Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
En dan zit er nog (vooral bij VAG auto's) een verschil tussen opgegeven vermogen en daadwerkelijk origineel vermogen. Zo zie ik op de JD site een 1.2 TSI die standaard 105pk moet hebben er al 117pk uit gooien. Tuning naar 139pk zou dan de regel van opgegeven vermogen overschreiden, maar niet tov het daadwerkelijk originele vermogen.

Zo ging er na mij een 1.2 Tdi op de rollenbank die standaard 86pk leverde. Procentueel gezien 14-15% meer als opgegeven. Dus er zullen ook wel auto's rondrijden die er, zonder te weten, al 20% of meer vermogen hebben als wat de fabrikant op geeft. Moeten die ook opnieuw gekeurd worden? :smiley29:

Daarom is het allemaal erg koffiedik kijken.

sitechris

Donateur
En als het echt een issue was, waarom word je door Abt gechipte auto dan niet opnieuw herkeurd door de VAG dealer? Die leveren standaard ook meer dan 20% winst op. Ik denk dat dit dus wel meevalt in de praktijk.

Race Eend

Forumguru
Zelfs de 310 abt editie is gewoon 240pk op kenteken. Loopt wel los dus, bangmakerij vd overheid. Net als tuning van de eco wagentjes wat ze wilden aanpakken, gebeurd toch niet...

Skoody Boo

Actief lid
@Race Eend: Het valt mij op dat de 1.2 tsi's orgineel helemaal niet het beloofde koppelverloop laten zien. De 160/175 Nm wordt pas gehaald rond 2000 toeren, en niet bij 1500/1550. kan jij ook uitleggen hoe dat komt? Ligt dat aan de manier van meten? Jij meet wel vaker een 1.2 tsi. Halen die blokjes die waarden nou ook echt bij 1500/1550 toeren?

Race Eend

Forumguru
Die fabrieksopgave met toerentallen haalt geen enkele auto.
Als je zou meten in de hoogste versnelling, plankgas vanaf 800rpm dan zou je in theorie je max koppel al zo laag op toeren kunnen hebben. Niemand rijdt natuurlijk op die manier.

In de praktijk merk je ook zelf wel dat hij het beste trekt rond de 2000rpm....

Skoody Boo

Actief lid
als je je focust op acceleratie is het praktisch niet van belang, maar als je zo veel mogelijk laag in de toeren wilt rijden (bijv. vanwege verbruik) in een landschap met af en toe een helling, dan kan het wel uitmaken hoe snel je dan moet terugschakelen toch? M.a.w.: als je blok de specs haalt, dan kan je een helling van een x-aantal procent overwinnen zonder naar 4 te hoeven schakelen, maar als hij daar onder blijft niet meer.

Even een andere vraag tussendoor, want kreeg net JD niet te pakken, maar dit weten jullie of Race Eend zelf vast wel: kan je pinnen bij JD? Volgens mij kom ik met de 1.2 TSI 86PK incl. rollenbank uit op 572,- Euro met deze mooie kortingsactie. Ik ben namelijk morgen om 10:00 uur aan de beurt. Uitdraai volgt hier uiteraard....

Noord26

Forumguru
Pinnen kan idd. Hoe heb je overigens de €572,- berekend? Want €690,- min 20% korting = €552,- + €100,- rollenbank (ipv de normale €160,-) = €652,-

Leuk om te lezen dat er nog steeds mensen vanuit (mijn) actie nog langs moeten komen. Ging er zelf al vanuit dat iedereen langs geweest was.

Bedankt voor de bevestiging. Geen idee hoe ik aan 572,- Euro ben gekomen, moet ik eerlijk zeggen :). Kom nu inderdaad op hetzelfde uit als dat jij aangeeft.

En het is zover: hij is getuned! Afgelopen zaterdag bij JD geweest en na eerdere ervaringen bij o.a. Tunex en ABT, kan ik wel de conclusie trekken dat JD een professionele tent is. Het pand, de rollenbank, de mensen en de structuur waarmee ze werken, laten duidelijk zien dat je met een betere partij aan het werken bent. Het belangrijkste is natuurlijk de tuning zelf :). Deze is perfect uitgevoerd en geeft de auto echt een heel ander gevoel. Juist dat waarvoor ik hem bracht (betere acceleratie van 80 of 100 naar 120) is nu precies naar verwachting. PK's zijn van 94,6 (meer dus dan fabrieksopgave van 86) naar 121,7 gegaan. Ik ben dus een blij mens, dankzij JD, maar zeker niet te vergeten ook Noord26. Dank jullie wel allemaal!

Hierbij de bewijslast :)

Foto-HNYTYOXZ-D.jpg

Foto-YDLAHVKN-D.jpg

Foto-3J4ILU3C-D.jpg

a43.2quattro

Nieuw lid
Ik heb zelf een afspraak gepland, nog vanuit de groepsinkoop! Hoe wordt er hier aangekeken tegen alle verhalen in autoweek en op internet over de problemen met de 1.2 tsi etc?

Race Eend had nog aangegeven dat ik 8 pk meer zou hebben ongeveer op 98. Dat had de Polo voor mij namelijk en die had 98 erin zitten. Ik heb zelfs even een piek van 123 pk op het scherm gezien bij het afstellen, maar denk dat hij toen nog niet klaar was met de koppelkromme netjes te maken.

Race Eend

Forumguru
Mooi dat de tuning bevalt

@Race-eend, Was je verbaast over de prestaties op euro-95

Dat viel me inderdaad niets tegen. Prima 95 dit.

Maar toch zit er in de 95 brandstof ook echt verschil. Ik heb het idee dat sommige pompen de 95 octaan echt niet halen.. (dit was BP95)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan