Kwaliteit carkit

MCA

Lid
Ter informatie:

Ik heb dit probleem vandaag besproken met mijn dealer en deze gaf aan dat dit inmiddels een bekend probleem is. Binnenkort wordt een regelkastje van de carkit/infotainment console vervangen. Ik ben benieuwd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Blijft toch merkwaardig die PON club. Mijn auto is daar voor een beurt geweest enkele weken terug en toen hebben ze er een prop watten oid in gedaan maar met 0 effect. Over deze oplossing heb ik ze totaal niet gehoord.
 

B.Stuurder

Forumguru
Toevallig vertelde de servicemanager van mijn dealer hierover toen ik laatst bij de dealer was. (Overigens was mijn auto daar voor reparatie aan de elektrische achterklep, vervangen van de dempers, die niet aanwezig waren zodat er niks gerepareerd is ?!? Ik snap niks van de dynamiek van dit soort zaken bij de dealers)

Hij had het over de constructie van de auto, waardoor er wellicht wind langs de microfoon suist en zo de klachten veroorzaakt. Een beetje het omgekeerde probleem van wat ik hier al eerder heb gezien: druk op de oren vanwege te weinig ventilatie.

Als ik hier lees dat er bij stilstaand bellen geen probleem is en ook niet als de microfoon uit de behuizing hangt, ben ik geneigd te geloven dat dit het probleem is. Ik heb zelf geen last, maar misschien is het te proberen om de microfoon ingang in de dakconsole af te schermen, zodat er geen lucht direct langs de gaatjes kan stromen? Wanneer dan de kwaliteit wel goed is, dan is dat de oorzaak. Dit kun je al proberen door het bijvoorbeeld met je hand af te schermen.
Als dit de oorzaak is, dan heeft vervangen van microfoons, software en hele units geen zin, het plaatsen van de microfoon elders of een kapje die de gaatjes in de console afschermt wel.
 

MartinW3

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Al ruim 6jaar plezier van de Skoda Octavia III. Nu sinds enkele weken een nieuwe 1.5 DSG Style Business. Hiervoor een 1.4 DSG Elegance Business Line. (lease) Lees de bijdragen op het forum al een tijd maar wilde nu toch ook gaan bijdragen.

Ik heb sindsdien eerste keer bellen met een vaste lijn problemen met de carkit in de nieuwe wagen. Echt bizar, en in de 1e week rijden. Enige wijziging in de apparatuur/situatie is dat ik een nieuwe auto heb. Telefoon en berijder zijn niet gewijzigd. Wederom een Columbus systeem.

Als ik met mensen bel via GSM is de verbinding super. (echt HD voice) Zodra je belt met een vaste lijn is er de bekende ruis. Aangezien ik geregeld vergadering in de auto heb, ben ik een paria geworden..... :( Mute knop werkt maar is voor mijn inbreng niet echt productief.

Garage in Ede is er mee aan de gang. Resultaat tot op heden is dat de klacht is bevestigd maar er geen oplossing vanuit PON is. Probleem ligt bij de fabriek. Er zijn ook opnames gemaakt.
Ik ga er ook een melding van maken bij de beheerder van mijn werkgever, want het is onacceptabel. Hier koop je zakelijk geen auto voor. Onwerkbaar.

Heb vanavond de reset suggestie uitgevoerd die een paar bijdragen geleden zag staan. Morgen proberen of er verbetering is.
 

Mali

Forumguru
Hoi Martin welkom bij de club,

Ik rij helaas al mee sinds oktober vorig jaar.
Is sindien voor mij veel rustiger geworden in de auto, daar ik bellen in de auto zoveel mogelijk vermijdt.
Maar blij ben ik er niet mee maar ik hoop iedere dag op een oplossing vanuit skoda.
 

MartinW3

Nieuw lid
In de reacties heb ik de combinatie met vaste lijn nog niet aangetroffen. Herken je dat? GSM bellen is echt kristalhelder. Mensen geven dit dagelijks aan. Vaste lijn bellers juist andersom. Sterke ruis die de indruk geeft dat ik 400km/u rijd.

Hoop ook dat er snel een oplossing komt. We liggen op de knieën, duimen mee, fingers crossed.
 

Mali

Forumguru
Ik bel via voip (Kpn one) en alle collega’s die ik bel vast of mobiel ervaren hetzelfde probleem.
Via apple car play of bleutooth geen verschil.
Alleen bij mij na harde reset het eerste gesprek gaat goed.
Momenteel gebruik ik mijn phonak neklus icm mijn gehoor apparaat en dat gaat goed met gesprek aannemen.
Maar zelf bellen moeilijk.
 
Goedemorgen allemaal,

Vers van de pers moet ik mij helaas ook aanmelden voor de club.
Sinds afgelopen vrijdag in het bezit van de Octavia III style business en ook ik krijg verschillende reacties dat je bij een carkit niet je telefoon alsnog moet gebruiken en deze even in de auto moet houden i.p.v. buiten het raam.
Het is wel jammer van de auto gezien hij uitermate heerlijk rijd, echt een genot.

