Mijn eerste Skoda

Logisch dat je de code afschermd @eriktv, zou ik ook doen

Net even weg geweest met de auto en bij het even geven van een beetje gas om een verkeerslicht te gaan halen ging er weer een bekend lampje branden namelijk deze: uploadfromtaptalk1425756672236.jpeg Dat is al eens eerder gebeurd en ben toen even langs @Antera gereden om de auto te laten uitlezen. Wat er toen uitkwam is dat het probleem waarschijnlijk veroorzaakt wordt door de koelvloeistoftempratuur sensor. Aangezien de knock sensor ook in storing stond en deze 2 verwezen zijn in het motormanagement is het onduidelijk welke van de 2 het is echt is. Aangezien de eerst genoemde sensor vaker de geest geeft aldus Mark, ga ik deze eerdaags maar eens bestellen om die vervolgens te gaan vervangen.
 
De octaaf is voor de komende weken weer terug naar origineel qua verlichting betreft. Omdat ik nog steeds geen werkende niveau regeling had met de xenon koplampunits heb ik via MP een set orginele koplampen gehaald bij een autodemontage bedrijf in Roermond. Deze H4 units zojuist terug gezet een aangesloten. De xenon units netjes ingepakt en opgeborgen. Voor wie onderdelen nodig heeft die koplampen kwamen uit een zilver grijze octavia combi uit 2002.
 
Dat is mijn gedachten net zo inderdaad. Klein beetje stress is er wel hoor. Maargoed probeer de mogelijke apk punten waarvan ik denk dat gaat een probleem worden voor de apk zelf op te lossen. Dat is tot nu toe gelukt. Zit alleen nog met een rotte sensor ergens die ook maar van de week regelen en dan vervangen.
 
Speel met de gedachten om eens een andere set velgen te halen voor mijn O1. Nu kom ik geregeld mooie sets tegen welke uiteraard niet passen gaan vanwege de steek. Nu kan je met een adapter aan de slag om dit zo aan te passen maar waar moet je dan op letten behalve de juiste et waarde van de velg? Is het een aanrader of juist niet? Is het beter om gewoon een nette velg met de originele steekmaat te scoren? Wat denken jullie hier over??
 

Kippie-style

Forumguru
Ik heb met steekadapters gereden maar je moet op de et letten dan met een hoge et (60) is het wel mogelijk met 20mm adapters.
Rijd nu weer op een 5x100 set en dat is ook goed.
Je moet even bekijken wat voor type velg je wil en wat de maten ervan zijn.
 
Vandaag de O1 weer opgehaald bij de garage met een verse APK. Hij had wel 2 afkeur punten welken direct opgelost moesten worden. Zo bleek mijn kenteken verlichting defect te zijn en waren de achterbanden op. Linksachter zat nog net boven het wettelijk minimum, rechtsachter zat er al onder. Iemand een idee hoelang een set banden achter mee gaan gemiddeld? De toyo's zaten er nu ongeveer 2 jaar onder en hebben net geen 35.000 kilometer afgelegd. Is dat normaal of is dat juist wel redelijk rap?
 

Joske

Forumguru
is de uitlijning wel ok? hoe was het slijtageprofiel (over de gehele breedte van de band), normaal?

ik vind 35k op de achteras veel, TENZIJ natuurlijk de voorbanden er na 30k achteraan op gelegd geweest zijn natuurlijk..... :lezen:
 
Vandaag maar weer eens even de tijd genomen om aan de wagen te sleutelen. Zo heb ik de koelvloeistoftemperatuursensor vervangen :) en de halogeen units weer vervangen voor de xenon units. Binnenkort nog even langs @Antera om de wagen uit te laten lezen en de storing(en)te resetten. Merk zelf wel verschil met de nieuwe sensor, de moter loopt veel fijner stationair als de koud is en ook met het optrekken wanneer het blok nog koud is gaat veel vloeiender dan het horten en stoten wat die wel deed.

Na het klussen aan de Octaaf heb ik nog 3 fietsen onderhanden genomen, namelijk de 2 van de kinderen, beide met standaard problemen en bij 1 fiets van de jongste moest nog een stoeltje en mand gemonteerd worden voorop. Zijn beide zogeheten oma fietsen. Als laatste mijn eigen 'nieuwe' fiets nog even onder handen genomen. Hier moest een ander zadel op. Kortom lekker sleutelmiddagje gehad :D
 
Afgelopen dinsdag 2 nieuwe richtingaanwijzer behuizingen besteld voor de octaaf. 1 was al slecht dus dacht dan maar gelijk allebei vervangen. Loop ook met het idee om mijn achterlichten, remlichten, mistachterlichten, achteruitrijverlichting en richting aanwijzers rondom de lampjes te gaan vervangen voor led. Moet ik hier nog ergens rekening mee houden bijvoorbeeld weerstandswaarden oid? Mijn auto heeft geen canbus systeem maar de voorganger hiervan. Kentekenplaat verlichting gaat dan ook uiteraard vervangen worden. Iemand die dit al gedaan heeft en of mij hier meer info over kan verschaffen?
 

EdK

Forumguru
Tsja nooit en Skoda............
Bij de introductie van de Yeti sprak een ieder over het grote gat tussen de 1,2 en de 1,8 TSI en of er ooit een 1,4 zou komen.
Wel die zou er niet komen in die motoruitvoering.......

anderhalf a twee jaar verder kwam hij toch op de markt en sindsdien rij ik er met plezier mee....
Dus blijf hoop houden en veel ventileren bij Skoda fora en bij de dealers en met een beetje massel .............komt die toch
En met heellllllllll veel massel bouwen ze een uniek exemplaar alleen voor jou @Corné de Kluijver
 
Bovenaan Onderaan