Kodiaq probleempjes.....

Canon-Eye

Forumguru
Schadeherstellers hebben het onafhankelijk van elkaar over inferieur spuitwerk en niet over transportschade.
De vraag die bij mij opkomt is, of dat inferieure spuitwerk beperkt is gebleven tot de motorkap.
Ik zou alvast een voorbehoud maken (en vastleggen) richting dealer en Pon voor het geval vergelijke problemen zich alsnog elders op de auto openbaren.
 

Japanese Power

Donateur
Afgelopen week mijn auto weer opgehaald na 1,5 week schadehersteller. De schades zijn netjes opgelost maar vanmiddag viel mijn oog ineens op de voorzijde van de motorkap. Op een groot aantal plaatsen laat de volledige laklaag op. Zal een indirect gevolg zijn van steenslagweg maar dit heb ik na 68 K in 2,5 jaar bij geen enkele nieuwe of oude auto meegemaakt. Morgen maar eens bellen met de dealer of dit ook een producteigenschap betreft...]
M'n beer is zojuist weer afgeleverd met een hagelwitte strakke motorkap.
Kijken of dit spuitwerk de rest van de leaseperiode wel blijft zitten...
 

Japanese Power

Donateur
Yup, heb heel kritisch gekeken, maar goed, op een witte zul je ook minder snel kleurverschil krijgen dan op een metallic, maar je weet het tegenwoordig niet...
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

hendrik38

Forumguru
vanmorgen onderweg wilde de kaartweergave v d navigatie tussen de klokken (digitaal display) niet opstarten. Twee maal de colombus gereset (uit knop lang ingedrukt, is dat reset?). Geen effect. Na de eerste stop auto weer gestart en toen was de kaartweergave er weer. Wat is hiervan de oorzaak?
 

elephtera

Forumguru
@hendrik38 geen idee wat de oorzaak is, ik vermoed dat het opstarten van alle modules net niet helemaal vlekkeloos is verlopen.

Hier trouwens in een jaar tijd 2x hetzelfde probleem gehad, waarbij de auto uitzetten het enige remedie was.
 

R_Dex

Actief lid
vanmorgen onderweg wilde de kaartweergave v d navigatie tussen de klokken (digitaal display) niet opstarten. Twee maal de colombus gereset (uit knop lang ingedrukt, is dat reset?). Geen effect. Na de eerste stop auto weer gestart en toen was de kaartweergave er weer. Wat is hiervan de oorzaak?

Heb 1 keer hetzelfde meegemaakt ik kreeg toen de melding dat de kaart data. Jet geladen kon worden.
Systeem uit en aan hielp niet. Auto helemaal uit en weer aan werkte wel.
 

hemi24

Forumguru
Als het probleem bij het display tussen de klokken ligt, kun je het navigatiesysteem resetten tot je een ons weegt...
 

hendrik38

Forumguru
Vandaag zag ik bij het openen van de achterdeur dat er lijm op de binnendorpel zat. Na beter kijken zag ik dat het hele afdichtingsrubber van de deur los hangt. Hele lijmlaag is losgelaten.....
 
vanmorgen onderweg wilde de kaartweergave v d navigatie tussen de klokken (digitaal display) niet opstarten. Twee maal de colombus gereset (uit knop lang ingedrukt, is dat reset?). Geen effect. Na de eerste stop auto weer gestart en toen was de kaartweergave er weer. Wat is hiervan de oorzaak?

Ik merk ook de laatste tijd dat de Columbus traag opstart en dat soms ik de melding krijg dat de navigatie gegevens niet beschikbaar zijn, ook duurt het lang voor dat ik het digitale dashboard de kaart zie. Tevens heb ik ook al een paar keer de Columbus moeten herstarten.
 

R_Dex

Actief lid
Ik had dus eergisteren, opeens uit het niets op de snelweg in de motregen, een aantal storingen en waarschuwingen, front assist uitgezet en na tijdje weer aan. Tijdje later verdwenen de meldingen.
Erg vreemd, auto bleef overigens gewoon rijden en aanvoelen als normaal.
e708dd562543449caec280070732796f.jpg

b9f9887566c41844becdebb0ce1b083a.jpg
 

Japanese Power

Donateur
De melding geen sensorzicht bij Front Assist heb ik ook weleens @R_Dex . Met veel regen, met het rijden op stofweggetjes en als de auto erg vuil is door dode insecten aan de voorzijde na een paar nachtritten...
 

EdK

Forumguru
Tsja net als een vooruit moet die sensor ook wel eens een lappie met wat water en sop hebben om weer schoon te zijn....
 

Henrik

Forumguru
Mijn auto gaat volgende week voor de eerste servicebeurt naar de dealer. Op de vraag of er nog bijzonderheden waren heb ik ook aangegeven dat de kaartweergave in de VC soms niet werkt. Mijn auto is in juli al geweest voor een update van het multimediasysteem (Amundsen), maar nadien nog een keer dezelfde storing met kaartweergave gehad. Er schijnt ook een update van de VC te zijn. Hopelijk zetten ze die erop volgende week.
De problemen met ondeugdelijk bevestigde strips herken ik niet gelukkig. Maar zo storingsvrij als mijn O3 was is de Kodiaq niet helaas...
 

EdK

Forumguru
misschien @Rainesh conatcten welke firmwares de laatste zijn voor jou media gebeuren
Dan kun je in iedergeval na de beurt controleren of ze het laatste hebben geïnstalleerd. En zo niet dan kun je altijd nog een afspraak maken met Rainesh voor de juiste versie...
 

Henrik

Forumguru
Thnx @EdK voor de tip. @Rainesh kent mijn auto al en voor de update in Julie hebben we al even contact gehad. Hopelijk kan hij in dit draadje even aangeven wat de laatste sw-versie van dr VC is en hoe je zelf kunt zien welke versie er op staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan