Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Dus BP is toch wel 1 van de betere kwaliteit brandstof ,kunnen we zo onderhand wel stellen

Ik merk totaal geen verschil met de lokale TinQ of BP Ultimate om eerlijk te zeggen.. Zelf niet met tuning. Wellicht bij diesel minder gevoelig als benzine?

VEEJAY

Forumguru
'Mijn diesel' merkt wel degelijk verschil tussen verschillende merken, onderzoekje heb ik geloof ik al een keer ergens op het forum gepost.

Peter_Octavia

Forumguru
Ik heb ook het idee dat mijn dieseltje lekkerder loopt op BP Ultimate dan op de diesel van de witte pomp. Zal aankomende tankvulling weer eens de witte pomp nemen.

Verschil in verbruik is niet te meten op de openbare weg. Het is zeker niet slechter.

Laatste tankvulling is de zuinigste geweest tot nu toe.

Volgende week ga ik met mijn Yeti 1.4TSI Greentec bij JD langs. Ik heb er veel zin in en ben erg benieuwd naar de prestaties na de "herprogrammering".

Hiervoor hebben we een Octavia 1.4TSI gereden. Was prima, hebben we nooit laten tunen...Zeker als je dichter naar de inruil komt is dat niet meer rendabel en ach de mortor presteerde toch al erg goed. Nu hebben we het idee wat er net wat minder pit in zit. De auto is immers standaard iets zwaarder en wellicht heeft het er ook iets van doen dat er Greenline op staat. Nu dus toch maar laten tunen, dan kunnen we de komende jaren extra genieten... Waarschijnlijk blijven we wel op ron95 rijden. 98 (verschil 10 cent per liter duurder) vinden we toch wel fors duurder en ik heb het gevoel dat je dat niet terug gaat zien in de besparing, behalve een paar extra pk en nm...ron98 is dan leuk voor de autobahn...

Hetzer

Forumguru
morgen ga ik naar Bremen, en vervolgens zondag weer naar huis, ik ga gekijk proberen om te kijken wat de top is van mijn faabje

Ik had het idee dat de computer in het geval van een Greentech iets anders was geprogrameerd, dan bij een standaard 1.4TSI. Dat melde de dealer bij aanschaf. Ik weet echter niet of dat op waarheid is gebaseerd. Wel kan ik melden dat (zie ook een ander draadje) er nu een stuk meer power onder de kap zit...

a43.2quattro

Nieuw lid
Vandaag was het zover! Goed en vakkundig geholpen door mark van JD! Auto lekker soepel en pakt lekker op! Op de terugweg aantal keer de 200 aangetikt maar wat je het beste merkt is dat de auto vooral bij lagere toerentallen lekkerder oppakt! Nu maar eens BP gaan tanken dan kom ik misschien ook aan de 140pk-tjes! Ps is een grotere turbo geen optie? Resultaat nu op Q8 98 245nm en 138,5 pk

Hetzer

Forumguru
Gisteren was het druk op de autobahn met vakantie verkeer, en wat baustelles
Vandaag, regende het als een gek, rond de 160 gereden.
Wat opvalt is dat de auto zo lekker naar de 160 toe rijd.
In zijn vijfde versnelling, van 120 naar 140 in 5 seconden, 5 seconden later op de 160.
Zelfs boven de 4000 toeren en heb je het gevoel dat hij harder en harder wilt, ook bij 180 was de koek niet op
Ik durfde uiteindelijk niet veel harder, met het natte wegdek en de spray achter mijn snellere voorliggers, die er voor zorgde dat het zicht niet je van het was, helaas...
Volgende week maar eens proberen wat de top is, want bij 180 had ik het gaspedaal nog niet op de bodem.
En wilde de auto nog meer..

to be continued

p.s Heb touwens in duitsland de tank vol gegooid met V-power racing (euro 100)

Hetzer

Forumguru
Nee, wat ik hierboven al aangaf ik durfde en kon door het slechte weer niet sneller..
dus ik ben niet aan de topspeed gekomen.

Hetzer

Forumguru
Vandaag weer naar Bremen, aanzienlijk beter weer, wel veel wind, heb hem op de teller op de 200 gehad, en ik had nog gevoel dat er meer in zat.
Ben wel tevreden!!!! ;)
Sinds kort tank ik alleen maar bp-95 of 98 en V-power, daar loopt hij erg goed op, ik kom niet meer in de buurt van de "witte" pompen

p.s Ik merk overigens wel dat de standaard remmen eigenlijk niet geschikt zijn voor het huidige vermogen van het Faabje, de abs word bijvoorbeeld erg gauw geactiveerd als je met deze hoge snelheden in de ankers moet op de korte Duitse uitvoegstroken.

Skoody Boo

Actief lid
p.s Ik merk overigens wel dat de standaard remmen eigenlijk niet geschikt zijn voor het huidige vermogen van het Faabje, de abs word bijvoorbeeld erg gauw geactiveerd als je met deze hoge snelheden in de ankers moet op de korte Duitse uitvoegstroken.

Dank voor deze mededeling.

Cyrus

Actief lid
@hetzer: dan zijn de remmen wellicht ook onvoldoende op het standaardvermogen berekend. Want na een stage-1 tuning zal je auto misschien 10 à 15 km/u meer topsnelheid hebben ten opzichte van origineel, that's about it. De versnellingsbak en eindoverbrenging zijn immers ongewijzigd gebleven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan