus dat kan wel kloppen.

ookal verwijder je die tussen door zoals in de tutorials dan hou je alsnog minder over als op windows... kan zijn dat er nog andere bestandjes zijn die aangemaakt worden natuurlijk... die dan niet mee verwijderd worden...
 
Bovenaan Onderaan