Mike (Skoda 1.8T)
Forumguru
Komt goed @turboturbo. Zodra het materiaal er is en het weer ook meewerken wil ga ik er lekker mee aan de slag. Dat plakken van de rubbers komt bekend voor helaas.
. De rubbers vervangen zal dan ook nog even op zich laten wachten. Wel heb ik tussen de bedrijven door voor de komende APK mijn xenonkoplampen tijdelijk gedemonteerd en vervangen met de originele variant. Dit ivm de elektronische hoogte regeling. Komende vrijdag zal de octaaf bij de garage staan voor het jaarlijks onderhoud met de APK. Hopelijk komt die er zonder problemen erdoor heen
.

.
Komt vaak door dat ze nog een poederachtige substantie op rubber hebben zitten.Hier heb ik zojuist nog even gekeken nadat de wagen de hele dag in zon heeft gestaan. De portieren gaan moeiteloos open.
. Door het gewicht van de kinderen op de achterbank plus ruim 40 kilo bagage in de kofferbak zijn de wielen achter met enige regelmaat tegen de binnenkant van de wielkasten geschaafd. Net even goed gekeken bij daglicht. Op beide banden aan de zijkant van de band net thv het loopvlak zijn is er een klein laagje rubber vanaf gerafelt (hooguit 1 mm). De binnenkuipen van de wielkasten zijn er erger aan toe :O, hier zijn hele stukken plastic weggesmolten door de wrijving. Kan dit verder kwaad? Of moeten er nu nieuwe binnenkuipen gezet gaan worden zodat er bij regenachtig weer geen water in de auto terecht kan komen?? Kan dit in de toekomst voorkomen worden door het plaatsen van extra hulpveren (als deze überhaupt bestaan voor een O1)??