Mijn eerste Skoda

Ondanks ik nog opzoek ben naar een nieuw baasje voor mijn 'nep' RS, eergisteren toch maar even wat materiaal besteld namelijk nieuwe remschrijven en blokken voor de achterzijde van de wagen.

117dcf8bc57da3d3999d3c915fbb2959.jpg


Dit was een opmerking tijdens de laatste beurt/apk. Komende zaterdag gaat het beestje naar dokter Mark voor een set nieuwe schokbrekers achter. Hopelijk kan er dan weer goed mee gereden worden (staat al bijna 1,5 maand stil).
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Nou zo te zien bespaar je niet op de onderdelen! Zitten de standaard afmetingen remmen nog op jouw auto, of zijn die ook geüpgraded?

Bij de achteras is de klus redelijk simpel zelf uit te voeren (vooras op zich ook wel, alleen moet je dan inbus 7 paraat hebben = geen gangbare maat)
 
Klopt, denk ach als je dan toch de keuze heb van merk en kwaliteit dan maar gelijk wat goeds kiezen :D. De remmerij achter zijn volgens mij gewoon de standaard afmetingen. Heb de nieuwe schrijf gisteren even gauw vergelijken met de huidige. Deze zijn gelijk :

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Vandaag met de octaaf even langs de 'dokter' geweest. De operatie was snel uitgevoerd. Nogmaals thnx @Antera, hij rijdt weer als een zonnetje. Echt genoten weer van de terug reis. Vooral het bochten werk is weer zoals het hoort. Dit had eigenlijk al eerder moeten gebeuren. Merk wel degelijk verschil met de oude situatie voordat de ene demper afgeschreven werd

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Zojuist mijn 14 jaar oude 'dame' maar weer eens verwend met ouderwetse wasbeurt in de wasbox. Daarna even lekker droog gereden natuurlijk :tongue:. Wat blijft het toch een fijne wagen om mee te rijden.

20170108_153649.jpg
20170108_153637.jpg 20170108_153727.jpg 20170108_153716.jpg 20170108_153705.jpg

Voorkomend jaar zijn er wel weer wat plannen aangezien de wagen er voorlopig gewoon nog naast blijft. 1 van de eerste dingen wat gebeuren gaat is het vervangen van de remmerij achter, dit zal met de hulp zijn van de dokter :D (Y).

Wat er ook vermoedelijk aan zit te komen is het vervangen van de accu, ik zal deze eerdaags eens laten doormeten/testen of deze idd aan vervanging toe is.

Wat ik ook wil gaan oppakken is het spuiten van de remklauwen (van het voorjaar/zomer) en het vervangen van de portierrubbers en raamrubbers. Deze zijn na 14 jaar ook aan vervanging toe, echter heb ik nog niet gevonden waar ik deze kan kopen. Heeft iemand een tip waar ik deze kan vinden? Het liefst natuurlijk gewoon spiksplinter nieuw.

De Climate Control unit zal ik ook van het voorjaar uitbouwen om deze eens goed te reinigen zodat de interieur sensor zijn werk weer goed kan doen.

En dan zijn er nog andere wensen wat ik komend jaar doen wil, dat is het plaatsen van een versterker en subwoofer om het geluid nog wat beter te laten klinken in de auto en een set andere velgen (liefst 18 inch R32 velgen), wie weet kom ik eeb leuke mooie set tegen voor niet al teveel geld. Kortom wensen genoeg weer.
 

Bijlagen

  • 20170108_153727.jpg
    20170108_153727.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 30
Vandaag was het dan zover... Een spoedcursus remmen vervangen aan de achterzijde van de Octaaf. Met dank aan @Antera, was erg leerzaam De operatie was vlot geslaagd, al met al viel het niet tegen en was het met een uurtje klaar. Weer een puntje van de to do list klaar. 20170204_115721.jpg 20170204_115743.jpg
 

Sjabba

Senior Member
Mooie Octavia. Even over je woofer-wens. Ik heb de pioneer TS-WX610A in mijn reservewiel liggen en die bevalt super. Komt een mooi vol zwaar geluid uit. Niet het "druk gevoel" van de woofer in ene kist maar wel het geluid. En het kost je geen ruimte. Ben er zeer tevreden mee en samen met de boxen die ik geupgraded heb een zeer goed geluid.
 

Sjabba

Senior Member
Vrij eenvoudig hoor. Gewoon die piepschuimbak uit je reservewiel halen. Het gereedschap dat erin zit in de zak doen die bij de woofer zit (zit een keurig tasje bij speciaal hiervoor). Er zitten ook diverse tap-einden bij zodat je de bout die je wiel op de plek houd kan vervangen voor een langere en dus de woofer en wiel met dezelfde vastzet. Dan krijg je alleen nog het aansluiten van de kabels. Ik heb een tulipkabel naar de radio getrokken. Permanente stroom en schakeldraad van de trekhaak (in de kofferbak onderbroken) en de massa aan de zijkant tegen chassis.
Foto's kan ik wel een keertje maken maar het wijst redelijk zichzelf. Uiteraard mag je een keertje komen kijken/luisteren maar woon wellicht niet in de buurt..
 
Vandaag even langs de dealer geweest met als doel het bestellen van de deur en raamrubbers. Dankzij de eerder verkregen onderdeelnummers (nogmaals dank @Joske) was dit een eitje. Had online al gezocht en kwam al gauw uit in Tjechië, echter hier zou ik meer dan 200 euro kwijt zijn in totaal excl verzend kosten. Nu was ik voor 184 euro klaar. Scheelt weer een beetje, ook dankzij de 10% korting welke ik nog bovenop de scherpe prijzen kreeg. Verwacht de bestelde onderdelen met 1 á 1,5 week in huis te hebben. Dan bij mooi weer kan ik heerlijk aan de slag gaan. Doel is om de auto stiller te krijgen (je hoort nu heel veel windgeruis) en droger.
 
Bovenaan Onderaan