Kodiaq probleempjes.....

hendrik38

Forumguru
Ik heb nog getracht het plasticen deksel van de brandstof klep te verwijderen om daar eens te kijken of ik hem kan opschuiven, maar dat lukte niet zo 1, 2, 3. Toch maar even naar de dealer.
 

4Motion

Senior Member
Probleempje? Niet echt maar wel geschrokken: remblokken voor en achter zullen op 60k vervangen moeten worden. Kostprijs : 650 euro. Prijzig grapje bij VAG. Officiële Skoda Dealer.
 

hemi24

Forumguru
@4Motion : 650 euro voor enkel de blokken?

even een tip: er zit ook een serie verkeerde remblokken in bepaalde series Kodiaq’s; de mijne van productie begin ‘20 had er ook last van…

Bij remmen na langere tijd op de snelweg te hebben gereden terwijl het regende, had ik enorm veel (dreunend) lawaai vanuit de remmen.

Servicemedewerker bij dealer gaf aan het probleem niet te kennen, totdat ik duidelijk maakte dat ik wist dat dit bij meer Kodiaq’s het geval was, toen bleek er ineens wel iets in het systeem te staan bij de importeur…
Soort stilzwijgende terugroepactie, waarbij alleen de wagens waar klachten bij gemeld werden over werd gegaan tot vervanging…
 

wdejong32

Actief lid
klopt helemaal Hemi ,,, ik heb het ook gehad met een eerste kodiaq met 1.5 TSI ,,,, klappende remmen die door vast blijven zitten los klapten , en dreunend geluid bij afremmen

Aangegeven bij mijn dealer Maas in Nieuwkoop en deze vertelde meteen dat er een slechte serie remblokken geweest was en later bleek dat ik deze blokken ook had , netjes onder garantie vervangen
 

ertromp

Forumguru
In de 2020 prijslijst bij Skoda was voor een Kodiaq het vervangen van de remblokken voor al €310,- en achter €230,-. Ik geloof dus graag dat het anno 2022 wel die €650,- zal zijn........
 

Nadia B

Nieuw lid
Skoda vertelde mij dat meer (bepaalde modellen) auto's van de VW groep er last van hadden en meldingen hadden gemaakt, wellicht zit het hem in een bepaald type radar die bij een X aantal modellen zijn ingebouwd.

In dat geval zou er een terugroepactie in het verschiet liggen. Ook voor dus audi, VW etc.
Dag, ik werk voor Omroep Zeeland. Blijkbaar bestaat dit probleem nog steeds. Zou ik u kunnen bellen? (mijn mail is nadia.berkelder@omroepzeeland.nl)
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Als @Nadia B 'r emailbox vol wil zien lopen met spam, is dat haar keuze.
Ik verwacht niet dat ze lang blijft hangen op dit forum.............we zullen zien.
En of @R_Dex zijn telefoonnummer op haar mail zet, en op die wijze direct ook zijn mailadres deelt??
 
Net een nieuwe Kodiaq in ontvangst genomen, sportline met alle paketten erop. Er is 1 probleempje, het geluid van de stereo hapert af en toe. Dit geldt voor muziek vanuit mijn telefoon, maar ook voor de radio. Een hapering, soms een nummer lang niet, soms om de 10 seconde, ontzettend storend. Heeft iemand anders daar ook last van of last van gehad?
 

badlip

Nieuw lid
Onnodig citaat.
Zelfde probleem hier! 2 weken geleden nieuwe auto ontvangen en in het begin niets gemerkt. Vorige week naar het vliegveld gereden voor vakantie en de hele tijd een vervelend hapering, storing of hoe je het ook mag noemen. Als je erop let is het echt mega irritant!
Ik dacht eerst dat het door de draadloze carplay kwam maar ook met kabel en via DAB hetzelfde probleem.
Morgen eens naar de dealer bellen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hendrik38

Forumguru
Ik heb ook een set foute blokken gehad en die zijn vervangen. Ik vind nu nog steeds dat hij er gevoelig voor is om te plakken. Bij bijvoorbeeld autowassen zet ik altijd de parkeerrem er af thuis. Hij droogt namelijk daarna vanzelf op en als de parkeerrem erop zit dan gaan ze kleven aan de schijf.
 
