Nabespreking JD-groepsactie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rosinfield

† In Memoriam
misschien niet en anders zal het niet heel veel schelen. Punt is meer dat het lekkerder rijdt en met hogere prestaties, zeker bij getunede motoren

Canon-Eye

Forumguru
Dus alléén voor hooggetunede motoren zou het zin kunnen hebben om die dure premium brandstof te tanken - na afweging van kosten en opbrengsten.

Met een gewone motor ga je het verschil niet meten - hooguit verandert er iets tussen de oren (en sowieso in je portemonnee).

Case closed, zou ik zeggen...

Iedereen filtert uit de filmpjes wat hij zelf goed vind.
Ik volg de JD tuning sinds de eerste post.
En ben helemaal overtuigd dat JD helpt, als je een winst tussen de 20 en 30 % maakt dan voel je dat.
Als je rijstijl de zelfde blijft dan zal hij zuiniger zijn, ga je alles uit je motor halen zal je verbruik het zelfde blijven.
Wat benzine of diesel betreft met een maximum winst van 5% geloof ik niet dat je het voelt of je moet op circuit rijden.

Rosinfield

† In Memoriam
nou als je alles uit de motor haalt en je deed dat voor de tuning niet, dwz je gaat er een andere ("sportievere") rijstijl op nahouden, dan zal je gebruik echt niet hetzelfde blijven, maar hoger worden. Tenzij je iets anders bedoelde, de formulering was niet geheel duidelijk.

laagvlieger

Forumguru
Maar daar doe je het toch niet voor denk ik. Vooraleer je er voordeel uit haalt ben je wel eventjes bezig, want zo veel gunstiger is verbruik echt niet. Voor een drastisch lager verbruik moet je op de rechterbaan zijn.

Kracht en een motor die soepel aanvoelt, dat moet de reden van motortuning zijn. Laat autofabrikanten maar de basis van een zuinige motor bouwen.

Rosinfield

† In Memoriam
dat is een andere kwestie, of je het daarvoor doet. Lijkt me ook niet, want dat haal je er nooit uit. Maar daar ging het hier niet over, dacht ik.

Toch kan het wel degelijk uitmaken.
In het verleden met mijn Toyota Picnic reed ik altijd 1 op 13.
Met Aral 100 reed ik 1 op 15,5
Altijd op langere afstanden overigens.
Verschilt dus echt per auto.

Ja, dat zeggen ze ook in het eerste filmpje.
Het heeft alleen niks te maken met wat je in je auto doet maar enkel met een andere rijstijl omdat je wil geloven wat ze zeggen.
Maar het is OK voor mij als jij ervan overtuigt bent dat je wagen zuiniger is met ultimate.

Seseni

Nieuw lid
Ron476 zei:
Enig nadeel wat ik heb bemerkt is dat de CC dat zijdezachte voetje nog niet beheerst; op de CC (100, 110, 120, 130 km/h maakt niet uit) een tunnel uit (of bergje op denk ik) geeft hij telkens iets te veel, dan dus weer minder, dan weer iets te veel enz. totdat je weer op de vlakke weg zit. Er is mee te leven hoor, maar volgens Mark is dit weg te regelen, dus ik ga nog een keer terug voor de puntjes op de i.
Dit "probleem" herken ik ook na de tuning. Zal ook snel een afspraak maken om het te laten verhelpen, voordat ik zeeziek wordt :D

Verder rijdt de Yeti geweldig. Je merkt duidelijk dat er meer trekkracht aanwezig is.

Na de tuning is er nogal wat veranderd aan de Yeti.
De turbo wastegate modificatie (+ motormanagement aanpassing) is aangebracht tijdens het wisselen van de winterbanden.
Tijdens de grote beurt is de software van de DSG aangepast omdat de bak schokte bij het optrekken (is nu gelukkig voorbij).
En de distributie-ketting is vervangen, vanwege de bekende start-rammel.

van_der_P

Senior Member
De 121 pk/226 NM zijn naar beneden afgeronde waardes en is de JD-opgave
alleen onder de motorkap, op de achterkant alleen het bescheiden 86 pk TSI logo ;)

Het is niet mijn bedoeling om mensen bang te maken.
Maar ik las deze week in de Autoweek als het motorvermogen meer dan 20% afwijkt van het origineel aantal pk's. Je verplicht wordt je voertuig te laten herkeuren. 86 pk + 20% = 107.5 pk

VEEJAY

Forumguru
Indien je je zorgen maakt kun je het beste de tuner vriendelijk vragen je gegevens uit hun systeem te halen.

Hetzer

Forumguru
Het is niet mijn bedoeling om mensen bang te maken.
Maar ik las deze week in de Autoweek als het motorvermogen meer dan 20% afwijkt van het origineel aantal pk's. Je verplicht wordt je voertuig te laten herkeuren. 86 pk + 20% = 107.5 pk

Zolang nog geen mobiele rollenbank hebben bij de elke politie controlle maak ik me niet echt druk ;)
Nee dit is niet echt controlleerbaar, buiten het feit dat Autoweek net zo betrouwbaar is als de Telegraaf en Rtl Boulevard ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan