Mijn eerste Skoda

Canon-Eye

Forumguru
Namelijk een Audi RS6 4.2 V8 avant. Lijkt me ook niet vervelend rijden
Sterker: lijkt me fantastisch rijden.
Ik weet alleen niet zeker of ik er wel in gezien wil worden ;) en om nou altijd een mombakkes op te moeten hebben is ook weer zo wat...
(terzijde: heb 3 Audi's 80 versleten - maar dat was tussen 1985 en 1995, toen er nog geen BMW-publiek was overgestapt... :D )
 

LT83

Forumguru
Wel jammer dat de oudejaars loterij niets geworden is. Zag net via Facebook een auto voorbij komen welke ik dan zonder al teveel na te denken gerust had bij gehaald. Namelijk een Audi RS6 4.2 V8 avant. Lijkt me ook niet vervelend rijden :$

Niet de betrouwbaarste audi dat type RS6, al veel horrorverhalen over gehoord. Maar om over te dromen niet verkeerd ;)
 

Octavia32

Forumguru
Staatsloterij dan ga ik voor de S8 met die gave matrix lampen, zal nog wel een paar jaar duren voordat deze ook bij Skoda beschikbaar komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Ach joh, niemand zal je herkennen als je er met een lachend gezicht mee rond rijd.......
Da's het probleem nou juist: om (zonder hulpmiddelen :D ) onherkenbaar te zijn moet ik chagrijnig gaan kijken, en dat hou ik nooit langer dan 10 seconden vol...
 

EdK

Forumguru
Ach zou gewoon weer een Skoda nemen met weer een 1,4TSI maar dan full options excl een DSG.
Rest van t geld weer aan andere leuke dingen uitgeven...
 
Niet de betrouwbaarste audi dat type RS6, al veel horrorverhalen over gehoord. Maar om over te dromen niet verkeerd ;)

Vertel...... Had stiekum al wel wat onderzoek verricht tussen de bedrijven door op het inet. Kwam nog niet echt horror verhalen tegen behalve dat de versnellingsbak niet altijd even goed is. Bij die ik gezien had was deze volgens de advertentie al vervangen net zoals 2 intercoolers. Wat voor horror verhalen doen nog meer de ronde? Niet dat ik binnen een week een RS6 aanschaffen ga ;).
 
Wilde daarstraks weer eens 1 van de punten opgaan pakken die al veelste lang liggen. Ik moet het telkens van mooi weer hebben,maar elke keer is er dan wel weer iets. Dan is het materiaal niet kompleet,of heb je net niet het juiste gereedschap bij de hand. Daarvoor even een handige checklist:

-mooi weer: check
-stel motoren: check
-portierslot: check
-nieuwe bouten tbv portierslot: check
-accuboormachine waar 12 mm boor in past: *piep* niet dus
-gassoldeerbout en krimpkous voor de stelmotoren: ook niet hier.

Grrrr klote dus. Had overigens niet verwacht dat het mooi weer zou worden dus voor de stelmotoren had ik express niets meegenomen maar voor het slot is alles hier behalve een machine waar zo boor in past. Die ligt ook thuis in Schiedam. Heb er hier wel 1 liggen maar helaas 10 mm is de maximale dikte van de boor wat erin past. Schiet dus weer eens niet op....:(.
 
Vandaag was het eindelijk dan zover. Het defecte slot in mijn portier vervangen arty: :) Enigste wat ik niet goed werkend kreeg is de deurpin. Dus alsje kijkt zit de deur altijd op slot, terwijl het slot gewoom functioneert en met de rest van de portieren gewoon open/dicht gaat. Klus 1 kunnen we van het lijstje schrappen.

De volgende klussen staan nog op het lijstje: stelmotoren voor de hoogte afstelling van de koplampen, de koelvloeistoftempratuursensor vervangen, auto wassen en op korte termijn onder de kap maar eens alle slangen controleren of deze nog heel zijn. Ook lijkt me dan wel slim om te controleren of de slangen niet uitgedroogd zijn, mocht dit het geval zijn deze te vervangen ook.

Zodadelijk eerst maar eens starten met klus nummer 2. Hopelijk krijg ik dit nu goed werkend ook. Klus nummer 3 zou daarna nog wel even kunnen, maar weet niet of dat al slim is met al die pekel op de wegen nog.
 
Helaas is klus 2 weer niet gelukt. Heb wel spanning op de aansluiting, de motor wil wel draaien maar dit lukt om 1 of andere redenen niet. Denk toch dat er stuk elektronica mist wat er wel in de originele stelmotor aanwezig is. Back 2 the drawingboard dus. Eens kijken of ik de nieuwe motor wel met het 'oude' print kan koppelen om het zo uiteindelijk werkend te krijgen. En dit allemaal voor eind maart anders heb ik een probleem met de komende apk. Vrees toch dat ik om zoek moet naar een stel originele h4 koplampen voor niet al teveel die ik er tijdelijk terug in kan zetten voor de apk. Wie heeft er nog wat liggen slingeren voor een O1?
 
Vandaag van de vorige eigenaar van mijn O1 nog nog een sleutel gekregen. Hiermee kan ik de auto mee open maken en ook afsluiten. Het is gewoon een normale sleutel zonder afstandsbediening. Zal dit een zogenaamde moedersleutel zijn welke je eventueel nodig hebt voor het bij maken van een sleutel als je de reserve kwijt ben soms? Zie bijgevoegde foto. Iemand een idee? Heb nog niet geprobeerd om de wagen ermee te starten, heb ook zo'n vermoede dat dit ook niet lukken gaat met die sleutel. uploadfromtaptalk1425331987849.jpg uploadfromtaptalk1425331995640.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Die sleutel is een doodgewone sleutel. Je kunt ermee starten/rijden en mee ver- en ontgrendelen.

Qua 'moedersleutel' hoor je een soort plastic buisje te hebben waar een code in zit. Daar kan bv een nieuwe sleutel/transponder mee gemaakt en geprogrammeerd worden, als ik het goed heb.

Bij mijn Fabia zaten een klapsleutel, een gewone en dat buisje.
 

eriktv

Forumguru
Klopt, een vriend miste het "buisje" bij z'n Passat en moest veel moeite doen om een reservesleutel te laten maken. Ik heb twee klapsleutels en het buisje.
 
Over 2 weken is het weer zover, dan gaat de octaaf voor jaarlijks onderhoud incl apk naar de dealer. Hoop echt dat hij gewoon weer vlekkenloos door de apk heen komt. Om er voor te zorgen dat er geen apk afkeur punten zijn waarvan ik zelf af weet heb ik via MP een set originele koplampunits terug gekocht. Deze vandaag of morgen er even in zetten zodat dit geen probleem is voor de keuring. Verder op het programma komend weekend is maar eens de auto wassen zodat die 1 kleur grijs is ipv 50 verschillendr tinten . @eriktv kan je een foto maken van dat buisje? Die heb ik volgens mij namelijk niet, maar dat weet ik niet 100% zeker.
 
Bovenaan Onderaan