Lijst kinderziektes etc. Octavia III

Hans_RS

Forumguru
bedoelen jullie met comfortsluiting dat de knop van het raam wat lastig reageren? Want dat heb ik anders ook wel.
 

Bartmen

Nieuw lid
Bij mijn vorige Octavia (O2) was het mogelijk het raam, door de schakelaar door te drukken (dus door de eerste weerstand) automatisch volledig te openen of sluiten. De schakelaar in de O3 kent ook twee weerstanden, alleen zit er geen verschil in functioneren.
 

Joske

Forumguru
Vandaag bezoekje aan garage gedaan betreft het rammeltje dat zich ergens rechts vooraan situeert..

Chef is met mij mee gereden en erkende het geluid vrij snel, oef, ik beeld het me toch alvast niet in ;). Hij dacht dat het voornamelijk uit het dashboardkastje kwam.. dus bij openen leek het te verdwijnen of toch te minderen. Maar ik gaf aan dat er dan ook de mogelijkheid bestond dat deze als klankkast fungeerde voor een geluid dat ergens anders ontstaat..

Maar goed, na wat duwen aan het kastje en vasthouden, openen, terug dicht.. het geluid was weg :)
Dan nog wat spray aan de plastic borgpennetjes van het deurtje en ik rij van de parking...


Wat dacht je nu.... direct dat geluid terug! pffff :mad:


Alé, ik rechtsomkeer gemaakt en terug naar de garage. Afspraak ingepland voor komende donderdag, dan gaan ze er een dagje mee testen.. ben benieuwd wat er gaat uitkomen. Ik ga zelf aan dat er nog mensen waren met klachten over het rechterportier (bekleding) maar daar had hij nog geen enkele melding van gehad..

Ik rij terug naar huis en foefel ondertussen nog wat aan dashboardkastje, mijn A-stijlbekleding, etc.. totdat ik stevig druk op het ventilatieroostertje... En wtf? het geluid was weg? :facepalm:

Ik ga dit nog uitgebreider testen en dan kan ik dit meenemen naar de garage om ze alvast mss eerst naar dat te laten kijken..

Ik probeerde het los te halen maar dat is toch niet zo evident eigenlijk, bang om iets kapot te doen denk ik ;)


 

Mettes

Forumguru
Ook ik was deze morgend bij de dealer voor het rammelgeluidje ter hoogte van de rechter deur.
Wat denk je? Rammel was verdwenen en ook niet meer te simuleren.
Volgens mij door de lage buitentemperatuur was het geluidje verdwenen.
Nu had ik ook nog het probleem dat de bestuurdersdeur bij het openen klemde.
Dit probleem is wel opgelost.Raamkader bleek een beetje geforceerd te zijn.(kende dit probleem al van eerste dag)
In de namiddag nog een ritje gedaan en ja hoor,daar is dat verdomde gerammel weer.:(
 

jvdb

Actief lid
Vandaag bezoekje aan garage gedaan betreft het rammeltje dat zich ergens rechts vooraan situeert..

Chef is met mij mee gereden en erkende het geluid vrij snel, oef, ik beeld het me toch alvast niet in ;). Hij dacht dat het voornamelijk uit het dashboardkastje kwam.. dus bij openen leek het te verdwijnen of toch te minderen. Maar ik gaf aan dat er dan ook de mogelijkheid bestond dat deze als klankkast fungeerde voor een geluid dat ergens anders ontstaat..

Maar goed, na wat duwen aan het kastje en vasthouden, openen, terug dicht.. het geluid was weg :)
Dan nog wat spray aan de plastic borgpennetjes van het deurtje en ik rij van de parking...


Wat dacht je nu.... direct dat geluid terug! pffff :mad:


Alé, ik rechtsomkeer gemaakt en terug naar de garage. Afspraak ingepland voor komende donderdag, dan gaan ze er een dagje mee testen.. ben benieuwd wat er gaat uitkomen. Ik ga zelf aan dat er nog mensen waren met klachten over het rechterportier (bekleding) maar daar had hij nog geen enkele melding van gehad..

Ik rij terug naar huis en foefel ondertussen nog wat aan dashboardkastje, mijn A-stijlbekleding, etc.. totdat ik stevig druk op het ventilatieroostertje... En wtf? het geluid was weg? :facepalm:

Ik ga dit nog uitgebreider testen en dan kan ik dit meenemen naar de garage om ze alvast mss eerst naar dat te laten kijken..

Ik probeerde het los te halen maar dat is toch niet zo evident eigenlijk, bang om iets kapot te doen denk ik ;)




Ook eens testen. Zit nl met zelfd geluid. Wel enkel in sport modus en komt op op 4000 toeren :)
 

vw125

Forumguru
Ook eens testen. Zit nl met zelfd geluid. Wel enkel in sport modus en komt op op 4000 toeren :)


Dat is dus het fake geluid dat je hoort als je hem in sport modus zet, door in hogere toeren te gaan gaat het meer lawaai maken en meer trillingen maken ter hoogte van het handschoenkastje.
 

vw125

Forumguru
Dat is de sound generator en die zit net ter hoogte van het handschoenkastje onder de wisser.
Ik heb dat vervelend geluid ook als ik boven de 4000 toeren ga in de sport modus en anders geen last van.

index.jpg
 
@vw125: wat zegt de dealer hier over en hoe kan je het repareren? Ik krijg mijn auto over 2 weken en heb geen zin in onnodige repararties. Dit kan ik mooi voor de afleverbeurt aangeven
 
@vw125: bedankt voor je antwoord. Het is wel interessant dat zoveel memsen dit aangeven. Wij hebben er nu inmiddels 30 op de zaak en niemand nog over gehoord...misschien heeft het met het montageproces te maken en een beetje geluk.... hopelijk beleef ik een hoop plezier aan mijn nieuwe auto net als dat ik met mijn superb heb gehad. die,had nooit problemen.... Ik rij de auto prive dus al dit nieuws zet mij aan het denken of ik de juiste beslissing heb genomen en niet had moeten wachten op de nieuwe superb volgend jaar...
 
@vw125: Mijn collega rijdt een diesel, die heeft geen last van zn rechterportier en vreemde geluiden. WEL is zijn homokineet linksvoor al kapot na 20000km. EN inderdaad veel water uit zijn portier. Hij gaat het rubbere gedeelte groter maken zodat het water niet of minder in de dorpel blijft staan. Hij had smorgens na een nachtelijke regenbui al 2x zeiknatte schoenen. Dat vond hij niet tof!..
 

Joske

Forumguru
Je zou toch verwachten dat je collega na >20.000km weet dat hij niet zo dicht bij zijn auto moet gaan staan als ie de deur open trekt? :laugh:
 
Bovenaan Onderaan