Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Hallo,

Ik heb geen idee of ik mijn probleem hier moet melden, of een nieuw topic aanmaken.
Donderdag heb ik mijn O3 gekregen, en ik ben er heel tevreden van, laat daar geen twijfel over bestaan.

Maar sinds vandaag stopt de radio (Columbus) niet meer vanzelf uitgezet als ik het contact uitzet (keyless systeem). Ook als ik de wagen start, wordt de radio niet meer vanzelf aangezet. Het is spontaan gebeurd, ik heb daarvoor niet met de instellingen aan het spelen geweest.

Weet er iemand of dit via een instelling kan geregeld worden?
Kan ik het proberen met de fabrieksinstellingen uit te voeren, of ga ik dan een code ofzo moeten ingeven die ik niet ken? Of dien ik naar de dealer terug te gaan?
 

EdK

Forumguru
Zou zeggen gevalletje garantie dus indien dealer dichtbij is lekker hun het laten opknappen...
 
Naar dealer gaan, doe ik liever niet. Het is een leasewagen en dan moet ik 2 uur filerijden, anders neem ik gewoon het openbaar vervoer. Dus als ik het kan oplossen met een reset of zo, zou ik het graag eerst zo proberen.
 
2 uur file rijden omdat het een leasewagen is? :pieker: Bij mijn leasemaatschappij kan ik online een afspraak maken. Komen ze mijn Octa gewoon op kantoor halen en brengen ze hem terug... Anders ga ik naar de dichtstbijzijnde dealer... :thumbsup:
 
Ik heb het gevonden: zonet de handleiding aan het lezen geweest en daarin staat dat de radio uitgaat als je het contact afzet EN de deur opent. Waarschijnlijk zal ik de vorige keren eerst al de deur geopend hebben voordat ik het contact afzette.
 
Ze komen inderdaad ook bij ons op kantoor, maar dan moet ik met de wagen naar het werk rijden ipv met de trein. Vandaar de 2u file. En bij de dealer in de buurt geraak ik enkel als ik dagje verlof neem.
 

Gizzmo

Forumguru
Ik heb het gevonden: zonet de handleiding aan het lezen geweest en daarin staat dat de radio uitgaat als je het contact afzet EN de deur opent. Waarschijnlijk zal ik de vorige keren eerst al de deur geopend hebben voordat ik het contact afzette.


Heb het ook wel eens geconstateerd, maar volgens mij is het meer iets van als je de radio uitzet nadat je de motor heb uitgezet maar nog niet de deur geopend, dan staat de radio dus ook uit wanneer je de volgende weer instapt.
Dus niet handmatig uitzetten dan gaat de radio de volgende keer ook weer aan.
 
Laatst bewerkt:

woutur

Lid
Bij mij komt de rammel/resonantie bij het rechterportier ook bekend voor. Ik heb het idee dat het uit de tweeter komt. Zo rond de 1500 toeren is het het meest merkbaar.
 

micky

Forumguru
Wie heeft er problemen met grootlicht assistent? bij mij gaat hij regelmatig op grootlicht terwijl er toch een tegenligger aan komt, tevens blijft hij erg lang branden terwijl ik een voorganger benader van achteren, kortom, ik zit zelf steeds te poken om tegenliggers niet te verblinden...
 

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Dag Micky,

Bij mij doet hij het prima. Soms zelfs eerder iets te traag, in de zin dat ik al het grootlicht zou willen inschakelen, maar hij doet het nog niet. Ik kan er echter mee leven en laat het ding dus zijn gang gaan.
Ik heb het nu niet direct specifiek nagekeken, maar ik meen me te herinneren (kan ook mis zijn) dat je de gevoeligheid kan instellen via de Columbus.
 

peterrapid

Forumguru
En dus nog eentje, Betsy is beetje ziek, reeds 2e maal bij dealer, foutmelding sensor roetfilter en noodloop, eerste maal gereset en geen effect nu dus reeds 3 dagen bij dealer en het gaat niet de goede kant op, vinden niet wat er verkeerd gaat, denken aan lucht-massa meter maar zijn het niet zeker :wavecry::angry::banghead::nono::pardon:
Dus rij ik rond in een ... POLO 1.2 TDI en dit is een echte rotkar als je 150km per dag doet en een RS gewoon bent.
 

micky

Forumguru
Dag Micky,

Bij mij doet hij het prima. Soms zelfs eerder iets te traag, in de zin dat ik al het grootlicht zou willen inschakelen, maar hij doet het nog niet. Ik kan er echter mee leven en laat het ding dus zijn gang gaan.
Ik heb het nu niet direct specifiek nagekeken, maar ik meen me te herinneren (kan ook mis zijn) dat je de gevoeligheid kan instellen via de Columbus.
dat is volgens mij voor het aangaan van de gewone verlichting, die heb ik idd op vroeg staan, kan me niet herinneren dat de grootlicht assistent ook zo'n instelling heeft
 

Joske

Forumguru
En dus nog eentje, Betsy is beetje ziek, reeds 2e maal bij dealer, foutmelding sensor roetfilter en noodloop, eerste maal gereset en geen effect nu dus reeds 3 dagen bij dealer en het gaat niet de goede kant op, vinden niet wat er verkeerd gaat, denken aan lucht-massa meter maar zijn het niet zeker :wavecry::angry::banghead::nono::pardon:
Dus rij ik rond in een ... POLO 1.2 TDI en dit is een echte rotkar als je 150km per dag doet en een RS gewoon bent.
oei!

nie goe.. :troost:

De mijne staat ook bij de dealer.. ik rij momenteel in een Jetta slowmotion. Maar alleszins beter dan de vorige waar ik 2 maand mee rondgereden had: een Polo van 96 met een 1.2i in het vooronder :tegek:

Voor mijn bolide is het zoeken van waar het rammeltje komt :lezen:
 

Gizzmo

Forumguru
En dus nog eentje, Betsy is beetje ziek, reeds 2e maal bij dealer, foutmelding sensor roetfilter en noodloop, eerste maal gereset en geen effect nu dus reeds 3 dagen bij dealer en het gaat niet de goede kant op, vinden niet wat er verkeerd gaat, denken aan lucht-massa meter maar zijn het niet zeker :wavecry::angry::banghead::nono::pardon:
Dus rij ik rond in een ... POLO 1.2 TDI en dit is een echte rotkar als je 150km per dag doet en een RS gewoon bent.


O, dat is zo waardeloos, juist als je een lange rit heb rij je in kleine vervangende auto (valt 150 ng wel mee overigens ;) )
 

TL@

Forumguru
Ik heb de grootlicht assistent nog nooit geprobeerd, moet ik eens doen.

En dus nog eentje, Betsy is beetje ziek, reeds 2e maal bij dealer, foutmelding sensor roetfilter en noodloop, eerste maal gereset en geen effect nu dus reeds 3 dagen bij dealer en het gaat niet de goede kant op, vinden niet wat er verkeerd gaat, denken aan lucht-massa meter maar zijn het niet zeker :wavecry::angry::banghead::nono::pardon:
Dus rij ik rond in een ... POLO 1.2 TDI en dit is een echte rotkar als je 150km per dag doet en een RS gewoon bent.

Ik heb dat op mijn O2 ook gehad, duurt een eeuwigheid voordat ze zoiets vinden (bij mij hebben ze eerste de roetfilter zelf proper gemaakt dan een sensor en dan nog eens sensor)
Toen de O2 weg ging, was het wel in orde (min of meer)

Ligt schijnbaar aan mijn rijstijl, nooit constante snelheid, altijd volgas van gaatje naar gaatje :D

Als het lampje van de roetfilter aanging en ik reed 20km op de cruisecontrole (130km/u) dan was het weer 1000km goed.

Hopelijk is hij snel terug in orde want een Polo is niet alles als je een RS gewoon bent :cry:
 

peterrapid

Forumguru
Ben bijna aan het huilen nu, ga hem dus niet hebben voor het weekend en heb een roadtrip naar Luxemburg voor de boeg echt bagger :angry::fool:
 
Bovenaan Onderaan