Mijn eerste Skoda "gezinsauto"

SteefvH

Senior Member
Zet de parkeersensoren eens aan (of in achteruit zetten en blijven zitten). Dan iemand anders (of jij zelf) eens "voelen" aan de parkeersensoren. Je kan werkelijk voelen of deze werken of niet, (heb het hier ook eens op het forum gelezen), een soort vibreren zou je moeten waarnemen. (zoemen)

Doe dit bij alle 4 de sensoren eens.

De getinte ramen staan de wagen goed :thumbsup:

Vandaag even langs de dealer gegaan blijkt dat ik nog garantie heb. Uitkomst meest rechter sensor is kapot, deze week word die besteld en gespot + gemonteerd, de achterbumper word ook meteen gepolijst om wat krasjes te verwijderen en vervolgens doorzichtige folie erop.
 

SteefvH

Senior Member
Haha.. dat had ik door! Helaas moest ik vandaag werken dus de motor heeft nog maar een dagje binnen doorgebracht
 

Spector

Forumguru
Ik kwam net van m'n werk. Even een paar uurtjes aanwezig geweest op zaterdag ochtend.

Komen nog zat mooie dagen om de tweewieler uit te laten :yeehaa:
 

SteefvH

Senior Member
1e week van April even lekker een weekje er tussenuit en laat ik nou toevallig in de buurt van Lochem zijn. Dus 8 april staat er een afspraak voor een chip op maat en de 1e kat word leeg gemaakt resultaat zou ongeveer 265 a 270 pk moeten zijn met 400nm.

@Spector , van de week ook weer wezen rijden, iets minder toen ik thuis kwam. Voorvork keering helaas lek.
 

Spector

Forumguru
Mooie PK winst!! Dan laat ik je wel gaan bij het stoplicht :jaja:

Van de motor is minder, ff naar Ton of MPR :greedy:
 

SteefvH

Senior Member
@Luuk Thijssen ik zie dat jij ook ben langs geweest en iets meer heb laten doen dan alleen een chip op maat. Een vriend van mij heeft zijn Audi S3 er ook laten doen en het is echt waanzinnig! Kijk er al helemaal naar uit.
Luuk ik zie dat jou RS ook uit 2006 komt misschien even ervarings vraag. De auto heeft nu 110xxx gedraait maar de versnellingsbak vind ik een beetje hakkerig, heb jij al een keer olie ververst?

@Spector je mag het altijd proberen he;)
 

LT83

Forumguru
Mijne heeft 170.000km gelopen en de 6-bak is nou eenmaal een klein beetje stroef, vooral van 1 naar 2 bij koude start. Is natuurlijk ook logisch aangezien deze bestand moet zijn tegen aardig wat kracht. Heb zelf vanaf 100.000km nog niet de olie vervangen geloof ik. of de garage moet het een keer bij een beurt of vervangen van de koppeling meegenomen hebben. Ik heb zelf een Miltek downpipe genomen en een intake van K&N, maar wat jij van plan bent met de kat-mod en maatchip is erg lekker en veel waar voor je geld. Je kent je eigen auto niet meer terug als je dadelijk de eerste keer even vlug wilt invoegen op de snelweg ;)
 

SteefvH

Senior Member
@Luuk Thijssen duidelijk verhaal maar ik wilde het gewoon even checken misschien dat het vaker voorkomt en dat dan eventueel de olie vervangen moet worden.
Ik had ook geïnformeerd over Milltek maar vond het iets te veel geld worden voor het aantal vermogen wat erbij komt, daar in tegen vind ik het altijd wel een dikker zo'n milltek onder een auto.
 

SteefvH

Senior Member
Vandaag was het eindelijk zover. Als een klein kind stond ik vroeg bij hun voor de deur.



Alleen de vrouw en de kleine waren ook mee dus heb de gehele binnenstad van Lochem gezien en niks van de tuning. Maar ookal was ik goed geld kwijt het resultaat mag er zijn en ik ben dik tevreden. En wat een kwaliteit leveren ze af!

 

CDK

Forumguru
mooie grafiek hoor! wederom goed werk geleverd! nu tijd om er van te gaan genieten :D
 

LT83

Forumguru
Lekker resultaat voelt als een nieuwe auto na de tuning he.....zoiets van; zo had hij eigenlijk gewoon af fabriek moeten zijn ;)
 
Bovenaan Onderaan