Mijn eerste Skoda

Zeker weten...Van de week met mijn vriendin ook even over gehad...over een jaar of 2 (staan eerst nog andere dingen op de agenda) eens kijken wat de kosten zijn voor een respray. De huidige lak begint slecht te worden. Je hoeft er enkel maar naar te kijken en en zit een kras of andere beschadiging op. De wagen zal dan ook gelijk een andere kleur gaan krijgen
 

Cordoba

Forumguru
Bij mijn auto vooral de blanke lak die veel defecten begint te vertonen, maar daar ga ik me de laatste dagen niet meer druk over maken. Als je toch voor een andere kleur gaat, misschien ook quarz grey overwegen of shadow grey (zoals op de Seat Leon van de 1e generatie): dan blijft ie op kenteken gewoon grijs, maar heb je toch echt een heel andere kleur.

Voorbeeld van zo'n Leon:
seat-leon.jpg
 
Anders na de respray kleurwijziging doorgeven aan de RDW, dat kost zo ver ik het weet niet gek veel geld en het is een administratieve handeling. Vind die race bleu metallic echt een vette kleur. Tevens wordt die dan nog unieker dan ie al is... een race blue metallic O1...daar zullen er vast niet veel van te vinden zijn :)
 
Vandaag weer eens een update doorgevoerd aan de 'RS' , was al een lange tijd niet tevreden met het geluid in de auto met de Sony radio. Hoe je hem ook af stelde het geluid beleef blikkerig klinken.

Vrijdagmiddag heb ik de vervanger aangeschaft namelijk een Kenwood 2 dins examplaar, voorzien van bluetooth, apple carplay en andriod auto en DAB+. Had helaas tot aan vandaag geen tijd gehad om de radio in te bouwen.

Vanmorgen rond 11:30 uur met goede moed aan begonnen en alles ging vrij voorspoedig. Tevens gelijk m.b.v. de how to gemaakt door @turboturbo de temperatuursensor van de klimaatcontrole schoon gemaakt. Na alles in gebouwd te hebben begon de ellende.

De radio werkte naar behoren, DAB+ werkte goed maar Andriod auto wilde niet werken. Bleek vergeten te zijn de kabel aan te sluiten op de handremsensor. Dit heb ik geprobeerd te doen, maar kwam liep al snel tegen een probleem aan. Hoe kom je in hemelsnaam bij de handrem of sigarettenaansteker?? Weet iemand hoe je de middentunnel eruit kan halen zodat je bij deze aansluitingen kan komen??

De radio heb ik op dit moment wel werkend kunnen krijgen middels een oude usb lader in de sigarettenaansteker te zetten en de sensordraad van de radio aan de massa van de usb kabel te verbinden. Maar ik wil dit nog wel definitief oplossen natuurlijk. Wie ow wie weet dit??
265ed30fb6e127dceadef107a069507f.jpg
0c4a8ab5fbf1250a118954489b1fa954.jpg
947ab2043e761795a4807a4cf50f3952.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Ik heb vlak na aanschaf van m'n O1 voor dezelfde uitdaging gestaan want ik wilde het stukke T5 wedge lampje van de sigaretten aansteker naast de handrem vervangen (nerd-alert! :jaja:)

Ik heb daar toen ook in een topic wat advies over gekregen en wat foto's gemaakt en geplaatst toen. Ik ga even zoeken of ik dat terug kan vinden.

EDIT: gevonden. De credits gaan echter naar @Joske hij heeft me destijds geholpen aan de juiste informatie.
Lezen vanaf hier:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/middenarmsteun-sluit-niet-meer.16024/page-2#post-579375
 
Laatst bewerkt:
Wat een stof hier weer zeg . Meestal betekend dat, dat er weinig zaken zijn die aan de auto worden veranderd of dat er juist problemen zijn.

Die zijn er helaas op dit moment wel.... de Octavia staat nu inmiddels al 3 weken stil.
Hij is kapot helaas...Motorisch gelukkig niet start meteen en loopt prima, maar het lijkt erop dat 1 van mijn remcilinders het heeft begeven en ook vast zit, waardoor de boel aanloopt en extreem warm wordt (remschrijf is al reeds blauwachtig van kleur). Zie ook op onderstaande foto.

Gezien deze nog op de nominatie staan om te worden vervangen voor 312mm schrijven (standaard bij een RS) heb ik ervoor gekozen om i.p.v. 2 losse brackets om een grotere remschrijf te kunnen plaatsen, 2 complete remklauwen van een Audi TT te halen op de sloop. Deze remcilinders werken overigens nog wel naar behoren, echter zien de klauwen er niet uit zoals ook onderstaand te zien is.

Vandaag de boel uit elkaar gehaald en ingepakt. Als alles goed gaat worden deze op korte termijn gestraald en in de juiste kleur gepoedercoat. Daarna zal ik de klauwen met nieuwe materialen verder reviseren en kunnen ze worden geplaatst.
c734921afc5561b4781deb66ba94a522.jpg
67bce4bb57b39fba9fcffe4e0b5c40fd.jpg
b92bc510c31704420c5d71ddbdf0ef30.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Na een kleine maand verder te zijn is er ondertussen een hoop gebeurd. De klauwen zijn netjes gereviseerd en in kleur gecoat. Helaas was di niet helemaal de juiste kleur waardoor ik nog even aan de bak moest. Gelukkig kon ik hier de werkplaats voor gebruiken op mijn werk zoals onderstaand te zien is.

Afgelopen week waren de laatste onderdelen ook binnen en was de revisie compleet. Vandaag was het dan eindelijk zover, de reparatie en tevens upgrade van de remmerij aan de voorzijde met enorme grote dank aan @Antera. Nogmaals enorm bedankt maat. Je weet de afspraak.

Mijn collega had via een kennis van hem een autoambulance geregeld waarop de Octavia veilig vervoerd kon worden naar de voor vele inmiddels wel bekende sleutelplek. Vanmiddag tussen de bedrijven door even een stukje mee gereden...dit heb ik echt de afgelopen weken gemist. Hij rijdt en remt weer fijn, zonder bang te hoeven zijn dat er brand ontstaat door oververhitting.
81ef3aa245a67e02cd0356765b0a1b0d.jpg
53ddc0fdaf38d214f9074c22d1daf839.jpg
4a8bd017b6d2f44b3a1d487402c37a9f.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
54e5c05edf801658a5db50cc4a821fd6.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Goed om weer wat van je te lezen Mike. Het groen van het naafkapje is ook bijna transparant geworden, ik ken dat wel van logo's op de neus en de kont, maar eigenlijk nooit op een naafkap gezien. Ik weet niet of het alleen deze ene is, omdat ie extra warm is geweest, of dat alle naafkapjes er zo uitzien.
 
Goed om weer wat van je te lezen Mike. Het groen van het naafkapje is ook bijna transparant geworden, ik ken dat wel van logo's op de neus en de kont, maar eigenlijk nooit op een naafkap gezien. Ik weet niet of het alleen deze ene is, omdat ie extra warm is geweest, of dat alle naafkapjes er zo uitzien.
Naafkapjes zijn stickers (Ali Express) welke op geplakt zijn op blanco naafkappen. Ben er overigens 1 van kwijt geraakt...die is vermoedelijk de door de extreme warmte-ontwikkeling los gekomen en ligt nu ergens langs 1 van de wegen in nederland. Ben bezig om een nieuwe te regelen. Stickers zal ik dan ook wel weer moeten fixxen

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
niet klagen want je had ook nog geld over voor een nieuwe SM-G965F met Tapatalk

hoe we dat weten ?? ach bij elk bericht loop je er over op te scheppen....:D
Een nieuwe wat?? Skoda?? Neuh daar is geen geld voor en wil deze gewoon houden. Staat nog wel iets anders op de wish list....om hem weer helemaal strak te maken. Dat betekend op een paar punten beginnende roestvorming aanpakken, deukjes eruit laten halen en helemaal opnieuw laten spuiten in een andere kleur. Plannen zat...nu het schip met geld nog. Ook zou ik dan het liefst een eigen garage willen hebben zodat die lekker binnen kan staan doordeweeks.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan