Lijst kinderziektes etc. Octavia III

EdK

Forumguru
Tsja dan leg je dit toch even voor bij de dealer dat het met die polo niet te behappen is naar luxieburg
In de weekenden hebben ze vaak wel wat meer keuzes staan hoor.
Gaat je die polo lekker omruilen voor een Superb of iets dergelijks

Als je je mond niet opentrekt hierover naar een dealer dan kan hij ook niets regelen uiteraard .....
 

CDK

Forumguru
@Joske, hopelijk is snel gedaan met dat rammelen en @peterrapid bij jou is het er ernstiger aan toe :( balen zeg! Hopelijk hebben jullie snel die dikke bakken weer terug!!
 

peterrapid

Forumguru
Blijkbaar alle waarden aan het loggen aan verschillende toerentallen, sensoren uitmeten ... en ja ga morgen toch een andere vervangwagen gaan halen want zie het niet zitten met die Polo. Dank u allen voor de steun :cheer:
 

Joske

Forumguru
@Corné de Kluijver

ik heb zonet met de garage gebeld en heb goed én jammer genoeg ook slecht nieuws te horen gekregen.

...


het goeie: ik had gelijk, het is idd het ventilatieroostertje rechts bij de passagier

:pieker:

en dan het slechte: als het roostertje verwijderd wordt is het nadien niet meer te monteren, aangezien de pluggen dan blijkbaar afbreken. Op zich niet zo erg, ware het niet dat het desbetreffende artikel in "backorder" staat.. Maw, dit artikel is niet in Brussel en de fabriek moet het nog maken.

Gevolg: morgen kan ik om de auto, maar ga ik dus gedurende "niet verder bepaalde" tijd met een open ventilatiekanaal rond rijden.. Het monteren op zich duurt 1 minuut dus gaan ze mij bellen als het binnen is.

en ook goed nieuws: open kanaal = ook geen rammeltje meer van die kant :D
 

micky

Forumguru
ze kunnen het er toch gewoon inhangen, dat het niet vast zit is een ander verhaal natuurlijk
 

Joske

Forumguru
kan ik vragen @micky maar ik vermoed dat ze dit wel geprobeerd zullen hebben maar dat het er gewoon weer afschuift vrees ik :)
 

AndreM

Forumguru
En dus nog eentje, Betsy is beetje ziek, reeds 2e maal bij dealer, foutmelding sensor roetfilter en noodloop, eerste maal gereset en geen effect nu dus reeds 3 dagen bij dealer en het gaat niet de goede kant op, vinden niet wat er verkeerd gaat, denken aan lucht-massa meter maar zijn het niet zeker :wavecry::angry::banghead::nono::pardon:
Dus rij ik rond in een ... POLO 1.2 TDI en dit is een echte rotkar als je 150km per dag doet en een RS gewoon bent.

Doe mij denken aan mijn laatste Astra, die had ik net 5 dagen toen kreeg ik al een roetfilter foutmeldingen en dat 2 dagen voor mijn vakantie.
Dit gebeurde later gewoon 3 tot 5x per week, en ging dan gewoon weer uit.
De oplossing van de dealer was om het roetfilter handmatig te regenereren en Opel kwam 5 maanden later met een oplossing in de software.
Sindsdien heb ik de melding niet meer gehad.
 
Laatst bewerkt:

vw125

Forumguru
Mijn RS gaat 15 december ook op logement bij de garage.
Ze gaan eindelijk eens kijken na aandringen van mij vanwaar het geluid bij de koude start komt.
Ze bleven altijd volhouden dat dit normaal was en geen gevaar zou opleveren maar na contact te hebben opgenomen met het tuning bedrijf die me vertelde dat dit niet normaal was bij de nieuwe motor ben ik terug naar de dealer gegaan met men verhaal.
Nu gaan ze kijken of het effectief de kettingspanner is die dit geluid veroorzaakt.
Hoor ook sinds enkele weken soms een kloppend geluid linksvoor aan de wielen en daar gaan ze ook achter zoeken.
 

CDK

Forumguru
@vw125, wat vervelend zeg! Hopelijk valt het allemaal mee en wordt het netjes opgelost! Hou ons maar op de hoogte aub Het is niet te hopen dat er nu weer kettingproblematiek is bij de laatste generatie Octavia's!!
 

EdK

Forumguru
Oh oh wat boft die vrouw weer van je........de volle warme luchtstroom is voor haar alleen...
 

EdK

Forumguru
Doet boer harms het onderhoud en reparaties aan je wagen ??
Wel dan mag je blij zijn dat de koeienvlaai niet op de mat ligt hoor.

Maar goed met een paar stukjes dubbelzijdig tape kun je dat oude rooster er toch wel voor tijdelijk in krijgen ?
 

Joske

Forumguru
normaal binnen 4 a 5 dagen is het rooster binnen.. ik ervaar het niet als storend voor de moment :)
 

lugolux78

Forumguru
Binnenkort naar de dealer. Heb idee dat passagiersdeur steeds lastiger opengaat. Bekend mankement.
Maar we zijn al richting 30k km onderweg. Januari dus ff fixen.

Trouwens begint mijn dashboard ook te rammelen. Tijdens vakantie maar verder "analyseren". Irritant in ieder geval...
 

Joske

Forumguru
Ik heb ook het idee dat op dat gebied de bouwkwaliteit toch iets minder is.. Dashboard is echt wel gevoelig, want oftwel "imagineer" ik het mij maar in de terugweg naar huis vond ik de midden ventilatoren precies ook "rammelen" (rammelen is groot woord, maar hoorde toch wel iets..). Dus toch maar hopen dat het hem niet in het ventilatiesysteem zit ipv enkel het roostertje dat nu vervangen wordt..
 
Bovenaan Onderaan