Ik ben zojuist de sleur ingegaan na het gesprek met de dealer (Heron Zwaag), deze gaf aan of ik vanmiddag (kan nu niet laten horen i.v.m. werk) terug wilde bellen op hun directe nummer en zo de klacht van mij met eigen oren te kunnen horen en vast te stellen.

Ik gaf wel al direct aan dat er verschillende topics te vinden zijn op het Skoda forum waar ook oplossingen waren aangeboden zonder enig effect.

Ik volg deze topic maar al te graag en als ik (nieuwe) ontwikkelingen heb laat ik het weten.
 
Je moet niks hoor, aanmelden is geheel vrijwillig.
Wat wel wordt gewaardeerd is dat je je even voorstelt via het daarvoor bedoelde forum.

Klopt, maar het was ook niet de club alszijnde Skodaforum maar meer de club van het carkit probleem.
Heb mij inderdaad wel even netjes voorgesteld aan iedereen, Hakar.
 

B.Stuurder

Forumguru
Wederom een Columbus systeem
Is het nieuwe columbus systeem wel dezelfde als de oude? Ik heb het idee dat de Columbus die ik in mijn pre FL auto heb, de CES onder de Columbus is in de hedendaagse auto's. Misschien is daar een oorzaak te vinden, iemand de CES onder de Columbus in een FL auto met dezelfde problemen?
 
Is het nieuwe columbus systeem wel dezelfde als de oude? Ik heb het idee dat de Columbus die ik in mijn pre FL auto heb, de CES onder de Columbus is in de hedendaagse auto's. Misschien is daar een oorzaak te vinden, iemand de CES onder de Columbus in een FL auto met dezelfde problemen?

Ik heb de 9,2" columbus in octavia 3 FL (neem aan dat je met FL face lift bedoelt)
Mits ik je niet goed begrijp, kan ook.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb de 9,2" columbus in octavia 3 FL (neem aan dat je met FL face lift bedoelt)
Mits ik je niet goed begrijp, kan ook.
Ja FL is FaceLift. Kijk, de Columbus die ik heb is geen 9,2". Wat nu waarschijnlijk de Amundsen heet was voorheen de Columbus. Aangezien de functionaliteit van de "oude" Amundsen ook anders was dan de functionaliteit van de "oude" Columbus, zou dat wellicht nu van invloed kunnen zijn? Daarom ben ik benieuwd of mensen met een "nieuwe" Amundsen (als dat nu nog zo heet, het model CES onder de Columbus 9,2") óók deze problemen hebben.
 
Misschien overbodig, maar voor diegene die er last van hebben en toch graag gebruik willen maken van de carkit.
Ik heb vandaag uitvoerig getest. Bij spraak is het geluid lang niet zo erg. De herrie ontstaat alleen als je stil bent.
Via de scrol knop op je stuur de optie mic uitzetten klaar zetten en snel kan schakelen naar mic uit als je klaar bent met praten. Dit maakt het telefoongesprek toch een heel stuk aangenamer voor de ander.
Dacht ik deel deze bevinding wel even.
 

Mali

Forumguru
Hands free en toch druk met je handen ;) .
Dank voor je uitleg en zou betekenen dat de ruisonderdrukking niet goed werkt.
Was het mijn prive auto geweest had ik allang een andere microfoon gekocht draden omgesoldeerd en dan op de geadviseerde plaats van Parrot ( op stuurkolom voor de km teller)geplaatst om eea uit te proberen.
 

Rallye

Forumguru
Kijk, de Columbus die ik heb is geen 9,2". Wat nu waarschijnlijk de Amundsen heet was voorheen de Columbus. Aangezien de functionaliteit van de "oude" Amundsen ook anders was dan de functionaliteit van de "oude" Columbus, zou dat wellicht nu van invloed kunnen zijn? Daarom ben ik benieuwd of mensen met een "nieuwe" Amundsen (als dat nu nog zo heet, het model CES onder de Columbus 9,2") óók deze problemen hebben.

Nee, het verschil tussen de MIB2 Amundsen en de Columbus is volgens mij, ook met de touchsscreen-versies van beide, zoals in de FL Octavia, hetzelfde gebleven: de Amundsen navigeert van de SD-kaart, terwijl de Columbus van de harde schojf navigeert. Volgens mij is de nieuwe Amundsen niet de oude Columbus.
 

N071

Nieuw lid
Ter informatie:

Ik heb dit probleem vandaag besproken met mijn dealer en deze gaf aan dat dit inmiddels een bekend probleem is. Binnenkort wordt een regelkastje van de carkit/infotainment console vervangen. Ik ben benieuwd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deze week is de module vervangen en het lijkt erop dat dit inderdaad het probleem was. Geen klachten de afgelopen dagen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan