Lijst kinderziektes etc. Octavia III

prosier

Forumguru
Haha apk, ik had in december apk. Ik had in sept al remblokken voor die nog maar 0.5mm hadden. Denk je dat er bij de apk iets over werd gezegd?

Not...

Ontopic, langzaam rijden en sturen kraakt bij mij ook. Heb de rubbers overal al ingespoten met silicone vet.
 

Desperado

Forumguru
Remmen hoeven niet vermeldt te worden op het keuringsrapport. Banden wel als ze onder de 2,5 mm zitten.
Maar ze hadden het zeker wel aan jou moeten melden. Sterker nog, ze hadden je eigenlijk moeten bellen met het advies om remblokken te vervangen.
 

prosier

Forumguru
Never mind, ik doe alle onderhoud zelf dus ik wist allang dat de remmen moesten. Had ook al alle schijven en blokken besteld haha.

En ik was zelf bij de apk, 15min en weg. Voor mij ok, ik check liever alles zelf. Maar voor andere eigenaren toch wel een puntje :cool:
 

Fmoon

Forumguru
Noujah, de APK is maar een momentopname. Maar ging ervandoor dat er elders niet speling in zit wat ineens kraakt (gecheck net, alles oké).

Ik vermoed dat de stabilisator stang rubbers in deze de boosdoener is. Lastige plek om ze even te vervangen maar zal ze eens goed inspuiten,wat kan ik het beste gebruiken hiervoor?, als het goed is gaat de auto toch weg als de nieuwe RS eens komt maar het is zo af en toe wel irritant dat gekraak.
 

Monteurtje

Forumguru
Remmen hoeven niet vermeldt te worden op het keuringsrapport. Banden wel als ze onder de 2,5 mm zitten.
Maar ze hadden het zeker wel aan jou moeten melden. Sterker nog, ze hadden je eigenlijk moeten bellen met het advies om remblokken te vervangen.

AC5 (Adviespunt) Als er 1 of meerdere onderdelen van het remsysteem slijtage vertonen en op korte termijn aan vervanging toe zijn. Uiteraard als de slijtage niet zo ver is dat u het voertuig moet afkeuren.
Remmen zijn ontzettend belangrijk voor de veiligheid, het is moeilijk om hiervoor een kort adviespunt te formuleren. Daarom kunt u een algemene omschrijving gebruiken voor de slijtage van de delen van het hele remsysteem

Remmen moeten wel degelijk op rapport vermeld worden. Als ze verregaande slijtage vertonen.
Ijzer op ijzer is, afkeur
 

Peterson

Actief lid
Heb m’n rapid ingeruild voor een O3 hb van december 2013.
Deze geeft slechts een paar druppels ruitensproeier achter. Al de gaatjes geprobeerd te openen maar geen resultaat. Pomp hoor je wel gaan.

Is er inmiddels bekend waar dit probleem in zit?
 

AndreM

Forumguru
Je hoort de pomp, maar pompt die wel. :arghh:
Kan ook vuil in de pomp zitten of draait hij niet of nauwelijks.
Ik zou eens kijken bij de pomp met de slang die naar achteren loopt losgekoppeld of er water met enige druk uit komt.
 

Joh@n

Forumguru
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Voor mij was het een first:

bbBGG0courk0Ht720cK3Q8Ki.jpg


Het middelste display deed niets meer, bleef gewoon zwart. Ook na uitzetten, op slot doen, ontgrendelen en opnieuw starten bleef de boel uit. Een aantal minuten op slot en daarna starten was de oplossing.
 
Indien er garantie op de wagen zit zou ik toch even met deze foto (eventueel uitgeprint) naar de dealer gaan. Je wilt niet dat het een los contact is wat wellicht loopt te vonken met alle mogelijke gevolgen van dien..
 

spikehome

Forumguru
Ik heb een keer gehad tijdens de reis naar Frankrijk dat de elektrische raam bestuurderszijde niet werkte.
Dat is erg lastig bij tol poortjes.
Op de camping garage gebeld die zei dat ik de raam motor moest resetten dus deur open etc stroom eraf en erop,
Zei dat ik ook wel de accu pool dan eraf kon halen en dat ook gedaan daarna werkte alles weer en probleem de jaren erna ook nooit meer terug geweest.
 

Octavia0112

Forumguru
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? .......Het middelste display deed niets meer, bleef gewoon zwart. Ook na uitzetten, op slot doen, ontgrendelen en opnieuw starten bleef de boel uit. Een aantal minuten op slot en daarna starten was de oplossing.

Heb dit ook al een keer meegemaakt.
Na een paar uur stil staan was het bij mij weer verdwenen. Ook niet meer gehad tot dusver.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

HarrieSkoda

Forumguru
Ik heb ook nog wel wat dingetjes die me de laatste tijd opvallen. Ben benieuwd of iemand weet waar onderstaande aan zou kunnen liggen bij het 's morgens (koud) starten van de motor:

- Krijg ik bij het omdraaien van de sleutel héél kort in het dashboard te zien: Storing voetgangersbescherming. Wat is dit, en wat houdt dit in?
- Gaat de verlichting van de knopjes van de elektrische ramen in de deur kortstondig uit, waarbij de ramen ook niet te bedienen zijn. Dit houdt ongeveer 2 seconde aan en dan doet alles het weer naar behoren.
- Springt de MIB automatisch over van radio naar USB source, terwijl ik hem de keer daarvoor toch écht op radio had laten staan. Meerdere malen meegemaakt nu, super irritant.

Zelf heb ik het idee dat de accu/dynamo het euvel is, en ja ik weet dat meten weten is, maar hier heb ik nog geen tijd/mogelijkheid voor gehad.

Wie een suggestie heeft, mag het zeggen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Lijkt me een reëele mogelijkheid inderdaad. Welke waardes zouden er ook alweer gemeten moeten worden met draaiende- en niet draaiende motor?
 

Joh@n

Forumguru
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
Ik denk dat afleveren op de 13de gewoon niet zo'n goed idee is geweest :D
Sinds vandaag heb ik namelijk een andere nieuwe feature die zich al 3x heeft voor gedaan binnen een paar uur. Ik denk dat het te maken heeft met de combinatie van warm weer (25+) en airconditioning. De motor is op het moment van starten zo goed als warm (olie 82 graden). Je start de auto in P zoals normaal, blijft heel even staan, ventilatie slaat aan en pof, hij gaat vanzelf uit:

Ik heb in het verleden nooit echt gemerkt dat hij >25 graden ook begint te stuiteren qua loop, maar sinds een tijdje (paar maanden?) is dat wel het geval. Misschien een motormanagement update geweest bij de laatste beurt in maart 2020, maar wanneer ik hem na bovenstaande uitval weer start loopt het toerental op en schudt de boel er lekker op los. Dit is een topic met een vergelijkbaar probleem:
https://www.skodaforum.nl/forum/i/1-6-tdi-hoger-stationair-vanaf-30-graden-buitentemp.41019/

Zoals jullie zien ligt hij behoorlijk en vooral onregelmatig te schudden in z'n motorsteunen.... Even later was het overigens een stuk minder heftig.
 

Joh@n

Forumguru
Zou kunnen, maar om die reden zet hij het toerental van 750 oid naar 1000+ lijkt mij? Dat afslaan voelde hetzelfde als zelf je motor uitzetten.
 
Bovenaan Onderaan