Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

LT83

Forumguru
Hoe zit dat trouwens precies met de Carbonio, geeft hij nu enkel wat meer koppel, of zorgt deze ervoor dat het ook langer beschikbaar blijft?

Race Eend

Forumguru
Carbonio geeft juist veel winst boven de 4000rpm. Onderin scheelt het niet zo veel. Maar bovenin de toeren is de ORG luchtfilterbak te klein, waardoor hij niet zo goed door zou lopen en meer in kakt (vervelend, want de dsg trekt vrij ver door).

LT83

Forumguru
Bedankt voor de uitleg Mark.....aan wat voor waarden moet je dan denken m.b.t pk's en nm boven de 4000rpm. Is dat echt merkbaar of enkel op een vermogensuitdraai zichtbaar? Ik vind het vollere geluid namelijk ook bestwel een mooie toevoeging. Dus zou dan eventueel een leuke update zijn.
Ben alleen bang dat als hij onderin ook nog koppel gaat winnen alles dan misschien een beetje teveel richting het maximale gaat voor de drijfstangen en dat risico wil ik niet lopen.

Race Eend

Forumguru
De golf 6 carbonio pakt meer winst dan de golf 5 carbonio. (puur omdat de golf 5/octavia 2.0 TFSI nog de originele bak behoud.

Meer koppel hoef je niet te verwachten. Of het merkbaar is, is natuurlijk de vraag. Dat zal per persoon verschillen ;)

LT83

Forumguru
bedankt voor de uitleg Mark...als ik het zo beluister valt het dus wel redelijk mee met de winst bij een TFSI. Ik heb ook veel positieve verhalen gehoord over de Twintake van Forge... wat is jouw ervaring hiermee? Op de site geeft forge een pk winst op van tot 17pk is dat reeel, heb wel wat filmpjes gezien van die twintake maar volgens mij maakt dat apparaat ook een best beetje lawaai.

sitechris

Donateur
Vandaag even de Duitse A57 onveilig gemaakt met Luuk Thijssen en zijn Octi RS met 292 pk en 444 nm! We hebben wat sprintjes naast elkaar gedaan in verschillende versnellingen en natuurlijk even met tempo 250 plus nog even wat meters gemaakt. Allebei JD chip.

Ik beperk me even tot de chippies in dit verhaal, zit wel klein verschil in. Bij de sprintjes zijn de verschillen erg minimaal, wat logisch is want beide auto's hebben vergelijkbaar gewicht en vergelijkbare power. Bij lagere toeren was het precies gelijk op, alleen bij hoge toeren merk je dat de GTI net een tandje sneller is. Dan win je heel langzaam een beetje terrein. De verschillen zijn echter minimaal hoor. Ik denk dat bij een 100-250 sprint ik net een wagenlengte kan pakken.

Wat ik erg fijn vind aan de chip in de Octi is de smoothnes bij acceleratie vanaf 2500 RPM. De 444 newtonmetertjes springen echt zijdezacht erbij. Bij mijn auto gaat dat marginaal bruusker. Daar staat tegenover dat de GTI gewoon net ff agressiever klinkt en aanvoelt. Al zijn de verschillen in de praktijk erg klein, de subjectieve snelheidsbeleving in de GTI is groter. Het verschil qua prestaties met de RS voelt in de praktijk groter aan dan het in werkelijkheid is. Overigens passen beide chips wel goed bij het karakter van de auto.

Goede zet van Luuk is dat hij de einddemper vervangen heeft. Net wat vollere sound, vooral bij lagere RPM. Bij hoge RPM valt het geluid wel een beetje tegen. Ik zou nog even verdere modificatie doorvoeren. Maar dat zijn details.

Hoogtepunt van onze minimeeting. De GTI VI die op een gegeven moment tussen ons in reed en haast had. Die ging (kansloos) ten onder in het geweld van beide JD machines.

LT83

Forumguru
Hey Chris...het was gezellig! Heerlijk kunnen gassen op een mooie droge en rustige autobahn! De GTI klinkt nog steeds geweldig en loopt een stuk mooier met de JD chip in vergelijk met die van ABT. Even ter rectificatie; ik heb de downpipe laten vervangen (nu Milltek), niet de einddemper. Misschien dat hierdoor het koppel er ook net wat mooier inkomt, jij had toch enkel de kat laten verwijderen bij de originele downpipe?

sitechris

Donateur
Nu wordt het heel technisch ha ha :). Het verwijderen van de kat heeft bij mij alleen effect bij de allerhoogste toerentallen. Dus dat zou niet moeten uithalen. Maar het zijn marginale verschillen qua erinkomen bij lage toeren, dus ik denk dat het gewoon de karakteristiek is van de verschillende turbo's.

VEEJAY

Forumguru
Leuke testen weer mannen, technisch dus 1-1.. Als jullie een camerawagen nodig hebben om te filmen en rondjes om jullie heen te rijden tijdens het sprintwerk dan hoor ik wel... :tongue:

Ik weet een andere test: morgen mogen jullie mee met mij naar de Ikea, dan gaan we even testen welke het meest praktisch omgaat met de Billy en Björn kasten. (Sorry Chris maar dit is natuurlijk wel het 'Skoda'forum haha)

sitechris

Donateur
Een camerawagen kunnen we altijd gebruiken. Maar dan wel eentje die ons kan volgen ;). Die gechipte 330d redde het al niet tegen een abt chippie.

sitechris

Donateur
Een gewone GTI wegrijden lukt ons ook nog wel, alleen doet die Lambo het net wat makkelijker. Ietsjes makkelijker ;)

LT83

Forumguru
Plus het feit dat de kosten voor een avondje knallen in duitsland met de Lamborghini ongeveer net zo groot zijn als de dagwaarde van een Golf V GTI ;)

sitechris

Donateur
Betaalbaarder is het huren van een Porsche bij Sixt (dusseldorf airport). Huur 150 per dag en 100 of 200 km vrij. Daarboven eurie per kilometer. Rijd je 500 kilometer ben je 100 euro aan benzine kwijt en pak hem beet 500 euro aan huur. Nog steeds heel veel geld, maar cheaper dan een Lambo. Of gewoon je oude Golf III kansloos chippen, dat kan natuurlijk ook ;)

michelover

Forumguru
Zou ik het extreme vip arrangement bij bleekemolen nemen. Is iets duurder maar dan heb je gelijk vier top merken onder de kont(Ferrari/Aston Martin/Lamborghini/Porsche). En je weet zeker dat je vrij baan heb, wil in duitsland nog wel eens tegenvallen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan