Kodiaq probleempjes.....

Sjuppie2001

Actief lid
QUOTE
interessant (qua versie van VC). Gisteren eenzelfde soort 'geval' gehad. Kaartweergave op VC deed niets meer, even kort melding dat kaartgegevens werden geladen om daarna niets te laten te zien. Switchen tussen kaartweergave van VC naar gewone display en weer hielp niets alsmede het veranderen van de view van VC. Zelfs auto helemaal uitgezet en daarna weer gestart, maar hielp ook niets.
Vanochtend echter starten en (behalve dat het leek dat het iets langer duurde voor de kaartweergave) geen problemen meer gehad gehele dag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rainesh

Forumguru
Probleem met VC update bij Skoda/Seat is dat het niet altijd via een firmware update proces loopt zoals bij VW en Audi. Dus de update kan serieus lang duren, iets van 2,5u.

Bij Audi/Vw is het vaak maar 20min.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 

Henrik

Forumguru
Maakt mij niet uit. Ze krijgen de wagen om 08:00 en hebben tot 16:00 uur de tijd om hem helemaal up to date te brengen :D
 

vdam

Nieuw lid
IMG_0307.jpeg IMG_0295.jpeg Goedendag,
Hierbij een vraagje
Ik heb een kodiaq uit 2017 en op 8 december 2018 bij een kilometerstand van ongeveer 30000 moest ik voor mijn panoramadak een servicebeurt laten uitvoeren dit moest volgens de fabrieksgarantie.Nu bij een kilometerstand van 57000 had ik van achteren veel lekkage en de auto laten controleren hier op.Ik heb de garantie voor 2 jaar bijgekocht en voor mijn volgende servicebeurt moet ik eind oktober.De auto is bij de dealer onder de douche geweest en daar is geconstateerd dat de afwatering leidinkjes verstopt waren en zo de lekkage is ontstaan? Deze zijn schoongemaakt en ik denk dat het nu weer oké is. (heeft nog niet geregend)Wat ik me nu dus wel afvraag om de hoeveel tijd moet dit gecontroleerd worden? Mij beer staat in de garage elke avond en ik gebruik het dak zo 10/15 x per jaar Ook kreeg ik de factuur gepresenteerd voor diagnose waterlekkage,waterafvoeren gecontroleren en schuifdak schoonmaken.
Iemand hier een menig over?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Het is een vaker voorkomend probleem met die afwaterslangetjes.
En snap dan ook niet dat tijdens een onderhoud men die slangen niet preventief schoonmaakt.
en een schuifdak schoonmaken ?
beetje smeren en oud vet en vuil verwijderen ?
 

hendrik38

Forumguru
Volgens mij moeten pano daken bij iedere beurt meegenomen worden qua smeren van de geleiderails. Er wordt volgens mij niet gecontroleerd op verstopte waterafvoeren. Dat valt denk ik onder je eigen schoonmaak werkzaamheden. Stel je voor dat je lekkage krijgt door een verstopte parafaan met bladeren zullen ze denk ik ook niet zeggen dat het garantie is.

ik vroeg er altijd wel expliciet naar bij de beurt dat het panodak gesmeerd werd bij mijn vorige passat. Ook daar twee keer lekkage gehad.
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij moeten pano daken bij iedere beurt meegenomen worden qua smeren van de geleiderails.

dacht ik ook, heb er weinig fiducie in dat het ook daadwerkelijk wordt gedaan tenzij je er zelf de aandacht op vestigt, als je de auto binnenbrengt voor een beurt..!
 

EdK

Forumguru
dat het ook daadwerkelijk wordt gedaan tenzij je er zelf de aandacht op vestigt,
Denk dat dit ook aan de dealer ligt, heb trommels achter zitten op die Fab en die moeten gereinigd worden tijdens een servicebeurt
Maar je leest hier vaak genoeg dat het niet gebeurd, maar bij mijn dealer zonder te vragen word dit gewoon netjes uitgevoerd.
 

hendrik38

Forumguru
probleem is een groot woord...maar het valt mij steeds meer op dat er kleurverschil zit tussen de plastic bogen rond de wielkasten voor t.o.v. achter. Voor zijn lichter dan achter. Zowel links als rechtsvoor zijn dus lichter dan links en rechtsachter. Meer die dit opvallen? Zijn die plastic bogen ook eventueel los te bestellen als het mij erg stoort?
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
@hendrik38, als je ze 2 maal per jaar in de trim restorer zet blijven ze mooi. Doe je dat niet worden de op den duur lichtgrijs van de UV straling.
 
Beste Kodiaq bezitters, sinds januari 2020 rij ik een sportline 2.0 diesel.
Al vanaf het begin ervaar ik problemen met mijn navigatie systeem. Ik heb een digitaal instrumentenpaneel waarop de navigatie te zien is.
Mijn probleem;
het volledige systeem valt zo nu en dan volledig uit en gaat (ook tijdens het rijden) rebooten.
Daarnaast is mijn navigatie eens in de zoveel tijd en volledig willekeurig, niet zichtbaar in het instrumentenpaneel ( ja ik weet dat je kunt schakelen tussen middenconsole en paneel).
De garage kan niets vinden.
Wie heeft dit ook en ben je geholpen?
Dan hoor ik graag hoe want ik begin er echt de “ pee” inner krijgen.
Alvast bedank voor de eventuele reacties.
John.
 

Mystikal

Senior Member
Vandaag de Kodiaq gepakt (1.5tsi, 22k km). Bij volgas begint de motor serieus te stotteren. Echt schokken in de stoel. Motor aan/uit heeft niets opgelost. Iemand met soort gelijke ervaringen?
 
Gisteren de eerste problemen met de Kodiaq gehad. Alles werkte, behalve de kaart in het digitale instrumenten display (virtual cockpit). Ik kreeg geen kaart te zien, ik kon wel zoomen, en de routegeleiding werkte ook, maar geen kaart.
Tijdens de rit even gestopt en de auto uitgehad, maar geen effect. Thuis na het op bed leggen van de kinderen opnieuw naar de auto, en toen werkte het weer. Al duurde het heel lang voordat de navigatie opgestart was. (melding starten navigatie bleef bijna een minuut in beeld).

Heeft iemand anders hier al ervaring mee gehad? Ik hoop dat het een eenmalig iets was, te wijten aan nieuwigheid waarbij alles nog even goed op elkaar moet inwerken ofzo. (Ik heb gisteren ook mijn skoda en skoda connect helemaal ingesteld en uitgeprobeerd namelijk)


Hi, lees met interesse jouw bericht. Ik rij daar nu ook al 9 maanden mee en de dealer krijgt het niet opgelost.
Is het bij jou opgelost?
 
vanmorgen onderweg wilde de kaartweergave v d navigatie tussen de klokken (digitaal display) niet opstarten. Twee maal de colombus gereset (uit knop lang ingedrukt, is dat reset?). Geen effect. Na de eerste stop auto weer gestart en toen was de kaartweergave er weer. Wat is hiervan de oorzaak?

Ik heb er net ook een post over opgezet. Mijn dealer tast in het duister
 
QUOTE
interessant (qua versie van VC). Gisteren eenzelfde soort 'geval' gehad. Kaartweergave op VC deed niets meer, even kort melding dat kaartgegevens werden geladen om daarna niets te laten te zien. Switchen tussen kaartweergave van VC naar gewone display en weer hielp niets alsmede het veranderen van de view van VC. Zelfs auto helemaal uitgezet en daarna weer gestart, maar hielp ook niets.
Vanochtend echter starten en (behalve dat het leek dat het iets langer duurde voor de kaartweergave) geen problemen meer gehad gehele dag.

Is dit probleem bij jou inmiddels opgelost? Mijn dealer tast in het duister.
 

diwo220

Senior Member
Ter Info:
Onlangs bij 30.000km, eerste beurt laten uitvoeren (augustus, dus 30+°). Auto keurig gewassen, maar in de volle zon weggezet. Daarbij zijn resten schuim op de zijramen naar beneden gelopen en hebben de chroomstrips onderaan de portieren aangetast. Witte stippen, grijzig en glans weg. Uiteindelijk onder garantie vervangen. Chroomstrip om derde zijruit was onaangetast, blijkbaar ander materiaal.
 

diwo220

Senior Member
Auto is 2x een dag bij dealer geweest om dit te fixen. Uiteindelijk hebben ze de moed opgegeven en besloten dit te vervangen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

907

Senior Member
Hallo,

Doe er je voordeel mee...

Ik had het probleem dat de navi soms de weg kwijt was. Bij de start geen positie afwijking maar soms na 10 minuten rijden, afwijking van een 1km tot en met na 1,5h rijden in Roosdaal en de navi geeft Utrecht aan. Na dat bij mij incidenteel overging in wekelijks toch maar eens naar de skoda dealer gegaan. Daar is het serieus opgepakt. Bij het 1e bezoek is de GPS-dak-antenne vervangen. In de week erna toch dezelfde problemen. Toen is de regelunit (module 5F ? , > €3000,-) vervangen, het onderdeel met de harde schijf. Helaas nog steeds vaak afwijkingen.

Bij het 3e bezoek is de PON module losgekoppeld. En als sneeuw voor de zon, sinds 2 weken geen enkele afwijking, altijd worden er meer dan 4 satellieten gevonden.

Eigenlijk best wel kwalijk dat het zo'n achteraf ingebouwde module voor zoveel ellende zorgt. Dit alles is naar tevredenheid in garantie afgehandeld, maar je zult maar buiten de garantie zitten.

Ik rij in een Kodiaq, nieuw levering feb 2018, Columbus navi. Het probleem is het snelst te zien door in de navi beeld in beeld aan te zetten en dan de optie "Positie" te kiezen. Dan zie je hoeveel satellieten er zijn gevonden. Voor het loskoppelen van de PON module had ik 90% van de tijd "0" satellieten, na het loskoppelen altijd minimaal 4 binnen 1/2 minuut na contact aan.
 

Bijlagen

  • IMG_4617.jpg
    IMG_4617.jpg
    284,6 KB · Weergaven: 98
  • IMG_5286.jpg
    IMG_5286.jpg
    295 KB · Weergaven: 90
Bovenaan Onderaan