Mijn eerste Skoda

Topic in 'Mijn auto' gestart door Mike (Skoda 1.8T), 19-05-2013.

1. turboturbo

turboturbo Forumguru

Als Mike langs een glazen wand / spiegelende muur rijdt.... :jaja:

Maar dan ziet diezelfde persoon de velgen ook weer in spiegelbeeld :)

2. EdK

EdK Forumguru

Gewoon door midden zagen dat ding, moet jij zien...

3. Mike (Skoda 1.8T)

Mike (Skoda 1.8T) Forumguru

Vandaag was het dan eindelijk zover...na lang wachten was dan eindelijk 1 van de pakketjes in huis gekomen uit China :tongue:. Namelijk logo's voor op de centerkapjes van mijn nieuwe velgen. Had ook nieuwe logootjes besteld voor op de sleutels, deze waren na dik 15 jaar in gebruik redelijk afgesleten. Wat nu nog binnen moet komen zijn nieuwe logo's voor op de voor en achterkant van de auto. 20180414_141624.jpg 20180414_141655.jpg 20180414_141520.jpg

4. Mike (Skoda 1.8T)

Tussendoor mijn werkpaard ook nog een update gegeven inmiddels 1,5 week geleden alweer. Heb voor wel 26 euro inclusief verzendkosten de gok genomen en H7 LED lampen welke geschikt zijn voor canbus uit China laten komen omdat ik niet tevreden was met het lichtbeeld met de standaard halogeentjes erin. Ben met het resultaat dan ook dik tevreden. Gelukkig heeft de wagen standaard projectorkoplampen waardoor er geen strooi licht is en ik mijn tegenliggers niet verblind. Heb dan ook nog geen seinende tegenliggers gehad (Y). 20180403_210846.jpg 20180403_210837.jpg

5. Mike (Skoda 1.8T)

Vandaag was het dan eindelijk zover om beide logo's op de wagen zelf te vervangen. Klein half uurtje mee zoet geweest, maar ze zitten erop. Ziet er gelijk weer stuk fraaier uit met het skoda groen ipv zon gekleurd blauw :tongue: 20180512_123539.jpeg 20180512_123553.jpeg

eriktv, turboturbo en oco1979 vinden dit leuk.
  6. turboturbo

turboturbo Forumguru

Die kleine dingen doen 't m. Ik heb vorig jaar de neus logo ook vervangen.

7. Mike (Skoda 1.8T)

Zeker weten...Van de week met mijn vriendin ook even over gehad...over een jaar of 2 (staan eerst nog andere dingen op de agenda) eens kijken wat de kosten zijn voor een respray. De huidige lak begint slecht te worden. Je hoeft er enkel maar naar te kijken en en zit een kras of andere beschadiging op. De wagen zal dan ook gelijk een andere kleur gaan krijgen

8. Mike (Skoda 1.8T)

P.s. weet toevallig iemand de kleurcode van de Race Bleu metallic kleur van een 2e generatie RS??

9. Cordoba

Cordoba Forumguru

Bij mijn auto vooral de blanke lak die veel defecten begint te vertonen, maar daar ga ik me de laatste dagen niet meer druk over maken. Als je toch voor een andere kleur gaat, misschien ook quarz grey overwegen of shadow grey (zoals op de Seat Leon van de 1e generatie): dan blijft ie op kenteken gewoon grijs, maar heb je toch echt een heel andere kleur.

Voorbeeld van zo'n Leon:

10. Mike (Skoda 1.8T)

Anders na de respray kleurwijziging doorgeven aan de RDW, dat kost zo ver ik het weet niet gek veel geld en het is een administratieve handeling. Vind die race bleu metallic echt een vette kleur. Tevens wordt die dan nog unieker dan ie al is... een race blue metallic O1...daar zullen er vast niet veel van te vinden zijn :)

Cordoba vindt dit leuk.
  11. eriktv

eriktv Forumguru

Dat is altijd mijn fantasie geweest met mijn O1, lijkt me echt supergaaf en zeer uniek! :rockon::yeah:

Mike (Skoda 1.8T) vindt dit leuk.
  12. Mike (Skoda 1.8T)

Vandaag weer eens een update doorgevoerd aan de 'RS' , was al een lange tijd niet tevreden met het geluid in de auto met de Sony radio. Hoe je hem ook af stelde het geluid beleef blikkerig klinken.

Vrijdagmiddag heb ik de vervanger aangeschaft namelijk een Kenwood 2 dins examplaar, voorzien van bluetooth, apple carplay en andriod auto en DAB+. Had helaas tot aan vandaag geen tijd gehad om de radio in te bouwen.

Vanmorgen rond 11:30 uur met goede moed aan begonnen en alles ging vrij voorspoedig. Tevens gelijk m.b.v. de how to gemaakt door @turboturbo de temperatuursensor van de klimaatcontrole schoon gemaakt. Na alles in gebouwd te hebben begon de ellende.

De radio werkte naar behoren, DAB+ werkte goed maar Andriod auto wilde niet werken. Bleek vergeten te zijn de kabel aan te sluiten op de handremsensor. Dit heb ik geprobeerd te doen, maar kwam liep al snel tegen een probleem aan. Hoe kom je in hemelsnaam bij de handrem of sigarettenaansteker?? Weet iemand hoe je de middentunnel eruit kan halen zodat je bij deze aansluitingen kan komen??

De radio heb ik op dit moment wel werkend kunnen krijgen middels een oude usb lader in de sigarettenaansteker te zetten en de sensordraad van de radio aan de massa van de usb kabel te verbinden. Maar ik wil dit nog wel definitief oplossen natuurlijk. Wie ow wie weet dit??[​IMG][​IMG][​IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Laatst aangepast: 06-01-2019
    eriktv en turboturbo vinden dit leuk.
  13. turboturbo

turboturbo Forumguru

Ik heb vlak na aanschaf van m'n O1 voor dezelfde uitdaging gestaan want ik wilde het stukke T5 wedge lampje van de sigaretten aansteker naast de handrem vervangen (nerd-alert! :jaja:)

Ik heb daar toen ook in een topic wat advies over gekregen en wat foto's gemaakt en geplaatst toen. Ik ga even zoeken of ik dat terug kan vinden.

EDIT: gevonden. De credits gaan echter naar @Joske hij heeft me destijds geholpen aan de juiste informatie.
    Lezen vanaf hier:
    https://www.skodaforum.nl/forum/i/middenarmsteun-sluit-niet-meer.16024/page-2#post-579375

Laatst aangepast: 06-01-2019
    Cordoba en Mike (Skoda 1.8T) vinden dit leuk.
  14. Mike (Skoda 1.8T)

Thnx hier kan ik wel wat mee.
    Had al reeds op het forum gezocht...nit goed genoeg blijkbaar

turboturbo vindt dit leuk.
  15. turboturbo

turboturbo Forumguru

Stond ook verstopt in een middenarmsteun topic. Viel mij nog mee dat ik het zo rap terug vond :)

Mike (Skoda 1.8T) vindt dit leuk.
  16. Mike (Skoda 1.8T)

Wat een stof hier weer zeg . Meestal betekend dat, dat er weinig zaken zijn die aan de auto worden veranderd of dat er juist problemen zijn.

Die zijn er helaas op dit moment wel.... de Octavia staat nu inmiddels al 3 weken stil.
    Hij is kapot helaas...Motorisch gelukkig niet start meteen en loopt prima, maar het lijkt erop dat 1 van mijn remcilinders het heeft begeven en ook vast zit, waardoor de boel aanloopt en extreem warm wordt (remschrijf is al reeds blauwachtig van kleur). Zie ook op onderstaande foto.

Gezien deze nog op de nominatie staan om te worden vervangen voor 312mm schrijven (standaard bij een RS) heb ik ervoor gekozen om i.p.v. 2 losse brackets om een grotere remschrijf te kunnen plaatsen, 2 complete remklauwen van een Audi TT te halen op de sloop. Deze remcilinders werken overigens nog wel naar behoren, echter zien de klauwen er niet uit zoals ook onderstaand te zien is.

Vandaag de boel uit elkaar gehaald en ingepakt. Als alles goed gaat worden deze op korte termijn gestraald en in de juiste kleur gepoedercoat. Daarna zal ik de klauwen met nieuwe materialen verder reviseren en kunnen ze worden geplaatst.[​IMG][​IMG][​IMG]

CDK, turboturbo en Antera vinden dit leuk.
  17. Mike (Skoda 1.8T)

Na een kleine maand verder te zijn is er ondertussen een hoop gebeurd. De klauwen zijn netjes gereviseerd en in kleur gecoat. Helaas was di niet helemaal de juiste kleur waardoor ik nog even aan de bak moest. Gelukkig kon ik hier de werkplaats voor gebruiken op mijn werk zoals onderstaand te zien is.

Afgelopen week waren de laatste onderdelen ook binnen en was de revisie compleet. Vandaag was het dan eindelijk zover, de reparatie en tevens upgrade van de remmerij aan de voorzijde met enorme grote dank aan @Antera. Nogmaals enorm bedankt maat. Je weet de afspraak.

Mijn collega had via een kennis van hem een autoambulance geregeld waarop de Octavia veilig vervoerd kon worden naar de voor vele inmiddels wel bekende sleutelplek. Vanmiddag tussen de bedrijven door even een stukje mee gereden...dit heb ik echt de afgelopen weken gemist. Hij rijdt en remt weer fijn, zonder bang te hoeven zijn dat er brand ontstaat door oververhitting.[​IMG][​IMG][​IMG]

turboturbo, eriktv, Tuulster en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Cordoba

Cordoba Forumguru

Goed om weer wat van je te lezen Mike. Het groen van het naafkapje is ook bijna transparant geworden, ik ken dat wel van logo's op de neus en de kont, maar eigenlijk nooit op een naafkap gezien. Ik weet niet of het alleen deze ene is, omdat ie extra warm is geweest, of dat alle naafkapjes er zo uitzien.

19. Tuulster

Tuulster Forumguru

Mooi geworden man! :thumbsup:

20. Mike (Skoda 1.8T)

Naafkapjes zijn stickers (Ali Express) welke op geplakt zijn op blanco naafkappen. Ben er overigens 1 van kwijt geraakt...die is vermoedelijk de door de extreme warmte-ontwikkeling los gekomen en ligt nu ergens langs 1 van de wegen in nederland. Ben bezig om een nieuwe te regelen. Stickers zal ik dan ook wel weer moeten fixxen

Cordoba vindt dit leuk.

Deel deze pagina