Kwaliteit carkit

PieterB

Nieuw lid
Zojuist heeft de Skoda dealer de microfoon vervangen en ik moet zeggen dat het een wereld van verschil is! Dit heeft voor mij dus het probleem opgelost.
De dealer heeft bij mij hetzelfde gedaan, helaas zonder dat het een wereld van verschil is. Er is iets minder ruis, maar krijg nog steeds de de opmerking "ik versta u niet" of "rij je met de ramen open" :cry:
De dealer had geen ander alternatief dan het nu wel bij de importeur neer te leggen, ben bang dat er niet direct een oplossing komt. Gebruik nu een soortgelijk bluetooth oortje als Dirk27, de noise cancelling hiervan is zo goed dat men niet hoort dat ik in de auto zit. Zelfs niet met de ramen open.......
Het is zoals bathingbob aangeeft: Best triest dat je anno 2018 niet een fatsoenlijke carkit kunt implementeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali

jongetje

Forumguru
Het is zoals bathingbob aangeeft: Best triest dat je anno 2018 niet een fatsoenlijke carkit kunt implementeren.
Best wel vreemd dat dit probleem met de facelift in 2017 (en de nieuwe amundsen en columbus) is gekomen. Er is iets negatief veranderd. Ik hoop dat iedereen zich meld zodat pon hier ook de urgentie van inziet.
 

Mali

Forumguru
Vanmiddag de garage nog even gebeld maar helaas nog geen nieuws.
Zit momenteel in een sociaal isolement mijn collega’s bellen me niet meer als ik in de auto zit .
Dus nog even volhouden.
Alleen mijn garage heeft al een aardige lijst met auto’s met deze problemen
 

widojo

Actief lid
Dit kwam ik op het Duitse Skoda forum tegen (tekst ingekort).

Gute Nachricht!
Also, mein Skoda war gestern auch in der Werkstatt wegen dem Problem mit der Freisprechanlage/Spracherkennung. Die haben ein neues Softwarepaket aufgespielt. Laut Werkstatt ist das pro Fahrgestellnummer hinterlegt.

Laut angerufener Gesprächspartner bin ich nun gut zu verstehen!
Also bei mir hats tatsächlich was gebracht. Wie gesagt, was die genau gemacht haben, kann ich nicht sagen, aber vielleicht hilft das ja doch dem einen oder anderen!
Viel Glück


Vrij vertaald, ja er is een software update beschikbaar en dit geeft een duidelijke verbetering.
Overigens krijg ook ik (O3 bj2014) klachten over verstaanbaarheid, alleen bij de oude versies moet er meer gebeuren.

Hele verhaal: https://www.skodacommunity.de/threads/freisprecheinrichtung-miserable-quatitaet.117894/page-5
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali

PieterB

Nieuw lid
Zit momenteel in een sociaal isolement mijn collega’s bellen me niet meer als ik in de auto zit .
Komt me bekend voor, voel me zo langzamerhand een beetje Remi uit Alleen op de wereld.
Vorige week een telefoontje van de dealer met de mededeling dat ze er op dit moment verder niets aan kunnen doen en dat het wachten op een oplossing :koffie: van Skoda is....:cry:
Mijn voorstel om het infotainment systeem dan maar te vervangen door een voorgaand model kon men wel begrijpen maar was helaas geen optie. Het blijft vreemd dat een oortje van de Action van een paar euro beter werkt dan een systeem van een paar duizend euro.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali

RobbeySkoda

Nieuw lid
Mijn voorstel om het infotainment systeem dan maar te vervangen door een voorgaand model kon men wel begrijpen maar was helaas geen optie. Het blijft vreemd dat een oortje van de Action van een paar euro beter werkt dan een systeem van een paar duizend euro.

Dit is dus wat mij zo enorm irriteert. Het is een systeem van een paar duizend euro waar ik gedurende mijn leasetermijn wel voor betaal. Ondertussen speelt dit probleem al meer dan een half jaar en komt skoda niet met een oplossing. Ik vind de manier waarop Skoda om gaat met dit probleem echt kansloos.
Het is niet erg dat je het probleem niet kan verhelpen, maar kom dan in ieder geval met een tijdelijk alternatief (al is het een headset van de aldi).
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali

Mali

Forumguru
Vandaag mijn leasebedrijf maar aan het werk gezet, rij nu alweer 7 maanden en 31.000 km met een carkit wat niet goed werkt.
Ben benieuwd of zij wat druk kunnen uitoefenen zij zijn de eigenaar ten slotte.
Garage gebeld om een afspraak voor een servicebeurt te maken en het carkit issue op te lossen, de servicebeurt was geen probleem het andere wel.

Ben niet boos maar de teleurstelling word wel bij ieder telefoongesprek groter.
 

WaMeLiNoS

Nieuw lid
Toevallig is mijn auto vorige week voor de beurt weg geweest en heb ik dit ook weer gemeld. Ze hadden eerst het probleem niet geconstateerd (klein stukje gereden in de bb kom) maar wisten me wel te vertellen dat ze dit niet voor de eerste keer hebben gehoord en dat er nog steeds geen oplossing is.

Heb er steeds minder fiducie in dat het nog goed gaat komen...
 

Mali

Forumguru
Via Facebook Skoda Nederland ook maar eens mijn hart gelucht .
Kreeg wel gelijk een privé bericht of ze me konden helpen, nou ja graag zelfs.

Zal wel niks helpen , waarschijnlijk een zoethoudertje.
 

RobbeySkoda

Nieuw lid
Via Facebook Skoda Nederland ook maar eens mijn hart gelucht .
Kreeg wel gelijk een privé bericht of ze me konden helpen, nou ja graag zelfs.

Zal wel niks helpen , waarschijnlijk een zoethoudertje.

Wat wouden ze doen om te helpen dan? Ik ben wel nieuwsgierig of dit ook maar iets helpt. Ik heb zelf geen facebook, dus dit kan ik helaas niet doen. Ik heb ze laatst wel aan de telefoon gehad, maar hier werd hulp geweigerd. Ik kreeg te horen dat mijn garage maar een ticket in moest schieten bij de technische dienst van Skoda.

Naar mijn weten heeft mijn garage dat al maanden terug gedaan.... ik zal ze van de week maar weer eens bellen of ze al wat gehoord hebben.
 

Mali

Forumguru
Geen idee wat ze doen, geeft alleen wel mijn onmacht weer dat ik zulke wegen moet bewandelen.
Als het mijn privé auto was geweest had ik wel iets anders ingebouwd maar daar het een leaseauto betreft krijg ik geen toestemming van mijn werkgever.
Ik dank dat ik zou beginnen met een parrot microfoon te solderen aan de microfoon stekker en dan de microfoon net als ik vroeger ook had achter het stuur voor de kmteller zou plakken.
 

Mali

Forumguru
Niet bellen in de auto is de beste optie, ook lekker veilig.
Nieuwe reclame slogan voor Skoda , wij maken het autorijden nog veiliger- uw carkit is van dusdanige kwaliteit dat u vanzelf niet meer belt in de auto . ,-)
 

Mali

Forumguru
Vanmiddag reactie gekregen op 1 van mijn vele verzoeken.

Geachte heer ,

Zoals afgesproken heb ik navraag voor u gedaan met betrekking tot de problemen met uw Columbus systeem.

Mijn collega van de afdeling techniek heeft bevestigd dat de auto hier in Leusden is geweest voor technisch onderzoek. Naar aanleiding daarvan is het probleem geëscaleerd naar de ŠKODA fabriek. De fabriek werkt momenteel onder hoge druk aan een oplossing. Echter een termijn kunnen zij ons niet geven. Zodra er een oplossing is zal u daarover, via de dealer, geïnformeerd worden.

Het spijt mij dat ik op dit moment niet meer voor u kan doen. Zodra er een oplossing is zal u daarover, via de dealer, geïnformeerd worden.



Met vriendelijke groet,


ŠKODA Customer Care
nTeIILXeVfphX9JwXDM9qSBjfzcVR28Mw3QIT5LyWwVk_cQ-prUNxzelKSORC1d4Kmf_2cdfgIm5ExzMbA5PQUH8BKvKh5MU8WJ57K81V0aoACYG50KUThijhqYYsMFd0ihTfzU-Y53wgYB272Te_DsZEDTsNqnHyBkZk94oyy4LMgVvXf2JM11xWKN506VXYI6f=s0-d-e1-ft
 

N071

Nieuw lid
Ter informatie:

Ik heb dit probleem vandaag besproken met mijn dealer en deze gaf aan dat dit inmiddels een bekend probleem is. Binnenkort wordt een regelkastje van de carkit/infotainment console vervangen. Ik ben benieuwd!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Mali

Forumguru
No71, dank voor je info.
Mag inderdaad wel hopen dat het opschiet.
Ik gebruik sinds kort een phonak remote Control om met mijn gehoor apparaat handsfree te kunnen bellen in de auto.
Het werkt goed maar gebruik het liever niet, maar het gesprek aannemen gaat goed maar zelf bellen niet.
Maar het is triest dat ik nu al meer dan 40.000 km rond rij met een carkit wat niet goed werkt.
€300,- die dit apparaat kost zal ik wel niet terug krijgen van Skoda.
 
Bovenaan Onderaan