Kwaliteit carkit

PieterB

Nieuw lid
Mijn auto is deze week voor de update van het "infotainment systeem" naar de dealer geweest en het resultaat is dat het "open ramen" geluid is verdwenen:yeah:. Men zegt bijna niet te horen dat ik vanuit een rijdende auto telefoneer.
 

PieterB

Nieuw lid
De microfoon werkt nu bijna te goed. Tijdens het bellen kan ik niet meer "stiekem" een snoepje uit de verpakking halen, want dit kan men nu duidelijk horen.:D
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali

MadDog2K

Actief lid
Welke firmware staat er nu op bij de mensen waar dit gefixed is met een update?

Huidig voor mij is :

Hardware: H50
Software: 0933
Bluetooth version: 10.522.341

Dit is de FL Columbus, echter dan nog de eerste variant daarvan (zonder de gekleurde plaatjes als iconen)
 

Mali

Forumguru
De firmware nummer kan ik niet achterhalen.
Hardware H54
Software 1163

Beide nummers zijn voor en na de firmware update hetzelfde gebleven.

De firmware is geupdate en daarna alsof het een nieuwe auto is alle componenten 1 voor 1 ingelezen.
 
Welke firmware staat er nu op bij de mensen waar dit gefixed is met een update?

Huidig voor mij is :

Hardware: H50
Software: 0933
Bluetooth version: 10.522.341

Dit is de FL Columbus, echter dan nog de eerste variant daarvan (zonder de gekleurde plaatjes als iconen)
Precies hetzelfde bij mij. Afgelopen week hebben ze aangegeven dat er geen update van de bluetooth is. Ik vraag het mij af dus ik blijf dit topic even volgen. Ook geven ze aan dat er geen update van de software is, 0933 is de laatste. Al met al heb ik twijfels...
 
Ondertussen ben ik bijna 2 jaar verder met de Octavia 3 FL. Nog steeds problemen met de kwaliteit van de carkit.
Het open ramen effect blijft. 2 weken geleden hebben ze wat parameters aangepast/gereset maar dit bood geen oplossing.
Vandaag staat de skoda er wederom, zojuist contact gehad met de monteur welke aan het testen was.
Zijn collega gaf aan dat dit normaal was... Belachelijk.

Zijn er leden welke meer informatie kunnen verschaffen t.b.v. de update/firmware update voor de columbus?
 

MartinW3

Nieuw lid
Vervelend dat je probleem niet opgelost wordt. Skoda Jawes in Ede heeft het voor mijn autootje het goed opgelost. Andere dealer?
 

Rainesh

Forumguru
Ondertussen ben ik bijna 2 jaar verder met de Octavia 3 FL. Nog steeds problemen met de kwaliteit van de carkit.
Het open ramen effect blijft. 2 weken geleden hebben ze wat parameters aangepast/gereset maar dit bood geen oplossing.
Vandaag staat de skoda er wederom, zojuist contact gehad met de monteur welke aan het testen was.
Zijn collega gaf aan dat dit normaal was... Belachelijk.

Zijn er leden welke meer informatie kunnen verschaffen t.b.v. de update/firmware update voor de columbus?

Had jij mij niet een mail gestuurd met daarin de vraag over een software update? Wat is je huidige softwareversie?
 

Rainesh

Forumguru
Voor de mensen die toch problemen hebben met hun Columbus
- microfoon
- trage carplay verbinding of opbouw
- langzaam scrollen van medialijst
- wegvallende DAB
- soms geen goede gps fix
etc

Stuur mij even een mail.

Prefacelift Columbus (dus met de 2 draaiknoppen) is de laatste versie: 1433
Facelift Columbus (volledig touch) is de laatste versie 1440.

Bij beide versies wordt het systeem echt beduidend sneller en beter.
 

Erikjan

Nieuw lid
Hallo,

Ben nieuw op dit forum, sinds kort eigenaar van een Skoda Octavia 3 (2017 voor de facelift). In mijn octavia zit een Columbus audio/navigatie met: Hardware H50 en Software 0836. Ik zou graag de laatste update installeren mede omdat ik op verschillende plekken lees dat dit het Canton soundsysteem naast de snelheid van het systeem ten goede komt. Weet je of dit klopt en of deze update geschikt is voor mijn systeem? Zo ja zou je me aan de juiste software kunnen helpen? Ik hoor het graag.

Groeten Erikjan
 

tim_j

Senior Member
Ik bezit een okt 2014 octavia met Amundsen met carkit en heb ook dit “open ramen” probleem. Begrijp ik dus goed dat een update van het infotainmentsystem de oplossing is?

bezit een Iphone 6s met 4g+ volte aan. Morgen een testen met volte uit. Maar geloof er niet zo in..
als ik stil sta is de kwaliteit goed, begin ik te rijden, nog geen 50 kmu, vraagt de andere kant ‘ oh, je rijd weer?’
 

tim_j

Senior Member
Hoi Rainesh,
Er staat
Hardwareversie 041
Software versie 0435
Navigatie 2019/20
En een grote knop ‘update’ maar lijkt me niet dat het werkt zonder bron.
 
Hoi,
Ik ben Wilco (28) en kom van een Audi A3 Sportback 2012, sinds een aantal dagen een Superb III (2017) Style Business. Tot nu toe erg fijne auto, maar ik sprak vanochtend m'n vriendin terwijl zij in de auto reed en toen schrok ik me kapot van de slechte carkit. Op die wijze bij dit topic uitgekomen. Mijn vraag: Heeft iemand enig idee of de desbetreffende update ook voor de Superb werkt? Volgens mij heb ik ook het Columbus Infotainment systeem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan