Lijst kinderziektes etc. Octavia III

auriga

Forumguru
@Forrest : De duitsers zijn er heel blij mee want die betalen wegenbelasting per grootte van je motorinhoud. De mazzelaars...

Voor een o3 greenline (1598 cm3/ 85 g CO2 ) betaal je in Duitsland 152 euro wegenbelasting (KFz steuer)
Voor de dikke o3 RS (1998 cm3 / 149g CO2) betaal je 298 euro
Per JAAR welteverstaan!!
En als ze daar in 2016 tol gaan invoeren krijgen ze dit terug als korting op de wegenbelasting.In ons kikkerlandje is dit een slordige 1200 euro per jaar. #Roverheid
ImageUploadedByTapatalk1415432238.362644.jpg
 

Gieliovd

Forumguru
Mensen we moeten ons niet blindstaren op een lijstje.

Ik heb toevallig een maandagmorgen auto welke al voor alles en nog wat in de garage heeft gestaan, maar ik ken zat mensen die nog nooit bij de dealer zijn geweest.

Het internet staat vol slechte ervaringen, maar weinig goede. Zo is de mens. Altijd zeiken, weinig lof.

Voor mijn geval is er garantie. Nieuwe aandrijfassen, nieuwe stuurbediening, nieuwe aircopomp, nieuw expansie ventiel airco, nieuwe USB aansluiting, alles nieuw....

En olie, ik heb maar aandelen bij Shell gekocht ondertussen. De motor draait op mengsmering. Ik zie duidelijke slijtage sporen op de nokkenassen door de vuldop....

Maar of je dat als representatief mag beoordelen, ik denk het niet. Wel zou ik privé nooit van mijn leven een 1.2 TSI met DSG 7 aanschaffen met deze kennis.

Inderdaad... There's no substitute for displacement. Een groter blok welke het makkelijker heeft is en blijft toch beter dan zo'n klein torretje.
 

octaafje IV

Actief lid
@Gieliovd: Na hoeveel kilometers (in totaal) heb je dit allemaal voor elkaar gekregen? Bizar gewoon.
Zelf gelukkig, sinds 1969, nooit meegemaakt, behalve dan dat gebroken gaskabeltje van een Kever.
 

adee

Senior Member
Een van de genoemde kinderziektes is een rammel in het rechtervoorportier. Daar heb ik ook last van gehad. Tot vandaag. Vanmorgen heb ik mijn auto met Eibach veren laten verlagen en wat schetst mijn verbazing? Rammel uit het rechtervoorportier verdwenen.
Heeft iemand hiervoor misschien een verklaring?
 

adee

Senior Member
Zou kunnen inderdaad; auto is toch ook een soort van klankkast. Misschien leek het dat de rammel in het rechtervoorportier zat. In ieder geval leek ie op het gehoor daar vandaan te komen...
 

Forrest

Actief lid
Herkenbaar dat je niet altijd de juiste plek kan vinden waar het geluid vandaan komt. Ik dacht bijvoorbeeld onlangs dat mijn achterbanden begonnen te cuppen. Wat bleek achteraf, wiellager rechtsvoor kapot.

Wellicht zat de bekleding van de wielkast niet helemaal goed vast
 
  • Leuk
Waarderingen: adee
@ertromp : Beetje simpele reactie! lees de verhalen over dit euvel vd rest vd forumleden.....niks Efteling maar ervaringen van andere mensen op dit forum en mijn dealer. Trouwens zeer nette mensen en oog voor detail voor iedere klant! Ik ben erg blij met deze dealer. Hebben tot 2x toe mijn motor ,lees nokasteller en ketting,onder 100% coulance vervangen. Dit terwijl de auto al 4 jaar oud was..grote klasse
Klein bedrijf maar grote passie voor skoda.....en de klant
 

ertromp

Forumguru
@ertromp : Beetje simpele reactie! lees de verhalen over dit euvel vd rest vd forumleden.....niks Efteling maar ervaringen van andere mensen op dit forum en mijn dealer. Trouwens zeer nette mensen en oog voor detail voor iedere klant! Ik ben erg blij met deze dealer.
Klein bedrijf maar grote passie voor skoda.....
Niets geen simpele reactie! Ik heb hier op het forum nog nergens gelezen over water in dorpels waarvoor extra gaten in de deuren geboord moeten worden. Een dorpel is al iets anders als een deur by the way. Dus waar je dealer het over heeft?! Kan best een bedrijf zijn met passie voor Skoda maar nav jou post vraag ik me af of ze verstand hebben van Skoda
 

ertromp

Forumguru
@Falkyoostenrijk : wellicht een betere omschrijving: er blijft water OP de dorpel staan.
En de afwater gaatjes in de deur moeten vrijgemaakt worden doordat de deurrubbers deze blokkeren. Dat is meer een klacht wat zowel op O3 als Rapid voorkomt. Hiertoe worden er zeker geen extra gaatjes geboord! Het gaatje in de deurrubber ter plaatse van het gaatje in het portier wordt vergroot. Dat is de kern. Beide dus; water op dorpel en gaatjes deurrubber / portier zijn aparte issues
 

micky

Forumguru
Overigens gaan minder kieren en minder weerstand voor lager verbruik niet samen met meer windgeruis, windgeruis is per definitie weerstand van lucht, geluid onstaat doordat de luchtstroom (of een deel ervan) van richting veranderd door een opstakel
 

Gieliovd

Forumguru
@Gieliovd: Na hoeveel kilometers (in totaal) heb je dit allemaal voor elkaar gekregen? Bizar gewoon.
Zelf gelukkig, sinds 1969, nooit meegemaakt, behalve dan dat gebroken gaskabeltje van een Kever.
De wagen staat nu op 35k maar het meeste was al een stuk eerder.

Enne... Voel me aangesproken met "voor elkaar gekregen" maar heb er toch echt weinig aan kunnen doen.
 

Gizzmo

Forumguru
Enne... Voel me aangesproken met "voor elkaar gekregen" maar heb er toch echt weinig aan kunnen doen.


Doet mij denken aan een kennis met een Toyota Avensis, continue problemen en iedereen stak de draak met hem dat die problemen had met een Toyota.
Volgende auto werd een Alfa, nou, maak je borst maar nat zeiden we, en wat denk je, nooit geen problemen meer gehad :)
 

lugolux78

Forumguru
Tip:

Gebruik je de ECO modus in de select drive mode maar heb je even wat meer "vermogen" nodig dan kan dit via een kick-down op gaspedaal. Werkt uiterst goed. Kick-down schakelt voor de periode dat je "plankvoet" rijdt naar sport om zodat je sneller gasrespons krijgt.

Probeer het een keer.
Getest op 2.0 TDI 150hp
 

Bartmen

Nieuw lid
Ik heb mijn Octavia nu een aantal weken in bezit. De volgende zaken zijn mij opgevallen:

  • Scheef gemonteerd dashboardkastje
  • Water afstromend van de dorpel, te goede rubbers
  • Rammel in rechter portier
  • Comfortsluiting raam bestuurdersportier werkt niet
  • Melding dat er getankt moet worden aangezien er nog slechts 75 km kan worden gereden. Bij het tanken blijkt er maar 37 liter in te gaan (1.6 tdi DSG)
Voor wat betreft de comfortsluiting en brandstofindicatie lijkt het mij een duidelijk verhaal. Weten jullie of het dashboardkastje, de dorpel en de rammel in het rechterportier inmiddels voor de dealers ook een bekend verhaal zijn?
 

Joske

Forumguru
Ik ga morgen langs voor mijn rechterportier alleszins.. En ik ben zeker niet de eerste of enige ;)
 
Bovenaan Onderaan