Zelfde probleem hier! 2 weken geleden nieuwe auto ontvangen en in het begin niets gemerkt. .........
Ik ben er al achter dat als ik Flitsmeister aanzet op het middenscherm, de storingen beginnen. Het is inderdaad echt mega itrritant. Ik heb over een paar weken een afspraak bij de dealer staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DoubleJ

Senior Member
Heb nu mijn auto al een paar maanden en met plezier. Er is echter 1 probleempje, de lampjes (met skodalogo) in de voorportieren vallen er uit... zo maar.
De eerste bij de bestuurderszijde, omdat deze onder het portier zit zie je dit niet als deze er een stukje uithangt en als je de deur dicht gooit zit er dus wat tussen en een deuk in de dorpel... Gemeld bij de dealer en uiteindelijk een nieuwe besteld, maar intussen is de bijrijderszijde ook eruit gevallen. Heb de dealer gebeld en nu gaan ze verder kijken (eind aug) of er een oorzaak zou kunnen zijn.

Heeft iemand anders dit ook gehad of zitten de lampjes bij jullie wel goed vast?

Wel vreemd trouwens dat ik zelf moet bellen of de lampjes al binnen zijn en dat er meteen vermeld wordt dat deze gewoon al een poosje klaar liggen :\
 

DoubleJ

Senior Member
Ik ben er al achter dat als ik Flitsmeister aanzet op het middenscherm, de storingen beginnen. Het is inderdaad echt mega itrritant. Ik heb over een paar weken een afspraak bij de dealer staan.
Heb van iemand anders vernomen dat bij gebruik van Android Auto bij die persoon er ook uitval was. dit bleek bij een storing in het systeem te zitten, na een reset (volgens mij) was dit weer verholpen. Het fijne weet ik er niet van maar klinkt bekend, zou de dealer vragen even goed te kijken/uit te lezen en niet weg te laten sturen met 'ligt aan de telefoon' ;)
 

RonaldSkodiaq

Donateur
Ik heb mijn eerste grote Kodiaq probleempje gehad. Onderweg naar Hamburg ging de auto in noodloop. De melding was; Versnellingsbak in nood. Achteruit rijden niet mogelijk. Na stop/start was de melding weg maar na 10km hetzelfde. Daarna nog 110km naar Hamburg kunnen rijden en voor de 3e keer in noodloop. De auto is bij de dealer in Hamburg gemaakt. De megatronic in de DSG is vervangen. Om deze reden de geplande vakantie naar Kroatië met de Seat Leon gedaan en afgelopen weekend de Kodiaq opgehaald in Hamburg.
 

Jan-Willem Vissers

Senior Member
Ik heb mijn eerste grote Kodiaq probleempje gehad. Onderweg naar Hamburg ging de auto in noodloop. De melding was; Versnellingsbak in nood. Achteruit rijden niet mogelijk. Na stop/start was de melding weg maar na 10km hetzelfde. Daarna nog 110km naar Hamburg kunnen rijden en voor de 3e keer in noodloop. De auto is bij de dealer in Hamburg gemaakt. De megatronic in de DSG is vervangen. Om deze reden de geplande vakantie naar Kroatië met de Seat Leon gedaan en afgelopen weekend de Kodiaq opgehaald in Hamburg.
Ha die hebben wij ook gehad vorig jaar, net 1 dag in Noorwegen en precies het zelfde alleen 12dagen op het onderdeel zitten wachten. Het probleem was dat wij een 2.0 4x4 hebben en niet uitwisselbaar is. (word in de fabriek in Duitsland op maat gemaakt op chassis nummer)En dan is de Skoda service (pech hulp) niet zo best die gaat niet verder als de dicht bij zijnde garage. Heb ook anwb maar net een stapje te laag voor vervangend vervoer dat je het land uit mag. Dus met een geleende eigen kosten Touran (Ivb 6 personen hond dakkoffers en vouwwagen) gehuurd en naar 14 dagen de auto weer opgehaald. Heb nu het top pakket van de anwb om die reden. En we hadden ook een reis verzekering die dekt werkelijk alles behalve als u onderweg bent met eigen vervoer.
 
Bovenaan Onderaan