Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Jstruijk

Senior Member
Is het carkit probleem en de beschikbare oplossing nog gerelateerd aan het type headunit (Amundsen/Columbus)?
 

MartinW3

Nieuw lid
Bluetooth versie is 10.701.800. Software 1240.
Andere nummers zijn volgens mij van de navigatie.

Zover ik de forum reacties heb gezien is dit alleen voor Columbus van toepassing. Amundsen lijkt het probleem niet te hebben.
 
Vandaag is bij mijn Octavia de bovenstaande update ook uitgevoerd, en voor zover als ik nu heb gemerkt is het probleem zo goed als opgelost.
 
Een beetje voortbordurend hierop.. Ik las op het engelse forum dat model 2019 de Google Earth functie in de Columbus gaat vervallen. Ook de huidige exemplaren stoppen in de loop van het jaar.

Iemand ervaring hiermee? Ga ik dit heel erg missen?
 

Spector

Forumguru
Een beetje voortbordurend hierop.. Ik las op het engelse forum dat model 2019 de Google Earth functie in de Columbus gaat vervallen. Ook de huidige exemplaren stoppen in de loop van het jaar.

Iemand ervaring hiermee? Ga ik dit heel erg missen?
In 1 jaar tijd slechts 1 keer gebruikt, weinig ervaring om te delen maar ik zou het dus ook niet missen...
 

Joh@n

Forumguru
Carkit kwaliteit is afgelopen weken door een firmware update opgelost bij enkele mensen. Lijkt een permanente oplossing. Check je dealer.

Kwaliteit als in geluidskwaliteit? Ik had toevallig laatst 2 dagen een Superb Ambition Business mee, maar de carkit in die auto is echt zoveel beter qua verstaanbaarheid dan in mijn Octavia. Beetje AM vs DAB idee... Als dat bij de Octavia ook haalbaar is mag er de volgende beurt wel een update geïnstalleerd worden...
 
Bluetooth versie is 10.701.800. Software 1240.
Andere nummers zijn volgens mij van de navigatie.

Zover ik de forum reacties heb gezien is dit alleen voor Columbus van toepassing. Amundsen lijkt het probleem niet te hebben.
Dat is misschien voor de MIBII zo, maar voor het eerste model is de versie 3.73.0
 

MartinW3

Nieuw lid
Kwaliteit als in geluidskwaliteit? Ik had toevallig laatst 2 dagen een Superb Ambition Business mee, maar de carkit in die auto is echt zoveel beter qua verstaanbaarheid dan in mijn Octavia. Beetje AM vs DAB idee... Als dat bij de Octavia ook haalbaar is mag er de volgende beurt wel een update geïnstalleerd worden...

Update betreft ruisonderdrukking. Voor de update had ik last van enorme ruis als ik naar vaste lijnen belde. Daarna was het DAB.
 

dirkie996

Forumguru
Even iets heel anders nu. Bij m’n eerste olieverversing, is er ook ‘n terugroepactie uitgevoerd:
( 55J9) W-Achterklepbediening.
Heb nooit iets ondervonden van problemen. Weet iemand hier iets meer over? Vergeten te vragen bij de dealer
 

Joh@n

Forumguru
Even iets heel anders nu. Bij m’n eerste olieverversing, is er ook ‘n terugroepactie uitgevoerd:
( 55J9) W-Achterklepbediening.
Heb nooit iets ondervonden van problemen. Weet iemand hier iets meer over? Vergeten te vragen bij de dealer
Volgens mij is dat bij mij ook uitgevoerd. Heb er nooit iets van gemerkt ook.

Na de update is de kwaliteit perfect. Voor mij in de auto als andere kant van de lijn. HD voice kwaliteit meestal.
Nou dat geeft de burger moed! Fijn om te horen, hopelijk helpt het hier ook!
 
Vanmiddag hoorde ik wat klotsen..
Trok het rubber van de onderkant van het achterportier los en daar kwam een beste sloot water uit..

Iemand tips hoe dit te verhelpen? Want de afwater gaatjes in het rubber leken schoon, ook die in de auto. Het rubber onder de deur was wel smerig. Heb het wat schoon gemaakt maar ergens moet het verstopt zitten natuurlijk... Heb het idee dat het water vanuit de deur niet in het rubber kan om vervolgens weg te lopen..
 

widojo

Actief lid
Vanmiddag hoorde ik wat klotsen..
Trok het rubber van de onderkant van het achterportier los en daar kwam een beste sloot water uit..

Iemand tips hoe dit te verhelpen? Want de afwater gaatjes in het rubber leken schoon, ook die in de auto. Het rubber onder de deur was wel smerig. Heb het wat schoon gemaakt maar ergens moet het verstopt zitten natuurlijk... Heb het idee dat het water vanuit de deur niet in het rubber kan om vervolgens weg te lopen..

Is dat niet dezelfde kwaal als bij de Rapid?
https://www.skodaforum.nl/forum/i/water-in-achterdeuren-oplossing.34022/

Rubber blokkeert op de 1 of andere wijze gaatje(s) in de deur. Bij de Rapid moest 't rubber iets worden ingeknipt, kan goed zijn dat bij jou rubber geplakt zat of dat viezigheid de boel blokkeerde.
Water moet vrij uit de deur weg kunnen lopen. (Inknippen zou bij de O3 niet nodig moeten zijn)
 
Zal nog eens kijken als ik tijd heb.. heb vroeger een Toledo gehad met dit euvel en daar zijn toen de rubbers (onder garantie) vervangen voor een ander type; daar betrof het een ontwerp/productie fout.

Bij de O3 eigenlijk nog nooit last van gehad.
Ik zal het rubber eens loshalen en schoonmaken.. kijken of dat wat uithaalt.
 
Hey beste Skoda Octavia rijders, mijn vrouw heeft sinds april haar nieuwe Octavia aangekocht. Ze is er vrij tevreden mee. Maar er is toch wel een paar minpuntjes. Telkens als de auto rond de 2000 toeren zit maakt hij een ander geluid. De overschakeling van 1500 naar 2000 toeren maakt is er een verschil van lawaai heeft iemand hier ook al iets van opgemerkt. Het meeste vervelende is als ze op de autosnelweg rijd aan 120km/u en cruise control opzet dan zit de motor rond de 2000 toeren en dan is het eigenlijk echt vervelend je moet de radio heel luid zetten om het niet te moeten horen. Het 2de minpuntje is dit is nog maar 2x gebeurd bij het loslaten van de koppelingspedaal en neutraal zetten een heel luid kloppend geluid het is ofdat er een legertank passeerde. Ik heb dit gefilmd en aan wie ik dit toonde zeggen dat het de bute ( druklager) is. Heeft hier iemand al last van gehad. Hopende op een reactie mvg
 

tim_j

Senior Member
a
Hey beste Skoda Octavia rijders, mijn vrouw heeft sinds april haar nieuwe Octavia aangekocht. Ze is er vrij tevreden mee. Maar er is toch wel een paar minpuntjes. Telkens als de auto rond de 2000 toeren zit maakt hij een ander geluid. De overschakeling van 1500 naar 2000 toeren maakt is er een verschil van lawaai heeft iemand hier ook al iets van opgemerkt. Het meeste vervelende is als ze op de autosnelweg rijd aan 120km/u en cruise control opzet dan zit de motor rond de 2000 toeren en dan is het eigenlijk echt vervelend je moet de radio heel luid zetten om het niet te moeten horen. Het 2de minpuntje is dit is nog maar 2x gebeurd bij het loslaten van de koppelingspedaal en neutraal zetten een heel luid kloppend geluid het is ofdat er een legertank passeerde. Ik heb dit gefilmd en aan wie ik dit toonde zeggen dat het de bute ( druklager) is. Heeft hier iemand al last van gehad. Hopende op een reactie mvg
Ik heb het zelfde, koppelingset met hevel vervangen en druklager, maakt niets uit. Lawaai met toeren maken ervaar ik niet
 

Fmoon

Forumguru
Auto kraakte altijd wel een beetje bij schuin oprijden van drempeltje. Nu begint die te kraken bij langsgaan rijden en insturen. Twijfel of dit mogelijk de veerpootlagers zijn of de rubbers gewoon wat oud aan het worden zijn van de stabilisatorstang of draagarm. APK is die vloeiend door gekomen onlangs dus vermoed niks ergs. Iemand eventueel tips voor het invetten? Of herkenbaar gekraak?
 
Bovenaan Onderaan